Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon


Anbefalte innlegg

We are currently looking into the lag issues on PC. Thank you for your patience.

 

:ph34r:

 

Et lite spm om klokking

 

Jeg opplever en del flashing på skjermen når jeg ser rett inn i flammer på BF3 ved 1200mhz, men ved 1175mhz er det mye bedre, nesten borte men såvidt det er litt. prøvde å øke volten uten att det hjalp.. Da regner jeg med 1175 er på grensa på hva kortene klarer av klokk?

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
We are currently looking into the lag issues on PC. Thank you for your patience.

 

:ph34r:

 

Et lite spm om klokking

 

Jeg opplever en del flashing på skjermen når jeg ser rett inn i flammer på BF3 ved 1200mhz, men ved 1175mhz er det mye bedre, nesten borte men såvidt det er litt. prøvde å øke volten uten att det hjalp.. Da regner jeg med 1175 er på grensa på hva kortene klarer av klokk?

 

AvP DX11 benchen er vel den som lettest avslører grafiske feil ved klokking, selv har jeg moddet AvP's .cfg til å kjøre 4xAA+16xAF og textures+skygger på max. Noen runder uten pauser med denne på totalt 10-30min gir gode svar og maxtemp tett på furmark o.l. og er meget effektiv til å presse frem artifakter/flashing for kritisk anlagte øyne, noe selv BF3 trenger timer for å avsløre.

 

Når slike flashing artifakter oppstår, hjelper ikke voltøkning, det er frekvensen som er årsaken, frekvensen klarer rett og slett ikke operere under disse forholdene. Har merket meg at tempratur under ~60C eller deromkring, kan løse dette om man er på grensen på mitt kort, men da uholdbart støynivå, den gitte frekvensen får bedre arbeidsvillkår under denne tempen altså.. Ganske normale OC forhold mao.. Temp+frekvens er nøkkelen ved artifakter/flashing, frys/heng/svartskjerm er for høy minne/GPU-frekvens på for lav volt.. Dersom voltøkningen som må til for å hindre frys, på sin side frembringer artifakter, så er nok frekvensen man prøver utenfor rekkevidde, vannkjøling kan forbedre disse tilstandene alt fra litt til vesentlig avhengig av chippen.. Ser du noen svake tegn til flashing/artifakter på 1175mhz, er du nok alt fra 25-50mhz for høyt, finn en perfekt klokk en gang for alle, 100% fri for artifakter og frys, og du slipper masse hodebry og retesting etter retesting. Finn denne klokken under værst tenkelige omstendigheter, trekk så fra 5-25mhz for å sikre mot ekstremforhold, og du er i mål..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Skal prøve meg litt frem, fikk frys i BF3 singelplayer (orker ikke MP når det er serverlagg problemer) ved 1175/1650 og 1.200v, økte til 1.225v og så langt ingen frys..

 

1125/1575/1175 har siden januar vært stabilt, så jeg satser på å få 1175/1650/1225 stabilt, ser heller ikke ut som tempen er høyere enn ved max klokk i CCC. Maks temp ligger på 68-71c ved 42-45% viftehastighet.

 

ASIC er veldig lav på begge kortene, 60 og 61% :hrm:

 

Edit: Ser ut til att jeg må kjøre på 1150/1600, det ble såpass med flashing på 1175/1650 når jeg så rett inn i masse flammer, att jeg går ned litt. Ingen umiddelbar frys ved stock volt heller, så da lander jeg nok på 1150/1600/1175v

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Er samme greia nå igjen, kort nr 2 kjører på 500/1600 idle, mens kort 1 kjører 300/150. Dette problemet er ikke på 12.6 9.00 driveren, kun disse 3 12.7 driverne..

 

Hvis jeg starter ett spill og avslutter, så går kort nr 2 i normal idle hastighet, men deaktiverer jeg CFX, kjører kort 2 på 500/1600 igjen..

 

Tips?

 

Litt irriternde for min del, da kortet stanger opp til 65c, og vifta begynner da å spinne litt opp, og så ned igjen, litt irriterende å høre på.. Har egen vifteprofil i Afterburner..

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar
We are currently looking into the lag issues on PC. Thank you for your patience.

 

:ph34r:

 

Et lite spm om klokking

 

Jeg opplever en del flashing på skjermen når jeg ser rett inn i flammer på BF3 ved 1200mhz, men ved 1175mhz er det mye bedre, nesten borte men såvidt det er litt. prøvde å øke volten uten att det hjalp.. Da regner jeg med 1175 er på grensa på hva kortene klarer av klokk?

 

AvP DX11 benchen er vel den som lettest avslører grafiske feil ved klokking, selv har jeg moddet AvP's .cfg til å kjøre 4xAA+16xAF og textures+skygger på max. Noen runder uten pauser med denne på totalt 10-30min gir gode svar og maxtemp tett på furmark o.l. og er meget effektiv til å presse frem artifakter/flashing for kritisk anlagte øyne, noe selv BF3 trenger timer for å avsløre.

 

Når slike flashing artifakter oppstår, hjelper ikke voltøkning, det er frekvensen som er årsaken, frekvensen klarer rett og slett ikke operere under disse forholdene. Har merket meg at tempratur under ~60C eller deromkring, kan løse dette om man er på grensen på mitt kort, men da uholdbart støynivå, den gitte frekvensen får bedre arbeidsvillkår under denne tempen altså.. Ganske normale OC forhold mao.. Temp+frekvens er nøkkelen ved artifakter/flashing, frys/heng/svartskjerm er for høy minne/GPU-frekvens på for lav volt.. Dersom voltøkningen som må til for å hindre frys, på sin side frembringer artifakter, så er nok frekvensen man prøver utenfor rekkevidde, vannkjøling kan forbedre disse tilstandene alt fra litt til vesentlig avhengig av chippen.. Ser du noen svake tegn til flashing/artifakter på 1175mhz, er du nok alt fra 25-50mhz for høyt, finn en perfekt klokk en gang for alle, 100% fri for artifakter og frys, og du slipper masse hodebry og retesting etter retesting. Finn denne klokken under værst tenkelige omstendigheter, trekk så fra 5-25mhz for å sikre mot ekstremforhold, og du er i mål..

 

Har hørt at FURMARK var det værste du kan gjøre med ett skjermkort

Lenke til kommentar

Er samme greia nå igjen, kort nr 2 kjører på 500/1600 idle, mens kort 1 kjører 300/150. Dette problemet er ikke på 12.6 9.00 driveren, kun disse 3 12.7 driverne..

 

Hvis jeg starter ett spill og avslutter, så går kort nr 2 i normal idle hastighet, men deaktiverer jeg CFX, kjører kort 2 på 500/1600 igjen..

 

Tips?

 

Litt irriternde for min del, da kortet stanger opp til 65c, og vifta begynner da å spinne litt opp, og så ned igjen, litt irriterende å høre på.. Har egen vifteprofil i Afterburner..

Klokkeprofiler er en fin ting :p

En profil med 3D-klokker og vifteprofil

En profil med 2D-klokker og låst viftehastighet

 

Vil sikkert fikse en del av problemene dine om du klarer å godta litt høyere idletemps.

Kjører du crossfire med 12.7 betaen Arni90?

Tenkte jeg skulle prøve den en siste gang :p

Jepp!

Lenke til kommentar

 

We are currently looking into the lag issues on PC. Thank you for your patience.

 

:ph34r:

 

Et lite spm om klokking

 

Jeg opplever en del flashing på skjermen når jeg ser rett inn i flammer på BF3 ved 1200mhz, men ved 1175mhz er det mye bedre, nesten borte men såvidt det er litt. prøvde å øke volten uten att det hjalp.. Da regner jeg med 1175 er på grensa på hva kortene klarer av klokk?

 

AvP DX11 benchen er vel den som lettest avslører grafiske feil ved klokking, selv har jeg moddet AvP's .cfg til å kjøre 4xAA+16xAF og textures+skygger på max. Noen runder uten pauser med denne på totalt 10-30min gir gode svar og maxtemp tett på furmark o.l. og er meget effektiv til å presse frem artifakter/flashing for kritisk anlagte øyne, noe selv BF3 trenger timer for å avsløre.

 

Når slike flashing artifakter oppstår, hjelper ikke voltøkning, det er frekvensen som er årsaken, frekvensen klarer rett og slett ikke operere under disse forholdene. Har merket meg at tempratur under ~60C eller deromkring, kan løse dette om man er på grensen på mitt kort, men da uholdbart støynivå, den gitte frekvensen får bedre arbeidsvillkår under denne tempen altså.. Ganske normale OC forhold mao.. Temp+frekvens er nøkkelen ved artifakter/flashing, frys/heng/svartskjerm er for høy minne/GPU-frekvens på for lav volt.. Dersom voltøkningen som må til for å hindre frys, på sin side frembringer artifakter, så er nok frekvensen man prøver utenfor rekkevidde, vannkjøling kan forbedre disse tilstandene alt fra litt til vesentlig avhengig av chippen.. Ser du noen svake tegn til flashing/artifakter på 1175mhz, er du nok alt fra 25-50mhz for høyt, finn en perfekt klokk en gang for alle, 100% fri for artifakter og frys, og du slipper masse hodebry og retesting etter retesting. Finn denne klokken under værst tenkelige omstendigheter, trekk så fra 5-25mhz for å sikre mot ekstremforhold, og du er i mål..

 

 

Har hørt at FURMARK var det værste du kan gjøre med ett skjermkort

 

Det var vel ingenting i min post som antyder at jeg anbefalte Furmark (eller GPU viruset som jeg kaller det litt spøkefullt).. Furmark har liten nytteverdi siden den kan antyde stabilitet mens spilltester som bla. AvP fryser/artifakter på samme innstillinger på kort tid. Det kan ha en begrenset nytteverdi for reviewers, men siden de fleste kort idag kommer med "beskyttelse" i driveren, er den liten. For uinnvidde kan en litt drøy overklokk/overvolt med kjøling dimensjonert for spill og ikke "virus" som Furmark, ende litt dramatisk ja..

 

Ikke anbefalt mao., selv om f.eks å bruke skjermkortet som pussepapir for å ta bort rust på bilen nok er værre enn furmark, så er de omtrent like nyttige ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

AMD Catalyst™ 12.6 WHQL: A laser focus on quality

The truth is that our new driver cadence—releasing drivers as needed—gives us tremendous flexibility to provide releases that are worth upgrading to. By this I mean that you’ll begin to see meatier updates, with a single driver containing a number of fixes and enhancements that could have been deployed over several releases with our old schedule.

 

It also goes without saying that we’re always looking for further improvement, and the best way to do that is with feedback from experienced users like you. To collect that wisdom, we’ve overhauled the AMD Issue Reporting Form, which you can use to contribute bug reports. We have further assigned a team to sort and investigate the reports coming into this tool, and are ready to handle the feedback you generously provide to us.

Ikke bare det, men det er grafer under som viser forbedringer med nyere drivere :D

Lenke til kommentar

Når jeg installerer 12.6 eller 12.7 betaen, så får jeg slik error...

"Det oppstod feil under installering, Programinstallasjon: feil med installasjonspakke!"

 

Noen som har peil?

Vanligvis kommer det av at Visual C++ 2005 skriver over Visual C++ 2008-filer.

 

Er det en negativ ting?

Isåfall, hvordan løser jeg dette?

Lenke til kommentar

Når jeg installerer 12.6 eller 12.7 betaen, så får jeg slik error...

"Det oppstod feil under installering, Programinstallasjon: feil med installasjonspakke!"

 

Noen som har peil?

Vanligvis kommer det av at Visual C++ 2005 skriver over Visual C++ 2008-filer.

 

Er det en negativ ting?

Isåfall, hvordan løser jeg dette?

Det skaper problemer i det minste. Catalyst trenger 2008-utgaven fungerende.

Avinstaller både 2005 og 2008, så installerer du 2005 først, før du installerer 2008.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...