Gå til innhold

Test: Apple iPhone 4S


Anbefalte innlegg

Jeg tok å kjøpte meg Samsung Galaxy S II i9100 fordi jeg viste på forhånd at en iphone 4S er en iPod 4.gen med telefonfunksjon. Og brukermenyen for min del er altfor kjedelig når man har en Galaxy S II.

 

Hadde den vært billigere, hatt en nytt grensesnitt og finere menyer, samt en 4,3" skjerm hadde den vært mer aktuell.

Endret av iToMaN
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en god mobil som har vokst. Men kun 3,5" gir ikke all verden av visningsopplevelse. Og at startskjermene er prikk like som i 2007 med null mulighet for å sette opp mobilen etter eget ønske og behov er tragisk. Jeg syns den fortjener et trekk i karakteren bare på dette!

 

forfor.jpg

 

Startskjermer. Her gjør konkurrentene det mye bedre. (Android)

o

Helt uenig. Liker iPhone sin startskjerm mye bedre enn android sine og har testet en del android telefoner. Poenget er uansett at du kan ikke fastslå at android sine startskjermer er bedre, det er en smakssak.

Lenke til kommentar

64gb versjonen koster 1390kr og lage. Og blir så solgt for hele 6670,- i applestore!

 

http://blog.gsmarena.com/16gb-iphone-4s-costs-apple-196-to-make-an-isuppli-teardown-reveals/

Som det står i kilden din:

 

Mind you, the manufacturing cost doesn’t include other expenses such as software, licensing, royalties, etc.

En rekke av de faktiske kostnadene er altså ikke med i regnestykket.

 

Forøvrig, hvordan ligger dette an i forhold til andre telefoner? Hvor mye koster det f.eks å produsere en Galaxy S2? Sier seg jo selv at produsentene må produsere telefonene for langt mindre enn de selger dem for, men uten å ha noe å sammenlikne med er det jo umulig å si noe om hvor gråde eller "gavmilde" Apple er sammenliknet med andre i bransjen.

Lenke til kommentar

Det er en god mobil som har vokst. Men kun 3,5" gir ikke all verden av visningsopplevelse. Og at startskjermene er prikk like som i 2007 med null mulighet for å sette opp mobilen etter eget ønske og behov er tragisk. Jeg syns den fortjener et trekk i karakteren bare på dette!

 

forfor.jpg

 

Startskjermer. Her gjør konkurrentene det mye bedre. (Android)

o

Helt uenig. Liker iPhone sin startskjerm mye bedre enn android sine og har testet en del android telefoner. Poenget er uansett at du kan ikke fastslå at android sine startskjermer er bedre, det er en smakssak.

 

Forklar meg hva i huleste som er bedre med startskjermen til iOS da? Du vet at du kan sette opp en startskjerm på Android IDENTISK som på iPhone? (med kun ikoner).

 

Her har jeg begrunnet mitt syn:

 

Foderler med startskjermer på Android:

* Oversikt (med godt oppsett)

* Produktivitet (fjerne mellomoppgavene)

* Personlig-gjøre sine produkter etter eget behov og ønske.

* Forbedre brukeropplevelsen

* Mer Intuitivt (dynamisk)

* Mer voksent design og kanskje? (Dette er et subjektivt tema. Men jeg syns "bobble-designet" til iOS ser ut som barnehage, barnslig og umodent ut. Tivoli). Kan og minne om et statisk fengsel.

osv.

 

Med android kan du lage identisk oppsett som på iOS, men hvorfor har det seg sånn at ingen setter de opp med KUN ikoner? Kanskje du kan svare. Folk må gjerne svare på hvorfor startskjermene til iOS skulle være bedre om de skulle vær uenig med meg. Om de ikke er, så er det vel en god grunn til å innovere seg selv? Og er det ikke en grunn til at svært mange har ønsket forbedring på dette området? Vi er snart i 2012 og iOS ser fremdels dønn likt ut som i 2007. Har utviklingen stoppa?

 

Kan du begrunne hvorfor du er uenig? Du må gjerne svare på spørsmålene når du sier du er uenig. Jeg klarer bare ikke å forstå når du ikke har noen som helst muligheter med iOS, og at android kan gjøre akkuratt det samme.. For å legge på et ytterligere spørsmål; hvordan kan du sette opp en startskjerm på iPhone etter dine behov og ønsker utenom å kategorisere ikoner? Det har ikke muligheten. Så det at du sier iPhone har bedre startskjermer, er for meg helt utrolig.

 

Jeg er spent på svar, for jeg hører ytterst sjeldent folk si at startskjermene er bedre på iOS kontra Android. Det er faktisk nesten uhørt.

Endret av Open-Source
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Glasset er ikke blitt noe sterkere enn tidligere, og det tok oss nøyaktig et døgn før skjermen på den ene av de to telefonene knakk mens vi hadde telefonen i lomma.

 

- Mindre skjerm enn konkurrentene

- Ikke tilgang til filstruktur

- Krever Wi-Fi til enkelte operasjoner

- Ikke fildeling over Bluetooth

- Svak formatstøtte for video

- Ikke utskiftbart batteri

- Høy pris

 

Så får man føye til at standbytid i forhold til iPhone 4 er redusert fra 300 timer til 200 timer. Noe som desidert også er et minus. Samt det er noen negative ting til som ikke er blitt med i sammenfatningen.

 

Hvordan det er mulig å gi en slik tlf 6 er for meg helt latterlig og hele karaktersettingen er bortkastet (uansett hvilket produkt eller tlf det dreier seg om) og har mistet all sin verdi. Eller er det en aprilsnar?

 

En tlf man ikke kan ha i lomma uten at glass sprekker ville jeg personlig gitt toppen en 2'er elns. En tlf MÅ man forvente at man kan ha med seg uten at den blir ødelagt av den grunn. Så får den + for god byggekvalitet ... regner med skjerm ikke er med i den byggingen da?

Endret av kandasa
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg er spent på svar, for jeg hører ytterst sjeldent folk si at startskjermene er bedre på iOS kontra Android. Det er faktisk nesten uhørt.

Hvorfor skal man måtte argumentere for sine personlige preferanser?

Jeg mener at iOS er mer brukervennelig enn Android, og jeg aksepterer at du ikke er enig i dette.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1319210134' post='18474893']

Jeg er spent på svar, for jeg hører ytterst sjeldent folk si at startskjermene er bedre på iOS kontra Android. Det er faktisk nesten uhørt.

Hvorfor skal man måtte argumentere for sine personlige preferanser?

Jeg mener at iOS er mer brukervennelig enn Android, og jeg aksepterer at du ikke er enig i dette.

 

Hvis noen kommer med en påstand om at A er bedre en B, så må de jo forklare dette, samt tenke på hva som er best for massen og ikke bare seg selv. Mulig du syns iOS er mer brukervennlig, men hvordan er startskjermen mer brukervennlig om du kan ha det identisk på Android? Det er her det skurrer for meg. Kanskje du kan svare?

 

"Helt uenig. Liker iPhone sin startskjerm mye bedre enn android sine"

Beviser dette uvitenhet? Hvis ikke må du gjerne svare på de spørsmålene jeg ga han og.

 

Jeg har aldri i mitt liv hørt en forklaring på hvorfor startskjermen er bedre på iPhone kontra Android. Jeg har såvidt hørt et par meninger, men aldri noen som helst forklaring. Gleder meg til å se om noen kan komme med en...

Endret av Open-Source
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg tror rett og slett at jeg boikotter amobil fra nå av. maken til inkompetent fanboy journalistikk. Når skal dere få baller og begynne med ekte kritiske anmeldelser og slutte å strø 6ere til alt som er mainstream?

Jeg kan ikke forstå at dere mener at en telefon som innfører intet mer enn forgjengeren og som knapt kan skilles fra forgjengeren kan få 6er. Iphone 4 i sin tid fortjente 6. Iphone 4S per dags dato er meget utdatert. 5 hadde vært passende.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mulig du syns iOS er mer brukervennlig, men hvordan er startskjermen mer brukervennlig om du kan ha det identisk på Android? Det er her det skurrer for meg. Kanskje du kan svare?

Den ene sånn ut av boksen, og den andre må settes opp.

 

"Helt uenig. Liker iPhone sin startskjerm mye bedre enn android sine"

Beviser dette uvitenhet? Hvis ikke må du gjerne svare på de spørsmålene jeg ga han og.

Beviser kanskje mangel på interesse til å "fikle" med oppsettet av en mobil?

 

Edit: Dette blir off-topic, og vi kan sikkert ta denne diskusjonen andre steder.

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1319210669' post='18474941']

Mulig du syns iOS er mer brukervennlig, men hvordan er startskjermen mer brukervennlig om du kan ha det identisk på Android? Det er her det skurrer for meg. Kanskje du kan svare?

Den ene sånn ut av boksen, og den andre må settes opp.

 

"Helt uenig. Liker iPhone sin startskjerm mye bedre enn android sine"

Beviser dette uvitenhet? Hvis ikke må du gjerne svare på de spørsmålene jeg ga han og.

Beviser kanskje mangel på interesse til å "fikle" med oppsettet av en mobil?

 

Android sin er jo satt opp ut fra boksen den og. Det er bare det at du har YTTERLIGE muligheter for å sette den opp etter eget behov og ønske for å bla. gjør den mer personlog og øke produktiviteten. Dette skaper og en bedre opplevelse tatt fordelene i betraktning. Stemmer ikke dette? Dette har du forøvrig ikke muligheten til med iPhone. Hvordan kan da noen si at startskjermen på en iPhone er bedre enn på android?

 

Hvis noe er bedre, så må der være fordeler inne i bildet. Hvor er disse?

 

Ja hva så om han har mangel på interesse for å sette den opp? Den er jo satt opp på Android og rett ut fra boksen med bare ikoner, og kanskje en værwidget. Hva er da fordelen til iOS ??

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1319210669' post='18474941']

Mulig du syns iOS er mer brukervennlig, men hvordan er startskjermen mer brukervennlig om du kan ha det identisk på Android? Det er her det skurrer for meg. Kanskje du kan svare?

Den ene sånn ut av boksen, og den andre må settes opp.

 

"Helt uenig. Liker iPhone sin startskjerm mye bedre enn android sine"

Beviser dette uvitenhet? Hvis ikke må du gjerne svare på de spørsmålene jeg ga han og.

Beviser kanskje mangel på interesse til å "fikle" med oppsettet av en mobil?

 

Fikle? Med mindre man er tilbakestående, så er ikke Android et initiativ. Skal jeg ha en ekstra klokke-widget, så går jeg til market. Skal jeg ha Laucherpro istedet for HTC Sense, ja så går jeg til market.

 

Skal jeg ha en widget som overvåker datatrafikk... Så går jeg til market...

 

Jeg lurer på om du i det hele tatt har prøvd å "fikle" med Android.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...