Gå til innhold

Seks myter om kristendommen


Anbefalte innlegg

Javel..

 

Men kan du svare?

 

Jeg har egentlig ikke lyst til å gi en mening på det.

Nei, det er forståelig. Veldig vanskelig for en som tror på en allmektig, god gud å svare på.

Men litt feigt å ikke prøve å gi en forklaring synes jeg.

Du må jo ha tenkt over det?

 

Om Gud eksisterer, forandrer ikke naturlovene slik dem er nå. Når du sier "rettferdig", spør du da hvorfor mennesker er urettferdige?

Nei, jeg spør hvorfor gud er urettferdig.

Hvorfor blir mennesker født med ulike forutsetninger for å oppleve evig liv?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://no.wikipedia.org/wiki/Kristendom

 

Hvis du hadde bodd i en av de landene som figurerer på topp 25 på listen i denne artikkelen ville det fortont seg annerledes. Da hadde det vært ateistene som var "rare"...

 

Her har du en oversikt over hvor det er flest religiøse. Det er generelt ikke land vi liker å sammenligne oss med.

 

religion+health2.png

 

Strappado, disse religiøse landene er ikke land vi ikke liker å assosiere oss med fordi de er slik naturlig, de er slik fordi de er religiøse, det er ingen mønstre å finne i den retning du antyder :)

 

En ganske ugjennomtrengelig setning. Men mønsteret er der i alle fall.

Lenke til kommentar

http://no.wikipedia.org/wiki/Kristendom

 

Hvis du hadde bodd i en av de landene som figurerer på topp 25 på listen i denne artikkelen ville det fortont seg annerledes. Da hadde det vært ateistene som var "rare"...

 

Her har du en oversikt over hvor det er flest religiøse. Det er generelt ikke land vi liker å sammenligne oss med.

 

religion+health2.png

 

Strappado, disse religiøse landene er ikke land vi ikke liker å assosiere oss med fordi de er slik naturlig, de er slik fordi de er religiøse, det er ingen mønstre å finne i den retning du antyder :)

 

En ganske ugjennomtrengelig setning. Men mønsteret er der i alle fall.

 

Og du tror denne statistikken forklarer det du mener. Den rike sosieten som starter kriger, ler hele veien til banken når folk tror dette.

 

http://www.youtube.com/watch?v=M11Dfld2NyQ

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

http://no.wikipedia.org/wiki/Kristendom

 

Hvis du hadde bodd i en av de landene som figurerer på topp 25 på listen i denne artikkelen ville det fortont seg annerledes. Da hadde det vært ateistene som var "rare"...

 

Her har du en oversikt over hvor det er flest religiøse. Det er generelt ikke land vi liker å sammenligne oss med.

 

religion+health2.png

 

Strappado, disse religiøse landene er ikke land vi ikke liker å assosiere oss med fordi de er slik naturlig, de er slik fordi de er religiøse, det er ingen mønstre å finne i den retning du antyder :)

 

Ytterligere dokumentasjon:

 

Religion ikke positivt for samfunnsmoralen

http://fritanke.no/index.php?page=vis_nyhet&NyhetID=8744

 

13631.jpg

 

13632.jpg

 

13633.jpg

 

13635.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

  1. Myte nr. 1: Sjelen er udødelig
  2. Myte nr. 2: De onde blir pint i helvete
  3. Myte nr. 3: Alle gode mennesker kommer til himmelen
  4. Myte nr. 4: Gud er en treenighet
  5. Myte nr. 5: Maria er Guds mor
  6. Myte nr. 6: Gud godkjenner bruken av bilder og ikoner i tilbedelsen

 

.. og her ser du problemet med bibelen, den lager tolkninger og mistolkninger som igjen har laget 35 000 grener fra en og samme bibel (Vel, ikke helt, da noen tror på ditt, noen på datt og noen har skrevet sine egne utkast av blekka...)

 

Så når sofiemyr går ut og slår seg på brystet og proklamerer at det er hun og sekten hennes som er de "ekte" kristne og de eneste som faktisk forstår bibelen så skal såklart alle andre rette seg etter det... Eller?

 

For dette vil vel si at den kristne gud bare får mindre og minste tilbedere det da, for alle kan ikke ha rett i sine tolkninger, eller hva? Slikt sett er vel kristendom en av de minste religioner i dag, om man skal se det slik....

 

Og med hensyn til punkt 5... Er ikke jesus egentlig gud? Eller tror ikke sekten din på treenigheten med det hellige spøkelset?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

  1. Myte nr. 1: Sjelen er udødelig
  2. Myte nr. 2: De onde blir pint i helvete
  3. Myte nr. 3: Alle gode mennesker kommer til himmelen
  4. Myte nr. 4: Gud er en treenighet
  5. Myte nr. 5: Maria er Guds mor
  6. Myte nr. 6: Gud godkjenner bruken av bilder og ikoner i tilbedelsen

 

.. og her ser du problemet med bibelen, den lager tolkninger og mistolkninger som igjen har laget 35 000 grener fra en og samme bibel (Vel, ikke helt, da noen tror på ditt, noen på datt og noen har skrevet sine egne utkast av blekka...)

 

Så når sofiemyr går ut og slår seg på brystet og proklamerer at det er hun og sekten hennes som er de "ekte" kristne og de eneste som faktisk forstår bibelen så skal såklart alle andre rette seg etter det... Eller?

 

For dette vil vel si at den kristne gud bare får mindre og minste tilbedere det da, for alle kan ikke ha rett i sine tolkninger, eller hva? Slikt sett er vel kristendom en av de minste religioner i dag, om man skal se det slik....

 

Og med hensyn til punkt 5... Er ikke jesus egentlig gud? Eller tror ikke sekten din på treenigheten med det hellige spøkelset?

Vi bruker bare Bibelen for å begrunne våre synspunkt. Hvis du samler sammen alle henvisninger rundt Jesus i Bibelen så trenger du ikke være særlig smart for å se at Gud og Jesus ikke er det samme. Så nei, jeg tror ikke at Jesus er Gud. Han er Guds sønn og hans førsteskapte.

Lenke til kommentar
Så nei, jeg tror ikke at Jesus er Gud. Han er Guds sønn og hans førsteskapte.

Er det ikke mer korrekt av deg å kalle ham for Mikael, framfor Jesus?

Spiller det noen rolle? Det er hans jordlige liv som i hovedsak beskrives i Bibelen og der kalles han Jesus. Mange av de bibelske skikkelsene har flere navn, ofte definert ut fra hvilke egenskaper de hadde og hva de gjorde. Navnet Jesjụaʽ el. Jehosjụaʽ betyr «Jehova er frelse». Mikael betyr «Hvem er lik gud».

Lenke til kommentar
Spiller det noen rolle? Det er hans jordlige liv som i hovedsak beskrives i Bibelen og der kalles han Jesus.

Ser den, men jeg synes det virker litt rart siden han startet som Mikael minst 4000 år før Kristus (hvis du skulle være ungjordskreasjonist), så Jesus i jordslig kropp i en tretti års tid, så ble han Mikael igjen, og det var rundt 2000 år siden nå. I maks 0.5% av vår tidsregning har han vært Jesus, mens minst 99.5% har han vært Mikael.

Lenke til kommentar
Spiller det noen rolle? Det er hans jordlige liv som i hovedsak beskrives i Bibelen og der kalles han Jesus.

Ser den, men jeg synes det virker litt rart siden han startet som Mikael minst 4000 år før Kristus (hvis du skulle være ungjordskreasjonist), så Jesus i jordslig kropp i en tretti års tid, så ble han Mikael igjen, og det var rundt 2000 år siden nå. I maks 0.5% av vår tidsregning har han vært Jesus, mens minst 99.5% har han vært Mikael.

Jv er ike ungjordkreasjonister.... Navn spiller liten rolle - rolle spiller stor rolle ;)

Lenke til kommentar

Vi bruker bare Bibelen for å begrunne våre synspunkt. Hvis du samler sammen alle henvisninger rundt Jesus i Bibelen så trenger du ikke være særlig smart for å se at Gud og Jesus ikke er det samme. Så nei, jeg tror ikke at Jesus er Gud. Han er Guds sønn og hans førsteskapte.

Gud er i Jesus Kristus. Jesu Kristi ånd er Gud. Derfor er det riktig at Jesus Kristus er Gud. Han er samtidig både Gud og menneske.

 

Jesus Kristus forklarer > De ord jeg sier til dere, har jeg ikke fra meg selv: Far er i meg og gjør sine gjerninger. Tro meg: Jeg er i Far og Far i meg. Om ikke for annet, så tro det for selve gjerningenes skyld.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Så er det Sofiemyr eller IHS som er den "ekte" kristne her?

 

OG er de enige i at det er 2 milliarder kristne på jorden eller 2 milliader mer eller mindre kristne? Da alle ikke kan være "ekte" kristne...

Er ikke Sofiemyr et Jehovas vitne ? Jehovas vitner har aldrig vært kristne. De er ikke blant verdens 2 milliarder kristne.

Lenke til kommentar

Så er det Sofiemyr eller IHS som er den "ekte" kristne her?

 

OG er de enige i at det er 2 milliarder kristne på jorden eller 2 milliader mer eller mindre kristne? Da alle ikke kan være "ekte" kristne...

Er ikke Sofiemyr et Jehovas vitne ? Jehovas vitner har aldrig vært kristne. De er ikke blant verdens 2 milliarder kristne.

Denne posten taler for seg selv :) Hva er en kristen IHS - er det du som bestemmer den definisjonen? En kristen er en som følger Kristus... Punktum

Lenke til kommentar

Så er det Sofiemyr eller IHS som er den "ekte" kristne her?

 

OG er de enige i at det er 2 milliarder kristne på jorden eller 2 milliader mer eller mindre kristne? Da alle ikke kan være "ekte" kristne...

Er ikke Sofiemyr et Jehovas vitne ? Jehovas vitner har aldrig vært kristne. De er ikke blant verdens 2 milliarder kristne.

Denne posten taler for seg selv :) Hva er en kristen IHS - er det du som bestemmer den definisjonen? En kristen er en som følger Kristus... Punktum

Jehovas vitner følger ikke Jesus Kristus. De følger djevelen og gjør som han vil, Sofiemyr

Lenke til kommentar
Jehovas vitner følger ikke Jesus Kristus. De følger djevelen og gjør som han vil, Sofiemyr

Når Jesus sa at du skulle elske din neste så tror jeg ikke han mente at du skulle håne dem.

Jehovas vitner er ikke "din neste" O3K

Og her ser vi atter igjen hvorfor det er så bra at landet IKKE styres av religiøse biggotter som deg... :roll:

 

For ingen bortsett fra IHS og sekten han tilhører er bra nok og det må de jo så klart få høre, i god kristen ånd....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...