Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon


Anbefalte innlegg

@**dp**:

er ikke i tvil.. skal man kjøpe kort til rundt 4k i dag så er det bare et reelt valg: GTX680.

 

lurer også litt på om det de sier om tesselation i amd driverene stemmer.. might be.

Helt enig i at 680 er det eneste fornuftige kjøpet av high-end kort nå.

http://www.techpower...GTX_680/27.html

Interessant at 7970 ender opp med 93% av ytelsen på 1920x1080, hadde trodd det hadde havnet på ~85%

 

Hva er det du henviser til om tesselation i AMD-driverne? Såvidt jeg vet er ikke tesselation et problem ytelsesmessig for de nye GCN-baserte kortene :hmm:

 

Kingpin og gutta sier at AMD toner ned tesselation i driverene for å få bedre 3DM11 score. jeg vet ikke om dette stemmer, bare lufter det.

 

Disse sikter nok til slideren mange fusker med, men det er en aktiv forandring brukeren selv tar eller AMD styrer ved instillingen "AMD optimalisert" . Absolutt ingen har klaget på tesselering i HD7970 med denne deaktivert. 3Dmark 11 tillater null slike resultater på scoreboard, og selv nvidia er stille som graven mtp. dette...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disse sikter nok til slideren mange fusker med, men det er en aktiv forandring brukeren selv tar eller AMD styrer ved instillingen "AMD optimalisert" . Absolutt ingen har klaget på tesselering i HD7970 med denne deaktivert. 3Dmark 11 tillater null slike resultater på scoreboard, og selv nvidia er stille som graven mtp. dette...

Er jo forsovet greit å ha muligheten til å moderere tesselation i driveren, ikke at jeg har gjort det selv, men det er bedre å ha muligheten og ikke trenge den enn motsatt :wee:

Lenke til kommentar

Denne MLAA som er i 9.55.5 driveren. Er dette noe som jeg må aktivere selv?

 

Ja, huk på "Morfologisk Filtrering". Denne er extremt mye raskere i denne driveren, 80-90% raskere enn før, og sies å være meget god alene eller sammen med 2xMSAA, med minimalt tap av ytelse..

Lenke til kommentar

Disse sikter nok til slideren mange fusker med, men det er en aktiv forandring brukeren selv tar eller AMD styrer ved instillingen "AMD optimalisert" . Absolutt ingen har klaget på tesselering i HD7970 med denne deaktivert. 3Dmark 11 tillater null slike resultater på scoreboard, og selv nvidia er stille som graven mtp. dette...

Er jo forsovet greit å ha muligheten til å moderere tesselation i driveren, ikke at jeg har gjort det selv, men det er bedre å ha muligheten og ikke trenge den enn motsatt :wee:

 

Jau, den kom vel som en følge av nvidiastyrt tesselering i Crysis 2, der du sikkert kjenner historien godt..

Overdriven tesselering kan kuke til spillopplevelsen, så kjekt å ha, men de burde kanskje latt default posisjon stå i application controlled, sånn for å være helt strikt, men har ikke sett den slå inn selv i extreme tesselering i Unigine, så den er nok rimelig forsiktig med annet enn slike Crysis 2 situasjoner..

Lenke til kommentar

Ok, takk :=)

 

Det er aktivert selv om det står "use application settings" under AA?

 

Ja, da er den alltid på, man ser det fort... Test den med en gamlere driver, da går ytelsen rett i dass med en gang det aktiveres. Så bra jobba med den forbedringen, med denne driveren er MLAA nesten gratis..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Ok, takk :=)

 

Det er aktivert selv om det står "use application settings" under AA?

 

Ja, da er den alltid på, man ser det fort... Test den med en gamlere driver, da går ytelsen rett i dass med en gang det aktiveres. Så bra jobba med den forbedringen, med denne driveren er MLAA nesten gratis..

Det jeg har målt raskt nå:

8% ytelsestap i WARHEAD

3% tap i Shogun 2

 

Bildekvalitetsmessig vil jeg påstå det er veldig nærme 2xSSAA, kanskje bedre til og med.

 

Husker at MLAA tidligere kostet deg rundt 30-40% av ytelsen. Mildt sagt en stor forbedring.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Har nylig installert et 7770-kort og opplever antydning til "snø" i youtube og andre nett-streaminger av video.

Opplever også dette når jeg kjører film eller annen video i VLC eller MPCHC.

Har siste versjon av Adobe Flash-player og drivere til kortet fra AMD.

Hva kan være grunnen til dette?

Lenke til kommentar

Har nylig installert et 7770-kort og opplever antydning til "snø" i youtube og andre nett-streaminger av video.

Opplever også dette når jeg kjører film eller annen video i VLC eller MPCHC.

Har siste versjon av Adobe Flash-player og drivere til kortet fra AMD.

Hva kan være grunnen til dette?

AMD Catalyst 12.4 OpenCL 1.2 (8.960.0 March 15) AMD Official BETA ?

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=360362

Lenke til kommentar

Har ikke rørt noen instillinger her. Ser den bruker videoavspillerens instillinger.

Mener du å aktivere AMD steady-video?

Grønn på AMD drivere så må ha det litt med teskje-metoden.

 

At du ikke har rørt noen innstillinger, er ikke pent med mindre skjermen er skrap og absolutt trenger det, for det er mye prossesering som sliter på bildekvaliteten, og står på som default på AMD/Nvidia kortene, se på dem som en HDTV med standard innstilling, det kan bli bedre... "Bruk videoavspillerens innstillinger" gjelder kun den lille delen som er grået ut rett under og skillt av med en annen bakgrunnsfarge. Steady Video virker buggete i betadriverne, og er grået ut, disable om du kan..

 

Kopier innstillingene på bildene (som i bunn og grunn er å skru alt av):

post-72177-0-48778500-1332467030_thumb.jpg

post-72177-0-15730900-1332467038_thumb.jpg

Endret av Ourasi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...