Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitter veldig å vurdere å kjøpe et HIS 7970 på netshop nå. Hva vil være bedre med 7970 vs 2x 5870 sånn bortsett fra CF problematikk?

 

 

Med litt klokking så kommer du vesentlig bedre ut med singel HD7970 enn med 2x5870, har hatt 2x5870 selv, og mitt HD7970@1125/1850-1.131v slår alle benchresultatene mine fra den gangen, tidvis ganske vesentlig forbedring. Da tar jeg kun hensyn til denne rene FPS sammenligningen du etterspør, har mye annet jeg kunne sagt mot 2x5870 og for et singelkort, men dette kjenner du til sikkert...

Lenke til kommentar

Øøøh, eg fekk 58.7% på mitt HIS 7970 -- dette høres jo ikkje akkurat imponerende ut?

Jeg har 77,3% og klarte 1175/1500 på stock kjøling uten spenningstriksing.

Hvor langt kommer du på luftkjøling?

 

Mitt har 75.7%, og har standarvolt på 1112mv, og får på 1131mv/1.625v core/minne 1125/1850 med en 3 timers loop av Unigine Heaven (som alltid har gitt perfekt stabilitet i alle spill). Dette er en grei vannkjølingskandidat, så får se om jeg gidder spandere på dette kortet en blokk og bakplate..

Lenke til kommentar

Om du gjør eksakt som jeg skriver, så tipper jeg du får beskjed om reboot...

Og om eg har gjort eksakt det du skriver, men ikkje får beskjed om reboot? For her skjer det nøyaktig intet uvanlig når eg starter MSI Afterburner. Copy-pasta til og med linja di bare for å være sikker, men fremdeles null og niks.

 

Så... :ermm:

 

 

Du la den linja til en snarvei sin Target/Mål boks?

Lenke til kommentar

Hvilken driver er det dere bruker nå?

 

Jeg kjører de på 1125-1575 uten noen store prob, men de får jo litt flimring + div da jeg kjører 3dmark 11 med høyere klokk. Nå vil ikke 3dmark 11 starte. Vantage starter, men dobbel klikker på 3dmark 11 så starter den ikke. Har fjernet den lastet den ned på nytt, lagt den inn, men den vil ikke starte. :hmm:

post-187653-0-90273600-1329253913_thumb.png

Endret av boarderxtrem
Lenke til kommentar

Ser temmelig likt ut det, foruten språkforskjell.

 

Skal du fortelle meg at gresset er grønt også eller? :hrm:

 

 

Har enda ikke sett noen det ikke har funket på som har gjort det riktig, uansett kan du ta deg en bolle isteden med den holdninga du fremviser når noen forsøker å hjelpe deg....

 

 

Du kan jo ta med deg denne oppførselen på MSI AB forumet, så ser du hvor mange poster du får før Unwinder hysser deg ut :tease:

 

 

@boarderxtrem:

Bruker RC11, en ting er at du får bugs med driveren når du kjører testen, men ikke få startet den virker som noe helt annet.. Har vel opplevd noe lignende, men husker ikke detaljene rundt det dessverre..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ein må argumenterbart være veldig teknisk avansert for å feile på ein så enkel retningslinje, og då er slike spørsmål direkte tåpelige. Om du vil være grunnleggende tech support trur eg du har gått deg vill... :ermm:

 

Det skjer veldig konkret null og niks med ditt hendige triks. Den ber om administrator-tillatelse som vanlig, laster opp programmet, og videre skjer det i grunnen ikkje. Arbeidsdagen er over der visst.

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...