Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det står at man må ha en "AMD Unique ID"-kode for å få spillene. Jeg har ikke fått en slik kode så vidt jeg vet..

 

Skal vel ligge i esken

Det står at man må ha en "AMD Unique ID"-kode for å få spillene. Jeg har ikke fått en slik kode så vidt jeg vet..

 

Noen av dere som vet hvor jeg kan finne denne koden? Eller skal jeg kontakte Komplett?

 

Skjekk hjemmesiden til produsenten av kortet etter koden, eventuellt kontakt Komplett.. Nye kort kommer med en promotion lapp med skrapelodd system med koden under. Kort produsert før dette aner jeg ikke hvordan dette fungerer, men du skal få det, mas på komplett du :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Skjekk hjemmesiden til produsenten av kortet etter koden, eventuellt kontakt Komplett.. Nye kort kommer med en promotion lapp med skrapelodd system med koden under. Kort produsert før dette aner jeg ikke hvordan dette fungerer, men du skal få det, mas på komplett du :p

 

Hehe, takk for svar. Skal mase på Komplett, ja. :p

Lenke til kommentar

Så konklusjonen er at de som har hatt 7970 siden realease har ikkje hatt god ytelse før de siste mndene, og de med 680 kort har hatt god ytelse helt fra starten :p

Konklusjonen er vel at AMD burde jobbet mer med drivere før lansering, 7970 har hatt masse ytelse fra dag 1, det har bare fått langt bedre ytelsesforbedringer enn 680 har fått.

Uansett hvordan man spinner dette er det knallbra for forbrukeren.

Lenke til kommentar

Er det riktig at det er kun 20-30% cpu usage når man bencher unigine heaven 3? Skulle teste hvor mye maskinen brukte ved et 7970 kort, med 1300/1800 og prime95 kjørende så trakk det 550w fra veggen. Det er ganske mye. Når jeg skrudde av prime95 så sank strømforbruket til 370w. Men i taskmanageren så leste jeg veldig lav cpubruk.

Lenke til kommentar

For et strømforbruk... Men om man kjøper et sånt kort, så har man råd til en stor psu. Men jeg la merke til at gpu spenninga sto på 1.257v. Det er jo mye for å klare 1100mhz. Selv i crossfire så kunne jeg benche med 1100mhz+ med stock spenning 1.175v. Tar de høyde for ustabilitet? For jeg syns at de har satt spenningen altfor høyt.

Lenke til kommentar

jeg tenker litt på å gå kjøpe en slik en: https://www.deal.no/...CACO-V75A001-GB for å få ned støy/temp.

her er en test som guru3d har: http://www.guru3d.co...m_review,1.html

Den hybrid saken har ikke direkte kontakt med vrm og ram. Dvs at du må feste på små heatsinks for å kjøle dem ned. Slike ting er lett å finne for rambrikkene, men vanskelig å montere på vrm. Selvom kjernen blir kald, om ram og vrm overhetes, blir det ustabilt også.
Lenke til kommentar

For et strømforbruk... Men om man kjøper et sånt kort, så har man råd til en stor psu. Men jeg la merke til at gpu spenninga sto på 1.257v. Det er jo mye for å klare 1100mhz. Selv i crossfire så kunne jeg benche med 1100mhz+ med stock spenning 1.175v. Tar de høyde for ustabilitet? For jeg syns at de har satt spenningen altfor høyt.

 

la merke til det sammen, men sjekk printscreen enda en gang.. (står under at det er example printscreen...) :)

Lenke til kommentar

AMD 13.2 Beta 3 er ute:

 

FEATURE HIGHLIGHTS OF THE AMD CATALYST 13.2 BETA 3 DRIVER

 

AMD Catalyst 13.2 Beta 3 is now available, and includes the following updates:

•Improves performance up to 15% in high MSAA cases for the Crysis 3 beta release

•Significantly improves latency performance in Skyrim, Boderlands 2, and Guild Wars 2

•Improves single GPU performance up to 50% for DmC Devil May Cry

•Improves CrossFire performance up to 10% for Crysis 2

•Resolves Texture flickering seen in DirectX9.0c applications.

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...