Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du sliter så veldig med dette, så hold deg til offisiell release driver, eller i det minste offisiell beta. Er jo bare å bruke denne siste CAP om den forbedrer noe..

 

De siste to juni betaene/alfa er lekkede drivere med utallige bugs, omtrent det samme som lekkede beta/alfa nvidiadrivere ofte har, mao vil bytte til grønn leir ikke hjelpe en dritt om du insisterer på å bruke lekkede drivere..

 

Alle 12.6 driverne, både May 22, June 04 og nå June 12 har vært problematiske hos meg.

 

Men greit, det er Beta, så jeg er kansje kravstor :green:

 

Jeg har ikke opplevd svart skjerm ennå. Den offisielle driveren er ikke like smooth i spill som de to juni betaene desverre.

 

Hm, rart. Ser det flere som har samma problemet på guru3d, men langt fra alle, og problemet begynte med 12.6 driverne.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Personlig opplevde jeg grå/sort skjerm med 12.6 beta+webrowsing kun dersom jeg brukte AB, disablet denne for desktop, og aldri noe slikt skjedde igjen fyi.. Det er jo ikke første gang en beta ikke fungerer optimalt mot en 3. parts OC software, spill/benching var upåvirket dog..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Oioioi, etter hå ha installert et GTX670-kort med den derre Asus DirectCu-kjølertingen innser jeg hvor mye mitt gamle HD6970 faktisk bråket! Under spilling har det bråkt litt som jeg har vent meg til, men den Asus-kjøleren er jo tystere enn et fjert i et vakuum.

 

Til og med 2D-modus med det gamle HD6970 var jo bråkete i forhold til dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sapphire Trixx fungerer dårlig med disse betaene...

Tips?

ASUS GPU Tweak for extended clock range + ULPS deaktivert med ATIMan + MSI Afterburner for overklokkingen fungerer helt utmerket for meg.

 

Er det enkelt å utvide clock range med ASUS GPU Tweak med 2 kort? jeg vet det er kurant med 1 kort, men sist gang jeg prøvde å utvide dette ga jeg opp. det var via Afterburner og XCL.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Merker streker over skjermen etc med 12.7 betaen.

 

Bruker du bare Asus GPU tweak for å utvide clock range også MSI AB for clockingen?

Det, og som sagt ATIMan for å skru av ULPS

 

Videre har jeg satt to klokkeprofiler i Afterburner:

  1. 1.00V, 800MHz, 1250MHz, +0% PT
  2. 1.20V, 1250MHz, 1700MHz, +20% PT

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Jeg har for øyeblikket 2 kort i maskinen og det fungerer helt fint for meg ;)

Faktisk så bra at jeg vurderer å beholde kort #2.

 

Det var såpass lett ja, hvorfor har ikke Afterburner denne enkle funksjonen?

 

Men uansett. Jeg prøvde meg litt kjapt på 1200/1650 1.2v, det gikk ikke, BF3 frøs med en gang.. 1175/1650 1.2v ser ut til å fungere bra, ingen artifacts og temp er lik som 1125/1575 1.175v. (Har referanse kjøler)

 

Hva er safe volt? en max grense jeg bør holde meg til?

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Har fått litt trøbbel med BF3 etter att jeg har drevet å prøvd meg frem litt på klokking.. ironisk nok så var det da jeg gikk tilbake til stock hastigheter att det ble helt dritt.. gikk tilbake til stock via MSI AB for å sjekke noe flimring i BF3, og etter att jeg gjorde dette, så har spillet begynt å lagge.

 

Helt alene på et map, plutselig dropper fps fra 119 til 107, og opp igjen, og bildet stopper 1 sek. hvert 20sek ca så får jeg en MEGA lagg og fps synker til 60 og opp igjen.. så noe har tydligvis skjedd..

 

Har reinstallert driver, reinstallert MSI AB og avinstallert Asus GPU Tweak..

 

Noen tips, evt noen som har vært borti noe lignende?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...