Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon


Anbefalte innlegg

Ein må argumenterbart være veldig teknisk avansert for å feile på ein så enkel retningslinje, og då er slike spørsmål direkte tåpelige. Om du vil være grunnleggende tech support trur eg du har gått deg vill... :ermm:

 

Det skjer veldig konkret null og niks med ditt hendige triks. Den ber om administrator-tillatelse som vanlig, laster opp programmet, og videre skjer det i grunnen ikkje. Arbeidsdagen er over der visst.

Gi fan i å be om hjelp da... snakk om utakknemlig oppførsel :thumbdown:

"Å NEEEI!!! det nye kortet mitt vil ikke klokke lenger enn xx..."

send det tilbake da :tease:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utakknemlig? Nei, ikkje til den originale guiden, det er eg absolutt ikkje. Men eg er utakknemlig til Ourasi sin oppfølgning på emnet.

 

Problemet er i første omgang ikkje at kortet mangler evne til å overklokke, men at fleire alternativer som kunne gitt meg bedre overklokking ikkje lar seg bli tilgjengelige. :ermm:

 

Planen er ellers nå å sende kortet tilbake, men eg tenkte det var dumt å meddele noko slikt, spesielt før eg faktiskt har fått undersøkt om det er noko meir eg kan gjøra. :hrm:

 

Men dette ser ut som eit tilfelle av "nothing to do here!", så...

nothing-to-do-here-template.jpg.scaled500.jpg

Lenke til kommentar

Utakknemlig? Nei, ikkje til den originale guiden, det er eg absolutt ikkje. Men eg er utakknemlig til Ourasi sin oppfølgning på emnet.

 

Problemet er i første omgang ikkje at kortet mangler evne til å overklokke, men at fleire alternativer som kunne gitt meg bedre overklokking ikkje lar seg bli tilgjengelige. :ermm:

 

Planen er ellers nå å sende kortet tilbake, men eg tenkte det var dumt å meddele noko slikt, spesielt før eg faktiskt har fått undersøkt om det er noko meir eg kan gjøra. :hrm:

Hei, det du kan prøve er å flashe en "unlocked BIOS" på kortet ditt (hvis du har et 7970 med referanse-design). Det vil la deg klokke til 1665/2475 med afterburner (beta 12 har høyere grenser.)

 

http://www.overclock.net/t/1196856/official-amd-radeon-hd-7950-7970-owners-club/0_30#post_16139547

Lenke til kommentar

Etter att jeg la inn CAP2, så har fps i BF3 vært helt fantastisk. der jeg tidligere lå helt ned i 50, har jeg nå godt over 70!, mye mer stabil fps, for det meste er jeg nå på 90fps konstant, med 2XMSAA alt ellers på full og High.

 

Hvilken driver? :O

Hvilken CAP? :O

 

Bruker den driveren som ligger på AMD sine sider, 8.921.2 RC11

 

og 12.1 CAP2

 

http://sites.amd.com/us/game/downloads/Pages/crossfirex-app-profiles.aspx

 

Var CAP2 som gjorde stor forskjell hos meg værtfall.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Da var HIS 7970 montert og fungerer fint :)

Asic Quality 81.1%

 

Får nesten teste litt bf3 da :) Hva slags instillinger kjører dere som har single kort i bf3?

 

Edit: 3dmark Vatange vil ikke kjøre igjennom på 1125/1575/20% :( dere andre som klokker, bruker dere CCC eller msi afterburner + økning av volt?

 

Droppa ned til 1100/1575 så gikk det fint.

Lander på P31559 (GPU 34951 CPU 24442) i Vantage. Vet ikke om dette er bra eller dårlig?

 

Kjørte en runde 3dmark 11, måtte da ned til 1100/1500 = P8905

 

Kan være temp som er problemet her. Har nok vifter som blåser luft inn,men bare 1x 120mm som tar luft ut. Kortet maxer på 80'c under load red GPU-z.

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar

Da var HIS 7970 montert og fungerer fint :)

Asic Quality 81.1%

 

Får nesten teste litt bf3 da :) Hva slags instillinger kjører dere som har single kort i bf3?

 

Edit: 3dmark Vatange vil ikke kjøre igjennom på 1125/1575/20% :( dere andre som klokker, bruker dere CCC eller msi afterburner + økning av volt?

 

Droppa ned til 1100/1575 så gikk det fint.

Lander på P31559 (GPU 34951 CPU 24442) i Vantage. Vet ikke om dette er bra eller dårlig?

 

Kjørte en runde 3dmark 11, måtte da ned til 1100/1500 = P8905

 

Kan være temp som er problemet her. Har nok vifter som blåser luft inn,men bare 1x 120mm som tar luft ut. Kortet maxer på 80'c under load red GPU-z.

 

sjekket stock volt i afterburner? kan være du har et 1.1v eller 1.049v kort, da klarer ikke kortet 1125 på stock volt :) bump opp på 1.2v så klarer kortet "garantert" 1200Mhz.

 

Afterburner 2.2.0 beta 12.

 

mine kort har 82.8% og 87.5%.. vann på de snart, aimer meg inn på 1300Mhz stabilt i CF :)

Lenke til kommentar

Da var HIS 7970 montert og fungerer fint :)

Asic Quality 81.1%

 

Får nesten teste litt bf3 da :) Hva slags instillinger kjører dere som har single kort i bf3?

 

Edit: 3dmark Vatange vil ikke kjøre igjennom på 1125/1575/20% :( dere andre som klokker, bruker dere CCC eller msi afterburner + økning av volt?

 

Droppa ned til 1100/1575 så gikk det fint.

Lander på P31559 (GPU 34951 CPU 24442) i Vantage. Vet ikke om dette er bra eller dårlig?

 

Kjørte en runde 3dmark 11, måtte da ned til 1100/1500 = P8905

 

Kan være temp som er problemet her. Har nok vifter som blåser luft inn,men bare 1x 120mm som tar luft ut. Kortet maxer på 80'c under load red GPU-z.

 

sjekket stock volt i afterburner? kan være du har et 1.1v eller 1.049v kort, da klarer ikke kortet 1125 på stock volt :) bump opp på 1.2v så klarer kortet "garantert" 1200Mhz.

 

Afterburner 2.2.0 beta 12.

 

mine kort har 82.8% og 87.5%.. vann på de snart, aimer meg inn på 1300Mhz stabilt i CF :)

 

Bruker du Afterburner og XCL kommando når du klokker?

Lenke til kommentar

Ok, hvor finner jeg stock volt? Rotete utseende på MSI afterburner gitt.

 

Edit: Ser ut som den er på 1112mv, så 1.1v da?

Men kjører forskjellige referanse kort forskjellig volt? 1.2v er safe?

Hvordan stiller CCC seg til at man bruker msi afterburner istede for overdrive i ccc?

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar

Høyere ASIC quality virker ikke som noen fordel :p

 

Hadde et XFX 7970 (med ghost -DD kjøleren) med ASIC 64.1% og det klokket lett over 1200 stock volt.

Har nå et gigabyte 7970 (windforce x3) med ASIC 74.2% og det klarer ikke mer enn rundt 1125MHz stock volt.

 

Grunnen til at jeg returnerte XFX kortet var coilwhine i enkelte tilfeller og sporadisk flimring i bildet. Om noen lurte, så er gigabyte kortet akkuratt likt. Coilwhine og tilfeldig flimring i bildet der også gitt!

 

Håper flimringen er driver realtert, da det ikke virker som produksjonsfeil.

Lenke til kommentar

Høyere ASIC quality virker ikke som noen fordel :p

 

Hadde et XFX 7970 (med ghost -DD kjøleren) med ASIC 64.1% og det klokket lett over 1200 stock volt.

Har nå et gigabyte 7970 (windforce x3) med ASIC 74.2% og det klarer ikke mer enn rundt 1125MHz stock volt.

 

Grunnen til at jeg returnerte XFX kortet var coilwhine i enkelte tilfeller og sporadisk flimring i bildet. Om noen lurte, så er gigabyte kortet akkuratt likt. Coilwhine og tilfeldig flimring i bildet der også gitt!

 

Håper flimringen er driver realtert, da det ikke virker som produksjonsfeil.

 

 

64.1% = 1.17v stock.. 74.2% = 1.112v stock.. mao, ikke samme "stock" volt.. ikke rart ene kortet klokker lenger.

 

virker som ASIC er en OK pekepinn på noen kort, mine har høy ASIC og kan kjøre 1200Mhz with ease på 1.1-1.12v målt fra gpuz. 100% fan that is...

Lenke til kommentar

Er klar over det, men slik det er nå så kan spenningen kun økes 0.125V over stock VID, øker man spenning i programmer mer vil det ikke gi økt spenning på kortet likevel, dermed er høyere stock VID bra og derfor lavere ASIC bra. Ironisk nok.

 

Mulig det er program eller bios sperrer for spenningsøkning utover 0.125V, som man vil kunne omgå etterhvert.

 

Edit: VID ligger på 1.152V med mitt 74.2% ASIC kort.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Er klar over det, men slik det er nå så kan spenningen kun økes 0.125V over stock VID, øker man spenning i programmer mer vil det ikke gi økt spenning på kortet likevel, dermed er høyere stock VID bra og derfor lavere ASIC bra. Ironisk nok.

 

Mulig det er program eller bios sperrer for spenningsøkning utover 0.125V, som man vil kunne omgå etterhvert.

 

Det kommer jo an på hvilken VID som kreves for å nå en viss hastighet? Sjelden at kort skalerer likt.

Lenke til kommentar

Fan i helvette altså...

Like før jeg bare selger PCen og kjøper MAC :!:

Av en eller annen merkelig grunn begynte PCen og slå av/på hele fuckings tiden... Altså jeg rekker ikke og gjøre noe før den slår seg av igjen.

Men vis jeg logger på Admin så ser det ut til og fungere :S

Nesten som at MSI eller .Net Framework som gjør det? (de 2 siste programme jeg instalerte, men jeg avinstallrte framework får og se om det hjalp)

 

Noen som har peiling?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...