Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg leste at det skulle være ganske vanskelig å endre volt med mindre mindre du hadde en unlocka bios. Så gadd ikke surre noe med det, og flasha liksågodt til en asus unlocka bios. Økte volt litt og voila, ytelse.

 

Jeg vet ikke hvem spill du snakker om, men MP pleier å kreve en del mere.

 

Hvis det er bf3, så trenger du 3x 7970 for og holde minimunnfpsen over 60 uansett hvor. I følge nizzen i alle fall =)

Lenke til kommentar

Det er utrolig hva ett spill kan gjøre med mennesker azz :!:

Jeg kunne forstått det om det var snakk om et spill der du faktisk ser forskjell, men i BF3 er forskjellen på Medium og Ultra (utenom teksturer og postprocessing AA) minimal.

 

Et spill som Civilization eller Shogun kunne jeg forstått det, forskjellen på grafikkinnstillingene er jo til en viss grad merkbare, men disse spillene kjører vanvittig bra på et 7970 uansett.

 

Om jeg skulle brukt penger på maskinen min nå hadde det gått i eyefinity.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Det er utrolig hva ett spill kan gjøre med mennesker azz :!:

Jeg kunne forstått det om det var snakk om et spill der du faktisk ser forskjell, men i BF3 er forskjellen på Medium og Ultra (utenom teksturer og postprocessing AA) minimal.

 

Et spill som Civilization eller Shogun kunne jeg forstått det, forskjellen på grafikkinnstillingene er jo til en viss grad merkbare, men disse spillene kjører vanvittig bra på et 7970 uansett.

 

Om jeg skulle brukt penger på maskinen min nå hadde det gått i eyefinity.

 

jeg er helt uenig det du sier, ultra er overlegent.

Lenke til kommentar

jeg er helt uenig det du sier, ultra er overlegent.

Skal ikke nekte for at det stiller større krav til e-penisen, men jeg vil nekte for at jeg ser forskjell når jeg faktisk spiller BF3. Selv ikke i spill som Metro 2033 eller The Witcher 2 legger jeg merke til forskjellen når jeg spiller.

 

EDIT:

Mente ikke å motsi meg selv ;)

Endret av arni90
Lenke til kommentar

jeg er helt uenig det du sier, ultra er overlegent.

Skal ikke nekte for at det stiller større krav til e-penisen, men jeg vil nekte for at jeg ser forskjell når jeg faktisk spiller BF3. Selv ikke i spill som Metro 2033 eller The Witcher 2 legger jeg merke til forskjellen når jeg spiller.

 

jeg liker "varmheten" man får i bilde på Ultra. high ser tørt og kjedelig ut. singel 7970 er ikke kraftig nok, derfor to stk.

 

ikke dra inn e-penis - det er usaklig.

Lenke til kommentar

jeg er helt uenig det du sier, ultra er overlegent.

Skal ikke nekte for at det stiller større krav til e-penisen, men jeg vil nekte for at jeg ser forskjell når jeg faktisk spiller BF3. Selv ikke i spill som Metro 2033 eller The Witcher 2 legger jeg merke til forskjellen når jeg spiller.

 

jeg liker "varmheten" man får i bilde på Ultra. high ser tørt og kjedelig ut. singel 7970 er ikke kraftig nok, derfor to stk.

 

ikke dra inn e-penis - det er usaklig.

 

Epeen er alltid sakelig. Er man entusiast så er man det ;)

Lenke til kommentar

2 stk 7970 klokket til 1125/1575 er nok til holde seg over 60fps i bf3 i 95% av tilfellene, det er kun på tunge map og kun på enkelte plasser jeg bikker under 60fps, ellers så holder den seg stort sett på 90 som jeg har låst den til.

 

Og e-penis, seriøst, ET stk 7970 holder ikke i BF3 om man vil kjøre opp grafikkinnstillinger å ha flyt på en 120Hz skjerm.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Huff, må være fælt å ha så god hardware gutta! Skjønner ikke hvordan dere klarer dere gjennom hverdagen :innocent:

 

Er det ikke bedre å skru ned litt eye-candy enn å slite med "lav" FPS? Slik som AA og AF, jeg har som regel alltid spilt med AA på 2x og AF på 8x. Får veldig bra flyt i gameplayen da :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå må det jo nevnes at dem fleste her som kjører 2 kort eller fler kort har 120hz skjerm og trenger FPS deretter.

Hvorfor skal man slite med lav FPS? jeg skjønner ikke..

 

Aksepter att folk vil bruke penger på HW, det er ikke værre.

Jeg har bare problemer med å forstå begrunnelsen i akkurat BF3 på en 1920x1080 @120Hz, CFX bringer med seg et par problemer med gameplay

1-4 frames med ekstra inputlag (avhengig av innstillinger, 1 frame ekstra resulterer alltid med microstutter i min opplevelse)

Microstutter (om det er merkbart eller ikke kommer jo an på mye rart, gjerne en del flaks inne i bildet)

 

Hvis du virkelig brydde deg om ultramykt gameplay hadde du ikke godtatt CFX.

Jeg er i full jobb og bor hjemme hos mamma, hva annet skal jeg bruke 4500kr på? :D Jeg regner med at dem med flere kort har det enda bedre.

Selv som student har jeg i prinsippet råd til å kjøpe et ekstra kort, har en veldig fleksibel helgejobb der jeg tjener typisk 2.5K brutto på en helg :new_woot:

Man kjøper ikke toppmodeller som 7970 uten at man har litt til overs i utgangspunktet heller :p

Lenke til kommentar
Jeg har bare problemer med å forstå begrunnelsen i akkurat BF3 på en 1920x1080 @120Hz, CFX bringer med seg et par problemer med gameplay

1-4 frames med ekstra inputlag (avhengig av innstillinger, 1 frame ekstra resulterer alltid med microstutter i min opplevelse)

Microstutter (om det er merkbart eller ikke kommer jo an på mye rart, gjerne en del flaks inne i bildet)

 

Hvis du virkelig brydde deg om ultramykt gameplay hadde du ikke godtatt CFX.

 

Så du mener att det holder med et 7970 på en 120HZ skjerm i BF3?

 

Right...

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Så du mener att det holder med et 7970 på en 120HZ skjerm i BF3?

 

Right...

Kjører Ultra teksturer, SSAO, og resten på High med cappet fps på 95. Ikke bare flyter det bedre enn det gjorde med 2x 6950 med samme fps, men det er også noe mer responsivt, som da kommer av den ekstra inputlagen CFX skaper.

 

Eneste jeg stiller spørsmål til er hvordan man forsvarer kjøp av flere kort for å kjøre et spill der du i svært liten grad ser forskjell på høyere innstillinger. Kjøper man for benching, eyefinity, ønske om å ha "det beste", eller et spill som gir åpenbart synlige forskjeller kan jeg forstå det. Jeg bare skjønner det ikke i tilfellet med BF3 der CFX vil kun tillate deg høyere innstillinger.

 

EDIT:

Oppgraderingsønsket kan jeg også skjønne, får det selv til tider :p

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...