Gå til innhold

Test: Vi tester Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Kjører alt på ultra med 2x AA på 1080p uten et snerv av hakk eller dropp.

 

Specs for øyeblikket:

 

Asus GTX580 Direct cu II

XFX GTX 275 (valgt på nvidia driverne å rendre dette til PhysX).

Kingston Hyper X 4GB Ram 1200mhz CL5 2.35V med aktiv kjøling

Intel Q9550 3.4Ghz

Asus Striker 2 Formula

Chieftec 1200W PSU

G.Skill 60GB SSD 295mb l/s

Spill disk, 2x WD 400GB Raid0

 

Alt dette med mer ned i en HTPC :)

 

Skjerm bruker jeg en Acer 3D Projektor 1080p 60hz eller 720p 120hz.

Skal ha samme

som denne karen, 3 3D projektorer med 3D Vision Surround. Mangler bare to nå :p

 

Nye deler som kommer i posten snart er Kingtson HyperX 16GB 1600mhz CL9 1.5V (aktive kjøleren passer til dette også). Og i7 2600k med Asus Sabertooth hovedkort. Betaler F... meg 8000kr for 4GBram før i tida, og nå 800kr for 16GBram. Absurd! :p

 

Neste som kommer er et samme Asus Direct cu II GTX580 til, så 3D skal gå greit. Har enda ikke fått testet det fordi det går ikke ann å ta det på.

Endret av Bentus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om det er nevnt, men er det noen andre som har problem med å få spillet i fullscreen? Har 6970. Har forsøkt full fjerngin av drivere og lagt inn på nytt. Kan noen ganger få det til m ed endel minimering/maksimering. Har forsøkt Alt+enter for å gå fra windowed til fullscreen frem og tilbake, men ser ikke ut å hjelpe nevneverdig.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har amd x4 955 4ghz/6870/8GB(ddr2) og 60fps på høyeste detalj på bf3. pc'n min uten disker koster vel rundt 5500 kroner kanskje. De her anbefalingene dere kommer med suger noe så inni granskauen. 2000 kroner for prosessoren er jo bare heilt inni kaffigrauten feil og 1500kroner til skjermkort. At dere her på sett og vis anbefaler komplett.no's gamer oppsett der er utilgivelig dårlig. Stakkars den som måtte kjøpe det oppsettet i god tro om at her fikk man ytelse for pengene.

Lenke til kommentar

Har amd x4 955 4ghz/6870/8GB(ddr2) og 60fps på høyeste detalj på bf3. pc'n min uten disker koster vel rundt 5500 kroner kanskje. De her anbefalingene dere kommer med suger noe så inni granskauen. 2000 kroner for prosessoren er jo bare heilt inni kaffigrauten feil og 1500kroner til skjermkort. At dere her på sett og vis anbefaler komplett.no's gamer oppsett der er utilgivelig dårlig. Stakkars den som måtte kjøpe det oppsettet i god tro om at her fikk man ytelse for pengene.

Jeg tror deg ikke. Selv ikke et overklokket 6870 vil du klare 60fps på Ultra i BF3.

Mitt 6950 overklokket til 950MHz (ca 30% raskere enn et 6870 stock) klarer ikke BF3 på Ultra med 60fps.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg skjønner ikke hva dere har gjort galt med pc oppsettet i denne testen, men noe må dere ha gjort galt..

 

Min hjemmebygde maskin som kom på 9000 kr klarer BF3 på Ultra, alle instillinger er satt til maksimalt. Kjører også høy oppløsning. Og alt går helt smertefritt.

Med mindre du har GTX 570 SLI, 580 SLI eller GTX 590 tror jeg ikke på deg.

Lenke til kommentar

GTX 560 TI (900mhz), ikke SLI, skjønner det ikke helt selv. Men kan gjerne bevise det hvis mulig :) Hvordan sjekker man forresten fps rate?

FRAPS ;)

 

edit: du sier HØY oppløsning... hvor høy?

 

edit2: har forresten veldig vanskelig for å tro at du klarer 60fps på ULTRA i "høy" oppløsning.. hvis jeg kjører ett HD6970 i 1920x1200 @ULTRA topper jeg 60+ av og til men fps varierer fra 30 og opp til 60. Derfor kjører jeg 2Stk HD6970, da ligger fps jevnt fra 80-100 :yes:

Endret av Kent -amdme-
Lenke til kommentar

Hei, fin tråd dette:)

 

Har hatt en del skepsis til bf3 etter å ha sett alle hype-videoene før spillet kom ut. Mapsene så alt for kjedelige ut, bare by-gater og underground. Minna for mye om crysis 2 og så for ensformig ut. Men nå har jeg sett at det er mye åpne landskap, skog og større områder til multiplayeren, slik som bf2 + vietnam var. Fikk lyst til å kjøpe spillet da:) Spiller folk ordentlig med fly, biler, tanks osv, eller er det mye noobs som drar rundt å quickskoper og rager slik som på cod public?

Lenke til kommentar

Hva kan jeg forvente av mitt oppsett tro?

Core i7 920 på @4Ghz, Radeon 5870 og 6Gb RAM på 1920x1200.

 

Her er det nesten bare skjermkortet som betyr noe, det yter omtrent som 6950. Har samme oppsett og kan kjøre alt på high uten AA, men med post AA på mid, SSAO og et par ting på ultra. Ganske stabil på 60fps, går ned mot 50 visse steder. @1920*1080p. BF3 viser fps i sanntid, lik fraps, med kommandoen render.drawfps 1

 

Husk siste drivere, 11.11a og b funker fint.

 

http://www.tomshardware.com/reviews/battlefield-3-graphics-performance,3063-8.html

http://www.tomshardware.com/reviews/battlefield-3-graphics-performance,3063-13.html

Lenke til kommentar

Hei, fin tråd dette:)

 

Har hatt en del skepsis til bf3 etter å ha sett alle hype-videoene før spillet kom ut. Mapsene så alt for kjedelige ut, bare by-gater og underground. Minna for mye om crysis 2 og så for ensformig ut. Men nå har jeg sett at det er mye åpne landskap, skog og større områder til multiplayeren, slik som bf2 + vietnam var. Fikk lyst til å kjøpe spillet da:) Spiller folk ordentlig med fly, biler, tanks osv, eller er det mye noobs som drar rundt å quickskoper og rager slik som på cod public?

 

Kjøretøy kamper er dritkult på BF3. Det er jo alltid noen noobs, men multiplayeren er veldig gjennomført med tanke på kjøretøy her :)

Lenke til kommentar

Hei, fin tråd dette:)

 

Har hatt en del skepsis til bf3 etter å ha sett alle hype-videoene før spillet kom ut. Mapsene så alt for kjedelige ut, bare by-gater og underground. Minna for mye om crysis 2 og så for ensformig ut. Men nå har jeg sett at det er mye åpne landskap, skog og større områder til multiplayeren, slik som bf2 + vietnam var. Fikk lyst til å kjøpe spillet da:) Spiller folk ordentlig med fly, biler, tanks osv, eller er det mye noobs som drar rundt å quickskoper og rager slik som på cod public?

 

Kjøretøy kamper er dritkult på BF3. Det er jo alltid noen noobs, men multiplayeren er veldig gjennomført med tanke på kjøretøy her :)

 

Kanskje man skulle kjøpt det, når en hadde fikas ny pc:D

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...