Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

600 serien var mer skikkelig serie enn 7000 serien.. Mye mer stabilt fra start og faktiske nyskapninger som ikke bare var ren ytelse.. neste serie blir nok som det bare mye bedre 8000 serien er rebrands...

 

Mer skikkelig? Hvor har du lest det? Så alle nvidia i 6xxx serien slår alle konkurrenter i amd 7xxx serien?

 

Begynn gjerne på toppen og ta for deg kort for kort som konkurrerer med hverandre ned til low end, og plukk amd fra hverandre bit for bit :hm:

 

Neste serie kan jeg ikke uttale meg om, da jeg ikke sitter med slike kort, og kan sammenligne...

Endret av lucky666
Lenke til kommentar

Mer skikkelig? Hvor har du lest det? Så alle nvidia i 6xxx serien slår alle konkurrenter i amd 7xxx serien?

 

Begynn gjerne på toppen og ta for deg kort for kort som konkurrerer med hverandre ned til low end, og plukk amd fra hverandre bit for bit :hm:

 

Neste serie kan jeg ikke uttale meg om, da jeg ikke sitter med slike kort, og kan sammenligne...

 

Mener at 600 serien var mer innovativ med TXAA adaptive v-sync i driverne(du får det samme med et tredjeparts program til AMD nå men ikke det samme som at driverne natively styrer det) og generelt bedre strømforbruk. Begge seriene var kjempebra men AMD var skuffende drivermessig inntil 12.11 driverne fordi før det gav de elendig ytelse i bf3 blandt annet.

 

Skal si at AMD imponerte i forhold til ytelse med 7000 serien men likte 600 serien mer da den fokuserte mer på andre ting en rå ytelse(denn gav jo det i bøtter og spann også. AMD kortene er ikke veldig mye bedre for øyeblikket). Hadde tenkt meg et 8000 serie kort fordi 7000 gav så mye men da alle kortene der er 100% rebrands hopper jeg over AMD denne gangen også.. håper på mer fra 700 serien til Nvidia.

Lenke til kommentar

Mener at 600 serien var mer innovativ med TXAA adaptive v-sync i driverne(du får det samme med et tredjeparts program til AMD nå men ikke det samme som at driverne natively styrer det) og generelt bedre strømforbruk. Begge seriene var kjempebra men AMD var skuffende drivermessig inntil 12.11 driverne fordi før det gav de elendig ytelse i bf3 blandt annet.

 

Skal si at AMD imponerte i forhold til ytelse med 7000 serien men likte 600 serien mer da den fokuserte mer på andre ting en rå ytelse(denn gav jo det i bøtter og spann også. AMD kortene er ikke veldig mye bedre for øyeblikket). Hadde tenkt meg et 8000 serie kort fordi 7000 gav så mye men da alle kortene der er 100% rebrands hopper jeg over AMD denne gangen også.. håper på mer fra 700 serien til Nvidia.

 

Dette blir femte gang: Det er kun mot 7970 at Nvidia har en ledelse på strømforbruk/ytelse.

 

I dine øyne gjør Nvidia alt riktig uansett, så jeg gidder ikke skrive om alt det andre du tar feil på.

 

## skriftstørrelse redusert av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Dette blir femte gang: Det er kun mot 7970 at Nvidia har en ledelse på strømforbruk/ytelse.

 

I dine øyne gjør Nvidia alt riktig uansett, så jeg gidder ikke skrive om alt det andre du tar feil på.

 

tok feil på TXAA og hvertfall på adaptive v-sync(eller vent?). for adaptive v-sync er vel støttet i CCC driverne? du har ikke nevnt en ENESTE gang at det er kun 7970 som bruker mer strøm men du er vel generelt sint fordi microstutter eller? Jeg som syns nvidia gjør alt riktig skrev at AMD hadde bedre kort og mye ytelse. men så lenge man ikke vil ha AMD kort så gjør man jo alt feil ifølge deg.

 

Du som enda ikke klarer å forklare hvorfor alle større events bruker NVidia kort over AMD hver eneste gang.

 

## skriftstørrelse på quotet innlegg redusert av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

cannibalguppy:

Hvis man har fullstendige skylapper for kunnskap om AMD så blir dette en totalt usaklig diskusjon. Forøvrig har jeg selv alltid hatt både Nvidia og AMD kort og en periode for få år siden hadde jeg 9 Nvidia kort i huset samtidig (kun pga. Cuda) og jeg vet meget godt at Nvidia ikke gjør alt riktig.

 

Vennligst opprett en egen tråd.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar

cannibalguppy:

Hvis man har fullstendige skylapper for kunnskap om AMD så blir dette en totalt usaklig diskusjon. Forøvrig har jeg selv alltid hatt både Nvidia og AMD kort og en periode for få år siden hadde jeg 9 Nvidia kort i huset samtidig (kun pga. Cuda) og jeg vet meget godt at Nvidia ikke gjør alt riktig.

 

Vennligst opprett en egen tråd.

 

Ja men dette startet fordi jeg av frustrasjon ville vite om noen hadde peilig på når AMD faktisk slipper en skjermkortserie som er ny(8000 serien er 100% rebrands, dette gjorde Arni sint og da ble jeg barnslig også).. Vet du dette? Jeg hadde så lyst til å prøve AMD neste generasjon men 7000 serien er for gammel for at jeg kjøper den nå.

Lenke til kommentar

Er det sånn at man ikke får Never Settle-bundelen lenger når man kjøper et 7xxx-kort? Kjøpte et 7970 GHz fra Komplett her om dagen, og det stod faktisk i teksten under at man fikk med FC3, Hitman og Sleeping Dogs.

 

"Inkludert Far Cry 3, Hitman: Absolution og Sleeping Dogs. Du får også 20% rabatt på Medal of Honor Warfighter via Origin!"

Lenke til kommentar

Er det sånn at man ikke får Never Settle-bundelen lenger når man kjøper et 7xxx-kort? Kjøpte et 7970 GHz fra Komplett her om dagen, og det stod faktisk i teksten under at man fikk med FC3, Hitman og Sleeping Dogs.

 

"Inkludert Far Cry 3, Hitman: Absolution og Sleeping Dogs. Du får også 20% rabatt på Medal of Honor Warfighter via Origin!"

 

Står vel på AMD-Game siden hvordan du går frem for å få det du har krav på... Never Settle ser ut til å bli et permanent tilskudd til nye AMD grafikkort kjøp, eventuellt utvidet ytterligere..

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte rundt juletider et nytt XFX HD 7970 GHZ Edition fra Komplett for å kjøre Crossfire med mitt identiske kort som jeg eier fra før. Crossfire-oppsettet fungerte fint helt til i dag, da hele PCen plutselig slo seg av helt uten forvarsel midt i en intens BF3-økt. Begge kortene var overklokket til 1150/1600 MHz stabilt med forskjellig spenning (1.256V og 1.213V), og GPU-temperaturen på det øverste (nye) kortet oversteg aldri 77 grader. PCen ville ikke starte opp igjen så jeg mistenkte at det måtte være noe galt med strømforsyningen. Men så fort jeg tok ut det nye kortet, våknet PCen til live igjen. PCen vil ikke starte med det nye kortet i verken PCI-E spor 1, 2 eller 3, med eller uten det gamle og velfungerende kortet. Så nå vet jeg at det nye kortet har sviktet etter en knapp måneds bruk.

 

Kortet har ingen synlige skader eller merker. Det skal sies at kortet hadde en tendens til å gjøre noe som lignet veldig på "throttling", selv ved mild overklokking uten spenningsøkning. Kjerne- og minnefrekvensen varierte konstant mellom default og overklokket frekvens, det samme gjorde spenningen og GPU-bruken (60-100%). Dette kunne også merkes i spill og benchmarks.

 

Er det noen som har erfaring med retur av grafikkort hos Komplett? Hvordan går jeg frem?

Endret av Genius-Boy
Lenke til kommentar

Ta kontakt med komplett sin returavdelig og forklar din situasjon. Så vil du få en rma nummer av dem. Etter det kan du enten levere kortet på en av de mange pick-up pointene, eller sende kortet inn via posten. Når de har mottatt kortet vil de feilsøke det. Hvis de finner ut at feilen ligger hos dem, så vil du få et nytt kort rimelig fort igjen. Har gått rimelig smertefritt hos meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ta kontakt med komplett sin returavdelig og forklar din situasjon. Så vil du få en rma nummer av dem. Etter det kan du enten levere kortet på en av de mange pick-up pointene, eller sende kortet inn via posten. Når de har mottatt kortet vil de feilsøke det. Hvis de finner ut at feilen ligger hos dem, så vil du få et nytt kort rimelig fort igjen. Har gått rimelig smertefritt hos meg.

Takker for raskt svar! Får vel kontakte Komplett på mandag. Jeg bor i Oslo, så levering til nærmeste pick-up point bør ikke være noe problem. :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...