Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

altså mistenker enten psu eller hovedkort. Altså det virker som det kommer får lite strøm, kan hende det er psu når jeg tenker meg om, men 800watt burde jo holde?

 

jeg ville aldri stolt på en Cooler master strømforsyning

 

du kan ji prøve å feilsøke det da, kan du teste den i en annen PC? eller har du en annen strømforsyning du kan prøve i den PCen?

Lenke til kommentar

Mulig HDMIer deaktivert som std...?

kanskje, men prøvde med dvi på aftermarket, funket fortsatt ikke da .

 

 

Nå kom det ett annet problem, nå fungerer tudeligvis ikke H100 kjøleren.....

 

kommer opp CPU Fan error press f1 to run setup

 

Du må deaktivere CPU fan monitoring, den "Halt" feilen er standard Asus når man ikke bruker vifte (vannkjøling) eller har vifta koblet på annen kontakt/viftekontroller o.l....

Endret av Ourasi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

kk, skal se om jeg finner den og prøve. Nei får ikke testet en annen strømforsyning atm, og ingen som har større en meg som jeg veit om desverre :/

 

Du setter "Ignore" på "CPU Fan Speed" i "Monitoring" tabben i biosen (advanced mode visning)...

 

Ang. PSU, så er det vel ikke "størrelse" han er ute etter, mer kvaliteten, eller "meter i sekundet" :tease:

 

Men, når du får gjort det jeg sa, så funker vel ting som det skal tipper jeg, Cooler Master PSU eller ei..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

kk, skal se om jeg finner den og prøve. Nei får ikke testet en annen strømforsyning atm, og ingen som har større en meg som jeg veit om desverre :/

 

Du setter "Ignore" på "CPU Fan Speed" i "Monitoring" tabben i biosen (advanced mode visning)...

 

Tusen takk, fant den nå ;)

 

Yaaaa, windows tatt kvelden nå..

Endret av R3pulsive
Lenke til kommentar

Lystfiskeren :

Ser ut som du har en Intel Cpu, Amd overdrive er som regel for å ha kontroll på en amd cpu og amd gpu.

Du bør derimot greie å kjøre Amd Vision Engine Control Center og der har du mulighet for å styre litt overklokking av skjermkortet om du er etter det.

 

Amd Vision Engine control center : Ytelse : Overdrive

Lenke til kommentar

kk, skal se om jeg finner den og prøve. Nei får ikke testet en annen strømforsyning atm, og ingen som har større en meg som jeg veit om desverre :/

 

Du setter "Ignore" på "CPU Fan Speed" i "Monitoring" tabben i biosen (advanced mode visning)...

 

Tusen takk, fant den nå ;)

 

Yaaaa, windows tatt kvelden nå..

En startup repair kan ta over en halvtime. Har måtte kjørt det selv et par ganger, er bare å vente, med annet du får noen andre feilmeldinger da.

Lenke til kommentar

Lystfiskeren :

Ser ut som du har en Intel Cpu, Amd overdrive er som regel for å ha kontroll på en amd cpu og amd gpu.

Du bør derimot greie å kjøre Amd Vision Engine Control Center og der har du mulighet for å styre litt overklokking av skjermkortet om du er etter det.

 

Amd Vision Engine control center : Ytelse : Overdrive

 

Oki.Ja har Intel hovekort og I5-2500. Kjørte XFX-installasjons cd som redirecta meg rett til AMD og derfra til deres oppdaging av hvilket system jeg hadde og etterfløgende nedlasting og installasjon av siste versjon av CCC. Spør bare fordi Overdrive funket etter første installasjon av CCC, men funker ikke nå.

Er AMD Vision Engine control center et eget program som må lastes ned, eller ligger det i CCC?

Hvis det er en egen greie med drivere og alt, bør jeg kjøre ATIman i forkant av denne?

Endret av lystfiskern
Lenke til kommentar

vel.... jeg er så ny på grafikkdrivere at jeg har ærlig talt null peil, men min ble som sagt lasta inn i går og heter ccc, versjon 2012.0214.2218.39913

(beklager, har ennå ikke lært hvordan jeg limer inn print-screens her i forumet)

Har like valg som deg, bortsett fra Hydravision og Strøm, samt at jeg har kun ett valg i Ytelse og det er Amd Overdrive, ikke prosessoreffekt som du har.

Hva som skjer når jeg prøver å åpne Overdrive er beskrevet før.

 

EDIT: Har funnet nedlastingside for Amd Vision Engine Control Center på AMD.com

Bør jeg vurdere å installere denne og bør jeg da først slette CCC og tilhørende med ATIman?

Endret av lystfiskern
Lenke til kommentar

Etter å ha lest litt om Atiman må jeg nesten anbefale deg å fjerne programmet og sørge for å avinstallere driverne manuelt via kontrollpanel.

Legg så inn driverne på nytt som du har lastet ned direkte fra Amd, filstørrelsen er omtrent 162Mb.

 

Det kan være at det er en bug I overdrive som har sammenheng med din cpu , du kjøpte et 7770 kort ikke sant? Det er godt mulig at du må vente til neste driver som lanseres mot slutten av mars / medio april før dette ordner seg , men så bør det sies at et 7750 eller 7770 kort sannsynligvis ikke er godt egnet for overklokking.

Lenke til kommentar

Takk for den.Hører hva du sier og tar dette til vurdering.

Bruk av ATIman var anbefalt av arni90, derfor denne referansen, samt at det så ut til å hjelpe meg med mitt første problem som var slurvete fjerning av Nvidiadrivere og feilmelding om manglende openCL-driver etter nedlasting av CCC første gang.

(men da virket som sagt Overdrive, var inne å kjørte viftene litt)

 

Har XFX HDR7770 ja. Kortet er fabrikkklokket og jeg har egentlig ikke noe praktisk bruk for Overdrive i min nåværende PC, annet enn at det kunne være greit å kanskje styre viftene litt høyere enn hva kortet selv gjør.

Men man liker jo at alt virker etter en installasjon.

Med mindre det kommer noen andre smarte tips, så tror jeg at jeg avventer neste utgave av drivere/software.

 

Natti no :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...