Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon


Anbefalte innlegg

For de som har hatt mange skjermkort på samme OS install, så kan man gjøre dette:

 

Start command promt (ledetekst) i adminmode:

 

Skriv så dette: set devmgr_show_nonpresent_devices=1

Enter.

 

Skriv så dette: devmgmt.msc

 

Enter.

 

Enhetsbehandling dukker opp, på "Vis" menyen huker man på "Vis skjulte enheter".

Gå til skjermkort, og fjern alt gammelt rusk og rask, men ikke fjern standard VGA-adapter, og huk på haken ved fjern driverfilene der denne muligheten gis.. Fjerning av gamle skjermkort og drivere er bare sunt, men ikke fjern ting man ikke er sikker på kan fjernes i andre enheter, det kan gi uventede konsekvenser for den dumdristige :whistle: ...

 

En god gammel OS install kan da se ut som på bildet under:

 

Jeg har jo hatt Nvidia installert på min, men når jeg brukte den måten der fant den ikke Nvidia kortene :p

 

Men har prøvd alt du har sakt til meg nå hvertfalt, og ingen ting har funket.

Får vel bare vente til AMD får slippet ut proper stuff!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AMD Rolls Out New Radeon HD 7900 Graphics Driver

 

Super Sampling Anti-Aliasing and Adaptive Anti-Aliasing Preview support for DirectX 10 and DirectX 11 applications

 

- AMD Radeon HD 7900 users can now enable Super Sample Anti-Aliasing and Adaptive Anti-Aliasing through the AMD Catalyst Control Center for DirectX 10 and DirectX 11 applications.

- Applications must support in game Anti-Aliasing for the feature to work (Forced on Anti-Aliasing through the Catalyst Control Center is not supported for DirectX 10 and DirectX 11 applications).

 

 

Performance highlights of the 8.921.2 RC11 AMD Radeon HD 7900 driver

 

- 8% (up to) performance improvement in Aliens vs. Predator

- 15% (up to) performance improvement in Battleforge with Anti-Aliasing enabled

- 3% (up to) performance improvement in Battlefield 3

- 3% (up to) performance improvement in Crysis 2

- 6% (up to) performance improvement in Crysis Warhead

- 10% (up to) performance improvement in F1 2010

- 5% (up to) performance improvement in Unigine with Anti-Aliasing enabled

- 250% (up to) performance improvement in TessMark (OpenGL) when set to "insane" levels

 

Resolved issues: highlights of the 8.921.2 RC11 AMD Radeon HD 7900 driver

 

- Folding@Home: intermittent stability issues have been resolved for the OpenCL version of Folding@Home

- Call of Duty Modern Warfare 3 no longer experiences minor flickering with Tri CrossFireX configurations

- Dragon Age 2 no longer experiences minor flickering with Tri CrossFireX configurations

- StarCraft 2 no longer encounters issues when quitting campaign with Tri and Quad CrossFireX configurations

- BattleForge stability has been improved with Tri CrossFireX configurations

- Improved stability when enabling / disabling CrossFireX and installing the AMD graphics driver on AMD CrossfireX configurations

 

The 8.921.2 RC11 driver is available here for Windows 7 and Windows Vista

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
AMD Radeon HD 7950 Clock Speeds Revealed

 

This month-end, AMD will launch the second product in its high-end Radeon HD 7900 series, the HD 7950, which is based on the same "Tahiti" silicon as the HD 7970, but with a few components disabled. Reliable sources revealed to DonanimHaber the reference clock speeds of the HD 7950. The core of the HD 7950 will be clocked at 800 MHz, and the memory at 1250 MHz (actual), 5.00 GHz (GDDR5 effective). This, compared to the 925 MHz (core), 1375 MHz (memory actual)/ 5.50 GHz (memory effective) clock speeds of the HD 7970. The HD 7950 will hence be a good overclocker considering the speeds it comes with, there is scope for quite a few factory-OC models from AIBs. In related news, DonanimHaber notes that the HD 7950 on average will be US $100-150 cheaper than the HD 7970 (US $400-$450).

Samme klokkbase som HD6950 og mye morro i vente. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Noen som har oppgradert fra gtx 580 og kan gi en sammeligning hvordan lydnivåt er idle/load??

 

 

Noen som har byttet goop? med effekt??

 

Lydnivået er lavere på idle og load, men dersom du smeller viften opp til 100% så er 7970 høyere enn GTX 580 hvis du spør meg. Men bare ha viften på "Auto" så er det ikke spesielt høyt!

 

Merk: Dette er MIN oppfatning, usikker på om andre har den samme meningen :)

Endret av Mortis747
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det ikkje andre enn meg som har irriterende, ufrekvente coil-whine-aktige lyder fra maskina? :(

Fikk det under 3dmark11, men ellers ikke

 

Noen som har oppgradert fra gtx 580 og kan gi en sammeligning hvordan lydnivåt er idle/load??

 

 

Noen som har byttet goop? med effekt??

å bytte goop er ikke en god ide, den er lagt på på samme måte som hd 6990 og gir bedre varmeledning enn du kan oppnå på vanlig vis.

Lenke til kommentar

Mine kort kjører nå 1125/1525, ingen artifacts eller annet tull, holder seg under 70 grader også, ikke rørt volt, Power Control Setting på maks. Forøyd med det!

 

å klokke minne så ikke ut som utgjorde noe særlig på ytelse, 1500 vs 1575 ga ingen forbedring på 3DMark vantage score.

 

Da er det bare å vente på AMD slipper noe mer vettuge drivere, og ikke minst bedre CFX støtte!

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...