Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon


Anbefalte innlegg

Mulig noobspørsmål: Sitter og overklokker mitt ferske 7950 Twin Frozr, og MSI Afterburner lar meg ikke sette høyere GPU freq enn 1100MHz. Jeg vet at Sweclockers fikk den til 1240, og alt jeg kaster etter den på 1100 flyter glatt. Er det en setting jeg kan endre på for å dytte høyere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du lager snarvei, sant? :)

 

Det virka uansett med en gang hos meg, uten att det hjelper deg så mye..

 

Ja, eller, jeg bruker den som allerede er på skrivebordet. Har brukt windows siden 3.1, så jeg vet hvordan de funker. Slenger på /xcl, starter snarveien, men programmet starter ikke, og får ikke beskejd om å restarte.

Lenke til kommentar

Du lager snarvei, sant? :)

 

Det virka uansett med en gang hos meg, uten att det hjelper deg så mye..

 

Ja, eller, jeg bruker den som allerede er på skrivebordet. Har brukt windows siden 3.1, så jeg vet hvordan de funker. Slenger på /xcl, starter snarveien, men programmet starter ikke, og får ikke beskejd om å restarte.

Det finnes en måte å utvide rekkevidden med en registeredit, så vidt jeg vet er /xcl det samme. Skal google litt om jeg finner den.

Lenke til kommentar

Nei, det fungerte ikke. Når jeg legger til /xcl starter ikke Afterburner. Den ber om admin-rettigheter, men ingen vinduer åpner. Så rebootet jeg, fjernet /xcl og afterburnet startet som vanlig, med vanlige verdier.

 

Spørs om ikke UAC eller Admin maset frakker opp switchen, huk på "Kjør dette programmet som administrator" under "Sikkerhet" tabben i egenskaper til denne shortcutten før du launcher shortcut med switchen, funker det ikke kan du prøve å slå av UAC... Dette med Admin og/eller UAC er den eneste fellesnevneren jeg har sett for de som ikke har fått dette til...

Endret av Ourasi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det fremdeles snakk om en butikk release i april av 7990?

Kan det bli et 6k kort i pris?

Siste rykte er at dette er forsinket på ubestemt tid. Kortet kommer når det kommer.

Hørtes veldig kjedelig ut. Ser ryktet går ut på at de ikke greier å lage en tilstrekkelig kjøleløsning, men strider ikke dette litt mot ryktet "powerdraw"?

 

Edit: her mangla det en quote

Endret av Fnix
Lenke til kommentar

Er det fremdeles snakk om en butikk release i april av 7990?

Kan det bli et 6k kort i pris?

Siste rykte er at dette er forsinket på ubestemt tid. Kortet kommer når det kommer.

Hørtes veldig kjedelig ut. Ser ryktet går ut på at de ikke greier å lage en tilstrekkelig kjøleløsning, men strider ikke dette litt mot ryktet "powerdraw"?

 

Edit: her mangla det en quote

Skjønner ikke helt hvor ryktet kommer fra jeg heller. Det kan jo i prinsippet bare bruke HD 6990-kjøleren om igjen med et revidert PCB-design for 384-bit buss, så slenger de på en 300W powertune og 7950-klokker med en BIOS-switch til 450-500W powertune + 7970-klokker.

 

Disse dual-kortene er jo sjelden særlig gode på luftkjøling uansett.

Lenke til kommentar

Need help, er på vei til kjøpe 7970 men det er så og si utsolgt overalt! Så har 2 valg nå. Vil helst kunne overclocke noe uten at det blir ødelagt, stille og kjøling har sett etter alle som var på lager og det var disse. Grunnet jeg ikke ser på andre er fordi jeg må ha ett kort nå. Kan bestille fra andre land hvis dere veit jeg får det innen 1,5uke. Men de jeg har sett på i norge er:

 

http://www.netshop.n...0000183403.aspx denne kommer inn på lager idag tydeligvis.

 

ellers tenkte jeg og kjøpe arctic Accelero Extreme kjøler også kjøpe ett stock kort, ville det vært bedre? disse fant jeg på lager, hvem er best?

http://www.bestbuy.n...u=104707&site=6

http://www.komplett....A0-8720D71DBD87

 

Sparer 300kr på og kjøpe fra komplett med kjøler, istede for XFX fra netshop.

Takker for all hjelp ;)

 

EDIT: Kjøpe fra komplett jeg så får jeg se hvordan det går :p

Endret av R3pulsive
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...