Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

dropper til rundt 60 på det laveste,

dog, dette er uklokkede kort,

skaffe meg noen vannblokker så skal vi se om jeg får slengt på en klokk.

(gidder ikke kjøre klokket på luftkjøleren)

 

Kjører 2560x1440 med over clock til 1125\1575 max 80c i BF3 som er 5c over det ulike tester får med stock settings. Dette med vifte på auto = Null viftestøy.

Kjører Ultra med 16x med 60-70 fps stabilt. Da uten disse 2Msa greiene.

Lenke til kommentar

Må si jeg er LANGT fra imponert så langt i BF3, jeg får drop ned i 50FPS nå, ser ut som det er blitt værre fra forrige driver. 2 stk 7970 som er klokka skal f*** meg yte bedre enn det her.

 

 

Spiller du på high eller ultra? Opplever veldig stor forskjell på det selv. På high er fps tilnærmet aldri under 100 etter at jeg overklokket kortene.

 

Prøvd begge deler, opplever ikke så mye forskjell egentlig.

Lenke til kommentar

Må si jeg er LANGT fra imponert så langt i BF3, jeg får drop ned i 50FPS nå, ser ut som det er blitt værre fra forrige driver. 2 stk 7970 som er klokka skal f*** meg yte bedre enn det her.

 

 

Spiller du på high eller ultra? Opplever veldig stor forskjell på det selv. På high er fps tilnærmet aldri under 100 etter at jeg overklokket kortene.

 

Prøvd begge deler, opplever ikke så mye forskjell egentlig.

Da er det ikke kortene sin feil, men heller en flaskehals gjennom CPU, IO, PCIe, eller programmering.

Lenke til kommentar

Må si jeg er LANGT fra imponert så langt i BF3, jeg får drop ned i 50FPS nå, ser ut som det er blitt værre fra forrige driver. 2 stk 7970 som er klokka skal f*** meg yte bedre enn det her.

 

 

Spiller du på high eller ultra? Opplever veldig stor forskjell på det selv. På high er fps tilnærmet aldri under 100 etter at jeg overklokket kortene.

 

Prøvd begge deler, opplever ikke så mye forskjell egentlig.

Da er det ikke kortene sin feil, men heller en flaskehals gjennom CPU, IO, PCIe, eller programmering.

 

En 2600k på 4.5Ghz har jeg lite tro på skal flaskehalse et slikt oppsett, jeg har fulgt med på CPU bruk, og den tilsier heller ikke dette. PCIe har jeg heller ingen tro på skal flaskehalse, PCIE 2.0 8X skal være mer enn nok. Det som står igjen, er nok spillet/drivere, jeg kan ikke fatte noe annet.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar
For de som har fulgt med i timen, så bruker bf3 alle kjernene på 6 kjerne cpuer. Noe som vil si at det kan lønne seg å ha mere enn 4 kjerner. Ja dyrt er det, men bf3 er gøy :D

 

Jeg vil tro att om CPU er flaskehals, så vil en eller flere kjerner nå 100%, eller stemmer ikke dette? for hvis ikke, så er ikke CPU noen flaskehals, men det er mulig jeg ikke har fått med meg noe her =)

 

Flaskehalsen er nok mellom skjermen og stolen :whistle:

 

Å med det, mener du?

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Vurderer seriøst å sette inn 6970 istedenfor 7970 inntil de lager bedre drivere.

Opplever flere problemer og maskinheng etter at jeg installerte kortet. Foretok en clean install av w7 1 uke før, riktignok med 6970 kortet i maskina.

Fjærnet alle drivere og spor av 6970 før jeg bytta. Opplever heng i spill som Bf3, skyrim og av alle ting..firefox. (opplevde ingen problemer av slik art med 6970 kortet)

Ser i windows logger at det er driveren som er problemet, og kan bare konkludere med umodne drivere. Bruke de siste driverene som jeg fant link til i denne tråden.

 

Andre som opplever noe lignende?

Endret av indomitable
Lenke til kommentar

En 2600k på 4.5Ghz har jeg lite tro på skal flaskehalse et slikt oppsett, jeg har fulgt med på CPU bruk, og den tilsier heller ikke dette. PCIe har jeg heller ingen tro på skal flaskehalse, PCIE 2.0 8X skal være mer enn nok. Det som står igjen, er nok spillet/drivere, jeg kan ikke fatte noe annet.

2600k @4.5GHz kan fint være en flaskehals, letteste måten å sjekke dette på er om du får mindre ytelse ved å sette "max CPU speed" i windows til 99% og dermed skru av turbo.

PCIe 2.0 x8 kan være en flaskehals, særlig om du får drops når mye skjer på skjermen og mye bildedata må overføres. CrossfireX trenger mer båndbredde enn hvert kort alene gjør.

Om det er en programmeringsflaskehals er det sannsynligvis i draw calls og vanskeligheter med å multithreade disse godt uten ytelsestap.

Endret av arni90
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så for dei som ikkje har fulgt med i timen, visstnok, kan du gjerne dra fram relevante kilder til det? :p

 

HT: OFF

 

 

bf3cpuloadutenHT.jpg

 

HT:ON

 

bf3cpuload.png

 

Dette er med den gamle 980x @ 4200 og 6990+6970.

 

Nå er det x79 @ ~4800. Har ikkje screenshot av det enda.. Men det går ikkje akkurat dårligere.

 

ht:off virker litt smudere

 

For de som måtte lure på det, så er droppen i taskmanager på cpu at jeg ta "alt+tab" :p

 

Andre som har lurt på det samme, sist jeg postet dette.

 

 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

En 2600k på 4.5Ghz har jeg lite tro på skal flaskehalse et slikt oppsett, jeg har fulgt med på CPU bruk, og den tilsier heller ikke dette. PCIe har jeg heller ingen tro på skal flaskehalse, PCIE 2.0 8X skal være mer enn nok. Det som står igjen, er nok spillet/drivere, jeg kan ikke fatte noe annet.

2600k @4.5GHz kan fint være en flaskehals, letteste måten å sjekke dette på er om du får mindre ytelse ved å sette "max CPU speed" i windows til 99% og dermed skru av turbo.

PCIe 2.0 x8 kan være en flaskehals, særlig om du får drops når mye skjer på skjermen og mye bildedata må overføres. CrossfireX trenger mer båndbredde enn hvert kort alene gjør.

Om det er en programmeringsflaskehals er det sannsynligvis i draw calls og vanskeligheter med å multithreade disse godt uten ytelsestap.

 

PCIE 2.0 X8 er nå ingen flaskehals på GTX580 SLi, så hvorfor skulle det da være det på 7970, det er ikke SÅ mye kraftigere.

 

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

PCIE 2.0 X8 er nå ingen flaskehals på GTX580 SLi, så hvorfor skulle det da være det på 7970, det er ikke SÅ mye kraftigere.

Samtidig er minnebåndbredden internt på 7970 økt betraktelig og ytelsen skalerer oppover med mer båndbredde, så det er ikke utrolig at GCN er sulten på mer båndbredde gjennom PCIe enn tidligere kort. Det finnes dessverre ikke tester ute, så eneste måten du kan finne ut av om det er drivere, CPU eller annet som er flaskehalsen din er å teste forskjellige klokkefrekvenser på CPU og GPU, sjekke GPU-usage i spill med 2x GPU-Z i bakgrunnen, og slikt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...