Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon


Anbefalte innlegg

Spille etter sexen da, orker da det du om ikke det siste eliminerer det første automatisk da :tease:

 

He he he, bruker som regel å spille uansett etter sexen, problemet med vannkjøling og familie er som regel ungene som dukker opp før eller siden og drar i kablene....

Enda verre når kona går gravid og det dukker opp besøk fra andre mødre med sine unger som kryper over alt og som må absolutt dra litt i ledningene til datamaskinen. Har en kamerat som ble svæææært lei seg etter et slikt uhell.

Men skal være ærlig og si at budsjettet er litt stramt for tiden , jobber ikke 100% etter hjerneoperasjonen (ca 40-50%) og Nav er noe herk å ha med å gjøre , så da må man rett og slett vurdere kraftig hva man bruker pengene til og jeg prioriterer fremtidlig familie akkurat nå.

 

10k?

koster MAKS 5000kr for sweet system..

 

Godt mulig, men som sagt jeg kommer til å gå amok igjen og lage en stor vanntank og ha noen grandiøse radiatorer for å få til et tilnærmet lydløst system.

Sist kjøpte jeg inn Reserator, flere pumper , 2x cpu og gpu kjølere , Nb kjøler , hd kjølere , aluminiums-vanntank og flere radiatorer. Brukte noe gugge fra Thermaltake som

faktisk gjorde mer ugagn enn nytte for systemet og ble utrolig mye ekstraarbeid til slutt.

Det positive var at det var helt lydlløst , det negative var jo selvsagt all plassen jeg brukte og ikke minst vedlikeholdet.

 

Uansett, tilbake til topic :p

 

Noen som har sett noen gode tester av vannkjølingssett til 7970? ^_^

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får skylde på hodepine etter operasjonen i noen år fremover, så får du enten spillerom/bu eller at alle disse treffene er hos andre enn dere :w00t:

 

PS: Fikk litt hodepine bare av tanken på unger og lyden fra dem... Sist jeg hadde unger på besøk var når eksen maset om barnepass (ikke mine 2 og 3 åringer), da la jeg ut knivene mine og sa kom så kan dere leke med disse dere, etter dette har hun aldri mast om dette igjen :eek:

Endret av Ourasi
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Med vannkjøling kan du sikkert klokke det like langt som 7970 ;)

 

Har hatt vannkjøling før, hovedproblemet mitt er at når jeg først bygger så bygger jeg ekstremt stort, antar jeg hadde opp mot 10L i den forrige loopen jeg kjørte. Gode temperaturer om vinteren, helvete om sommeren.

Med litt lureri antar jeg at jeg har fått til å kjøle 7990 bra (+ cpu ) og klokket bra, men jeg hadde nok brukt fort 10K for å få det som jeg ønsker og akkurat nå prioriterer jeg andre ting. Viktigere å bli familiefar enn fattig Nerderfar :p

Du kan fint få en full loop inni et Switch 810 eller 800D, så kan du bare fikse lås på sidedørene.

 

10 liter???

Min loop med GPU, CPU, 2 radiatorer og et dual-bay res er vel rundt 1L. For å bruke noe så sykt som 10 liter må du sikkert ha en 8 liters tank + enormt med inventar, for ikke å nevne at maskinen vil ende opp med en vekt rundt 30 kg sannsynligvis >_<

Lenke til kommentar

10 liter???

Min loop med GPU, CPU, 2 radiatorer og et dual-bay res er vel rundt 1L. For å bruke noe så sykt som 10 liter må du sikkert ha en 8 liters tank + enormt med inventar, for ikke å nevne at maskinen vil ende opp med en vekt rundt 30 kg sannsynligvis &--#62;_&--#60;

 

Brukte en ekstern aluminiumstank som var påmontert noen nippler.

Pumpe tilkoblet nederst i tanken som pumpet fra systemet og pumpe like under reseratoren og inn til systemet for å pumpe inn.

Hadde planer om noe enda større, men skrinla det hele ^_^ , ble litt for ekstremt for min kone (plannen var et akvarium med ca stabil temp).

Endret av Malvado
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vannkjøling er vel i kun ytterst få tilfeller bedre enn vanlig luftkjøling nå til dags.. Som regel er det bare mer bråkete, dårligere, og dyrere.

 

hva er det du snakker om a?

 

vannkjøling kjøler betydelig bedre enn luftkjøling, mange bruker vannkjøling til å sette ned støynivået på PCen sin også

 

dyrere er det helt klart, men betaler for at ting er bedre...

 

som en bonus ser vannkjøling veldig bra ut :)

Lenke til kommentar

Vannkjøling er vel i kun ytterst få tilfeller bedre enn vanlig luftkjøling nå til dags.. Som regel er det bare mer bråkete, dårligere, og dyrere.

 

Haha! Dette tror jeg er den beste kommentaren jeg har sett her inne i år. Vannkjøling på skjermkort kjøler vesentlig bedre og bråker MYE mindre enn luftkjølere. Dyrt? De fleste som vannkjøler skjermkortet har vannkjølingssystem fra før, og da er det 900ish for blokka+150 for nipler og slanger. Det er 400 kr mer enn Accelero-luftkjøleren (Bruker HD7970 som priseksempel her). 400 kroner er lett verdt det.

Lenke til kommentar

Vannkjøling er vel i kun ytterst få tilfeller bedre enn vanlig luftkjøling nå til dags.. Som regel er det bare mer bråkete, dårligere, og dyrere.

vnrsHUz.png

 

Du kan ikke få load-temperaturer på et 7970 overklokket eller stock under 50°C på luftkjøling.

Du kan ikke få en FX-8150 overklokket til 5.0GHz med akseptable temperaturer på luftkjøling.

Du kan ikke klare en overklokk på noen av delene

Vannkjøling takler begge deler lett.

 

Jeg kunne øke 24/7-klokken på min 2600k med 100MHz samtidig som loadtemperaturer gikk ned med 15°C på prosessor til ~60°C. Mitt 7970 gikk fra 1175/1500 til 1250/1750 på samme spenning samtidig som loadtemps gikk ned fra >80°C til <50°C. Samtidig gikk støynivået ned til et nivå der jeg kunne kjøre maskinen 24/7 uten å høre støyen i samme rom, tidligere var det alltid et visst sus fra viftene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På prosessorer så stiller nok vannkjøling og luftkjøling mer jevnt, spesielt med de heftigste luftkjølerne. D14 klarer å holde en [email protected] på 65c ved 20c romtemp, med god luftflyt i kabinettet (100% Load)

 

På skjermkort så blir det noe annet.

 

Men att vannkjøling er det beste, er vel de fleste enige om, men det er ikke alle som gidder å styre med det.

 

Har dere testet denne driveren?

 

AMD Catalyst™ Driver Version 8.95.5 (3/19/2012)

 

http://support.amd.c...007Support.aspx

 

Så den lå ute på rage igår, er det enda en BETA?

Endret av FiveInline
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spiller det noen roller hvilket hd7970 kort man kjøper når det gjelder drivere? Tenkte jeg skulle bestille kortet fra XFX "Black-dual fan". Kan jeg da bare laste ned drivere fra den nesttsiden arni90 linker til?

 

Og det er "64 bit Windows Vista/Windows 7" jeg skal klikke på, linken rett under tittelen "AMD Radeon™ Desktop Video Card Drivers"?

 

Er veldig usikker, hadde vært fint om noen kunne svart meg på dette. Takk på forhånd :)

 

 

Rettelse: Skrev feil, mente å skrive XFX "Black", ikke dual-fan utgaven :)

Endret av San22_
Lenke til kommentar

Spiller det noen roller hvilket hd7970 kort man kjøper når det gjelder drivere? Tenkte jeg skulle bestille kortet fra XFX "Black-dual fan". Kan jeg da bare laste ned drivere fra den nesttsiden arni90 linker til?

 

Og det er "64 bit Windows Vista/Windows 7" jeg skal klikke på, linken rett under tittelen "AMD Radeon™ Desktop Video Card Drivers"?

 

Er veldig usikker, hadde vært fint om noen kunne svart meg på dette. Takk på forhånd :)

Alt annet enn XFX 7970 og 7950 PCS+ er gode kort i min bok, men vent til GTX 680 lanserer i morgen. Jeg har en mistanke om at 7970 snart får noen priskutt ;)

 

Du har funnet drivere ja. Jeg skal teste de nye driverne lagt ut lengre oppe, og fortelle om jeg møter på noen problemer og forskjeller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spiller det noen roller hvilket hd7970 kort man kjøper når det gjelder drivere? Tenkte jeg skulle bestille kortet fra XFX "Black-dual fan". Kan jeg da bare laste ned drivere fra den nesttsiden arni90 linker til?

 

Og det er "64 bit Windows Vista/Windows 7" jeg skal klikke på, linken rett under tittelen "AMD Radeon™ Desktop Video Card Drivers"?

 

Er veldig usikker, hadde vært fint om noen kunne svart meg på dette. Takk på forhånd :)

Alt annet enn XFX 7970 og 7950 PCS+ er gode kort i min bok, men vent til GTX 680 lanserer i morgen. Jeg har en mistanke om at 7970 snart får noen priskutt ;)

 

Du har funnet drivere ja. Jeg skal teste de nye driverne lagt ut lengre oppe, og fortelle om jeg møter på noen problemer og forskjeller.

 

Ok. Takk, men hva er galt med XFX kortene? Jeg skal bare bruke det til å spille med, driver altså ikke med overklokking osv da jeg ikke har slik kunnskap om pc. Trodde XFX kortene var gode kort!?

Lenke til kommentar

Ja, GTX680 lansere imorgen, men med tanke på at prisen kommer til å bli en god del høyere en 7970 har jeg vanskeligheter med å se verdien i å betale mye ekstra når et 7970 holder nok i massevis for meg. XFX får jeg til 4000 kroner. GTX680 ser jeg for meg ligge minst 1000 kroner over. Å betale så mye ekstra for litt bedre ytelse, det kan jeg leve uten med god samvittighet.

Men vente skal jeg gjøre, fordi slik du selv nevner så tror jeg også at det kommer til å hjelpe til med prisfallet på 7970, kanskje ikke så voldsomt, men litt er bedre enn ingenting :)

Lenke til kommentar

Ok. Takk, men hva er galt med XFX kortene? Jeg skal bare bruke det til å spille med, driver altså ikke med overklokking osv da jeg ikke har slik kunnskap om pc. Trodde XFX kortene var gode kort!?

Dårlig kjøling er det som er galt med XFX-kortet.

XFX har en "tradisjon" der de har laget kort som har de dårligste kjølerene og de svakeste kretsdesignene for grafikkkort.

Lenke til kommentar

mpx.no har jo HD7970 på et lite tilbud nå :)

 

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=659711

Lol... Hvem gidder å ha 7970 nå, når GTX 680 kommer i morra, og er bedre virker det som :D

 

Hvis GTX680 er verdt å betale 1000kr+ for i tillegg i forhold til hd7970 så kjør på, men for meg så er det ikke det. Penger er ikke noe problem, kunne tørket baken med penger om jeg ønsket uten at det hadde spilt noe økonomisk rolle for min del, men jeg betaler ikke ekstra penger for noe jeg ikke har bruk for :)

 

btw, "sveibuen", takk, er bestilt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...