Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, kanskje jeg skal prøve igjen da :p

Hva beste måten og fjerne AMD drivern på?

ATIman uninstaller? Når jeg brukte ATiMan så ble ikke "profilen" slettet, så når jeg installerte driver på nytt var Overdrive aktivert...

 

Her er vist en Pre Certified driver:

http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/catalyst122precertifieddriver.aspx

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Hmm, kanskje jeg skal prøve igjen da :p

Hva beste måten og fjerne AMD drivern på?

ATIman uninstaller? Når jeg brukte ATiMan så ble ikke "profilen" slettet, så når jeg installerte driver på nytt var Overdrive aktivert...

 

Her er vist en Pre Certified driver:

http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/catalyst122precertifieddriver.aspx

 

Jeg bruker Atiman, så langt har det fungert bra hos meg, riktignok etter att jeg formaterte og fikk vekk det gamle som lå igjen fra 4870X2 kortet jeg hadde.

Lenke til kommentar

Hm, sliter med at bf3 og mw3 bare låser seg her. Har utelukket 7970 og CPU. Tipper det er rammen min som er synderen. Hva gjør man med ram om ikke vil kjøre på korrekte timings / hastighet? Sender de i retur?

 

Jupp, men last ned Memtest86 først og dobbelt sjekk med det programmet.

http://www.memtest86.com/

 

Sjekk forøvrig spenningen, har opplevd at noen hovedkort ikke alltid kjenner igjen det korrekt.

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

Testa med memtest, ikke noe feil der. Har endret litt i bios. Virker som å sette spenninga på rammen til 1.65v gjorde trikset.

 

Driver å tester litt mw3 nå iom at det er gratis i helgen via steam. Men spillet er helt uspillbart her. Får ekstremt lav fps og fps slowdowns. Noen andre som opplever dette?

 

Edit: Never mind. Fant ut av det. Jeg som tulla til noe i bios. Får rett over 100fps konstant med alt på max i 2560x1440 i mw3 nå.

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar

Endelig får jeg oc'a høyt jeg og! Kom meg ikke over 1060/1400 enda jeg har 86.8% ASIC. Var temmelig skuffa.

 

Men etter å ha skaffa en unlocka bios, og satte volten opp fra 1050 mv til 1131 og minnevolt +0.025mv så kom jeg jaggu til 1175/1650 jeg og!

 

Så får dere som har høy ASIC men ikke føler dere får klokket langt nok, øk volten. Standarvolten deres er veldig lav pga høy kvalitet, så just turn it up.

Lenke til kommentar

Opplevde det samme her. Mitt kom med 1.112mV som standard. Økte den til 1131mV og da gikk ting bedre. Men flasha ikke noe annen bios, skulle det være nødvendig?

 

Klarte P9102 i 3dmark 11 i sted med cpu @ 4ghz og 7970 1125/1575.

En ting jeg stusser litt over er testen til Hardocp av Gigabyte 7970 OC. Ifølge testen så klarer det kortet 2560x1600 2x msaa ultra med grei framerate. + 4xMsaa når kortet er klokka.

 

Jeg testa her isted med alt på ultra 0xMsaa og får 35fps eller mindre. Merkelig.

Får altså mindre fps med lavere oppløsning(2560x1440) og høyere cpu og gfx klokk.

Målte fps med msi afterburner, taper man noe ytelse på å bruke overlay funksjonen?

 

Edit: De tester kun SP og ikke MP. Vil tro at MP er mer krevende en SP.

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...