Gå til innhold

Test: Apple iPhone 4S


Anbefalte innlegg

Enig med anmeldelse. Men jeg ser ikke helt hvorfor ingen tilgang til mappe- eller filstruktur er et minus. Synes det er behagelig å slippe og forholde seg til dette. Hva angår skjerm synes jeg den tar igjen størrelsen med den høye oppløsningen.

 

Musikkspillere er forøvrig ikke "bare" bra, den er overlegen. Både på lyd og opplevelse.

 

*musikkspilleren

 

Du slipper å foholde deg til det på android også om du ikke har lyst,jeg vet om mange osm knapt vet det finnes et filsystem på sin android-telefon. Det jeg ikke skjønner er hvorfor du mener det er en fordel å ikke kunne ha valget?

 

Ellers sekser eller ikke, så bekrefter forsåvidt anmeldelsen inntrykket mitt av telefonen, den mangler litt det endel apple-produkter har hatt, noe snytt og spennde, denne kjører stort sett catch-up etter android/ SGS2, og har lite "wow"-funksjoner, designet som var kult for en stund siden bruker å bli litt trøttsomt. Føler rett og slett telefonen henger litt etter, det er en relativt til konkurrentene, dårligere telfon enn apple pleier å levere.

 

AtW

 

Raptor' timestamp='1319213142' post='18475156']

God byggekvalitet???

Ikke bland byggekvalitet med robusthet...

 

Det er ikke noen tvil om at glass er mindre robust en plastikk, men mange vil mene at byggkvaliteten på en produkt av stål og glass er bedre en ett av plast.

 

Hva er byggekvalitet da? En svært sentral del av byggekvalitet er konsistens, dvs at deler av produktet ikke blir ødelagt.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan kan denne mobilen bli anbefalt når den ene skjermen "knakk" etter et døgn? Hmm synes dere skal kaste terningen på nytt.

Willy

 

Funny cause terning symboliserer tilfeldighet, ergo det er idiotisk å bruke terningkast i tester isteden for poeng 1-10. Blir som om de kastet en terning og brukte tallet den landet på, noe de må ha gjort når det gjelder denne testen derp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så ser man på andre tlf tester der de ikke fant særlig å sette fingeren på - denne fikk 5

+ Lynrask

+ Svært høyoopløst skjerm i ekte 16:9-format

+ Tyverisikring med sporing

+ Flash-støtte

+ Sense-funksjoner og oppgradert grensesnitt

+ Film og TV-serier i Watch

 

- Ikke HDMI uten ekstra tilbehør

- Høy pris

 

Høy pris setter de forøvrig på alle som minus kan det se ut som.

Men sammenligner man minusene og at iPhone 4s blir knust skjerm av bare å ha den i bukselomma + alle de andre minusene den fikk, så kan man lure på om terning blir kastet til man oppnår den karakteren man vil ha selv og ikke hva den lander på utifra gitte kriterier.

 

First year FREE! ($1.99/year after)

 

Hvorfor skal det være en skjult agenda ved å gi denne telefonen et høyt terningkast? Enkelte må bare forstå at dette er en god telefon. Finnes det bedre? Garantert. Men det gjør ikke iPhone 4S mindre dårlig.

Er vel ingen slik jeg kan se det som sier det er en dårlig tlf?

Uansett tlf type eller produkt, så er 6 en TOPP karakter- topp kan og bør ikke gis når tlf ikke er topp (uansett tlf). En tlf som ikke tåler å ligge i en lomme uten å knuses er neppe noe som er topp (samt alle de andre minusene med den)

Endret av kandasa
Lenke til kommentar
Edit: Tror vi stopper diskusjonen om mine meninger om iOS og Android her.

Er det pga. du ikke klarer å svare? Hvor vanskelig kan det være å svare om man er uenig? Det irriterer meg faktisk litt at du unnlater å svare hver gang du blir satt opp i et hjørne.

Å svare på det vil ta mer tid en hva jeg er villig til å bruke. Derfor trekker jeg meg fra hele diskusjonen.

Det er veldig mye følelser i denne tråden, og jeg har ikke planer om å bruke hele kvelden på å forsvare mine meninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

vett ikke hva som er mest latterlig at telefonen fikk terningkast 6 eller diskuteringen i denne tråden.

 

Teknisk sett ikke et 6er produkt, for min del er det uansett en 7er.

Men det er vel for irrasjonelt og komplisert for en android fanboy å forstå noen gang :-)

Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1319214044' post='18475233']
Edit: Tror vi stopper diskusjonen om mine meninger om iOS og Android her.

Er det pga. du ikke klarer å svare? Hvor vanskelig kan det være å svare om man er uenig? Det irriterer meg faktisk litt at du unnlater å svare hver gang du blir satt opp i et hjørne.

Å svare på det vil ta mer tid en hva jeg er villig til å bruke. Derfor trekker jeg meg fra hele diskusjonen.

Det er veldig mye følelser i denne tråden, og jeg har ikke planer om å bruke hele kvelden på å forsvare mine meninger.

 

Vennligst ikke kom med en uttalelse/mening om du ikke er i stand i til følge opp svar da. Takk. Er du uenig i noe, så vet du hvorfor. Dette tar da ikke lang tid å skrive ned. Du har jo fasiten foran deg med en gang da.

 

"Hvis noe er bedre, så må der være fordeler inne i bildet. Hvor er disse?"

 

Skjønner at den ble vanskelig å svare på. For iOS har vel ingen fordeler på dette punktet? Android stiller med alle.

Endret av Open-Source
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes dette er en god beskrivelse av Iphone4s. Får fram gode og dårlige sider ved telefonen. Seks betyr ikke at den er perfekt i alle henseende, men at det er en av de beste mobiltelefonene du kan kjøpe akkurat nå. Der de gode egenskapene er vurdert til å være bedre en de dårlige egenskapene. Etter min mening en helt grei vurdering.

 

Å påstå at Amobil gir terningkast 6 fordi de har fått telefoner av Apple er helt bak mål. Det er på høyden med påstander om at Samsung får 6 fordi de reklamerer mye på Amobil. Med andre ord, teorien tilhører konspirasjonsfanatikernes ideverden.

 

For meg personlig vil jeg vurdere de negative egenskapene ved Iphone4s større en hva Amobil gjør, men det er min vurdering. Jeg har full respekt at de har en annen vurdering en meg.

 

Hovedsaken er at de faktisk gir en balansert fremstilling av telefonen. Det synes jeg er bra.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg synes amobils test, som konkluderer med en 6'er på terningen, er en rettferdig dom over denne telefonen. Jeg legger merke til at i alle diskusjoner relatert til iPhone blir telefonen regelrett slaktet av fanboys av android grunnet mangel på ditt eller datt på spesifikasjonssiden.

 

Men faktum er jo at ved kjøp av i-dingser velger man å gå inn i apples økosystem, med de fordelene/ulempene dette medfører. Personlig liker jeg dette "systemet" bestående av itunes, en god app store og et operativsystem skreddersydd for iphonen. En iphone gir meg den samme kvalitetsfølelsen som jeg får av å bruke f.eks. et Bang & Olufsen stereoanlegg. Designdetaljer, børstet aluminium og ikke minst en god ytelse. Selvfølgelig kan man til samme pris få et stereoanlegg som lydmessig er bedre på bekostning av designet, men det gir kanskje ikke den samme "nicehetsfølelsen". Med andre ord var et argument bak mitt kjøp av iphone 4 design, enkelt og greit. Jeg bryr meg lite om ytelse målt i tall.

 

Uansett må jeg si meg enig i at prisene på iphone 4s er stiv, men for folk flest er dette for småpenger å regne i dag... :thumbup:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er en god mobil som har vokst. Men kun 3,5" gir ikke all verden av visningsopplevelse. Og at startskjermene er prikk like som i 2007 med null mulighet for å sette opp mobilen etter eget ønske og behov er tragisk. Jeg syns den fortjener et trekk i karakteren bare på dette!forfor.jpgStartskjermer. Her gjør konkurrentene det mye bedre. (Android) * Oversikt (med godt oppsett)* Produktivitet (fjerne mellomoppgavene) * Personlig-gjøre sine produkter etter eget behov og ønske. * Forbedre brukeropplevelsen* Mer Intuitivt (dynamisk)* Mer voksent design og kanskje? (Dette er et subjektivt tema. Men jeg syns "bobble-designet" til iOS ser ut som barnehage, barnslig og umodent ut. Tivoli). Kan og minne om et statisk fengsel.osv.Med android kan du lage identisk oppsett som på iOS, men hvorfor har det seg sånn at ingen setter de opp med KUN ikoner? Kanskje du kan svare. Folk må gjerne svare på hvorfor startskjermene til iOS skulle være bedre om de skulle vær uenig med meg. Om de ikke er, så er det vel en god grunn til å innovere seg selv? Og er det ikke en grunn til at svært mange har ønsket forbedring på dette området? Vi er snart i 2012 og iOS ser fremdels dønn likt ut som i 2007. Har utviklingen stoppa?Terningkast 6? Mobilen er absolutt helt i toppskiftet, men jeg syns ærlig talt ikke den fortjener aller beste karakter. Men igjen det er min subjektive mening. Det kan jammen meg ikke være vanskelig å få topp karakter.Jeg forstår godt om mange vil være skeptiske.

 

Særlig!!! ;)

Lenke til kommentar

Det betyr ikke mer enn at jeg "taper" en intern krig mellom Apple-supportere jeg kjenner. Men jeg returnerer med nebb og klør når en test av Galaxy Nexus er på plass; eventuelt Samsungs oppgraderte versjon av GS2. Gleder meg!

 

Apple er (var?) eksepsjonelle i å markedsføre sine "revolusjonerende" produkter. Dette åpner menneskers øyne og Apple-kjøp har blitt en trend for folket - noe jeg synes er trist med tanke på alt Android gir forbrukerne!

 

Hehe, håper inderlig ikke Apple influerer Amobil nå fremover. Da får Galaxy Nexus lide en grusom skjebne! ;-)

Lenke til kommentar

Angående kommentarer om skjerm; dette er et bevisst valg fra Apple sin side. En av de grunnleggende filosofiene til Apple er brukervennlighet på GUI og derfor er skjermen ikke noe større. De vil ha en én-hånds touchscreen telefon og en gjennomsnittatommel rekker over hele skjermen. Blir den større, får man problemer.

 

Er egentlig fornøyd med skjermstørrelsen og størrelsen generelt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tror ikke jeg kan komme på en eneste mobil jeg ville gitt 6 i terningkast, og med så mange minuser jeg leste igjennom artikkelen hadde jeg aldri trodd at den skulle få en 6-er.

 

Greit nok at iPhones er blant de (eller er den) enkleste mobiler å bruke for folk flest, men den har en del mangler og andre negative sider.

 

Nokia N9 er en av de beste mobilene jeg har hatt, men ville ikke gitt den mer enn en sterkt 4-er. Utifra det jeg leste her burde karakteren maks være 5. Bare det at fri programvare blir kastet ut av App Store er to store minus for min del, men alle har sine egne kriterier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis android har muligheten til å få det prikk likt iOS 5, og da mener jeg 100% likt, kan jeg gå med på at man ikke kan si at iOS 5 er bedre. Men for veldig mange brukere er det en stor fordel at det som i min oppfatning er den klart beste startmenyen er det telefonen leveres med. Det android fanboys ikke klarer å se er at folk har forskjellig behov. Noen liker å kunne stille inn på alt, andre liker å få det som de mener er perfekt i utgangspunktet. Det er en grunn til at apple bruker "It just works" som slagord. At mange datanerder foretrekker android overrasker meg ikke.

 

Folk som liker apple klarer å se at forskjellige mennesker ønsker ulike ting, mens veldig mange av android fanboysa klarer ikke å fortså at ikke alle vil stille inn på alt mulig i innstillinger.

 

Jeg foretrekker f.eks. PC, men jeg skjønner at for veldig mange folk er MAC et bedre alternativ. Samtidig foretrekekr jeg iPhone fremfor android, men jeg skjønner at mange foretrekker android. Hvorfor er det så vanskelig å fatte for enkelte?

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg synes amobils test, som konkluderer med en 6'er på terningen, er en rettferdig dom over denne telefonen. Jeg legger merke til at i alle diskusjoner relatert til iPhone blir telefonen regelrett slaktet av fanboys av android grunnet mangel på ditt eller datt på spesifikasjonssiden.

fanboys av androide?

Kan man ikke snart prøve å holde seg litt til saken istedet for å sette andres meninger i bås.

Ser du noen poster tilbake, så ser du jeg har postet kritikk av annen tlf og der den på langt nær hadde samme negative sider som s4 har fått - den tlf fikk 'bare' 5. Hvis alle kan legge fra seg fanboy følelser og kritikk av andre på meninger, så kanskje kan noen forklare hvorfor en tlf de selv sier de ikke ser noen spesifikke negative ting med får en 5'er kontra en med mange negative ting får en 6'er?

Er ikke det helt feil? - forøvrig syns jeg f.eks 6 på S2 tlf også var feil, selv om den var bedre i kritikken og med færre minus enn hva 4s får.

'kaffe kurerer gruff' passer vel godt hvis du mener knust glass ved å ha mobil med seg i lomma konkluderer med 6.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Noen morsomme skrivefeil. Den beste er kanskje at "i esken følger det en iPhone 4! Hmm...?Synd at den fikk karakter 6. Android for alltid! Gleder meg til Galaxy Nexus! :-D
Hva betyr det egentlig for deg at den fikk terningkast 6? Du har tydeligvis ingen planer om å kjøpe denne, så om amobil har gitt den ufortjent høy karakter, så er vel ikke det så nøye for deg? De det betyr noe for, er de som ikke helt vet om de skal kjøpe denne eller ikke, og som nå, på bakgrunn av denne testen, og det at VG kommer til å rope over seg av glede, kjøper denne telefonen, for så å oppdage at en moderne Android telefon er et langt bedre alternativ. De har all grunn til å klage på denne testen. Og når man ser alle minusene, og det at telefonen er dønn lik den Amobil ga karakter 4, så er det mystisk at denne får terningkast 6. Er det Apple som har truet med søksmål hvis den ikke får karakter 6? :D

 

Det betyr ikke mer enn at jeg "taper" en intern krig mellom Apple-supportere jeg kjenner. Men jeg returnerer med nebb og klør når en test av Galaxy Nexus er på plass; eventuelt Samsungs oppgraderte versjon av GS2. Gleder meg!

 

Apple er (var?) eksepsjonelle i å markedsføre sine "revolusjonerende" produkter. Dette åpner menneskers øyne og Apple-kjøp har blitt en trend for folket - noe jeg synes er trist med tanke på alt Android gir forbrukerne!

 

Hehe, håper inderlig ikke Apple influerer Amobil nå fremover. Da får Galaxy Nexus lide en grusom skjebne! ;-)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...