Gå til innhold

Test: Apple iPhone 4S


Anbefalte innlegg

Raptor' timestamp='1319210134' post='18474893']Jeg mener at iOS er mer brukervennelig enn Android, og jeg aksepterer at du ikke er enig i dette.

Mer brukervennlig for at du ikke har noen valg?

Hva er det som er mer brukervennlig egentlig?

Ja, det er et seriøst spørsmål, for min androide fungerte perfekt 'out of the box' og jeg kunne latt være å gjøre absolutt noenting (lik iPhone) og ting har bare virket. Men jeg syns det er veldig brukervennlig at jeg har muligheten til å endre ting til slik jeg vil ha det jeg da men ... det er vel brukervennlig? Jeg kan jo også la den se ut som en iPhone også hvis jeg vil - blir jeg lei av den looken, så kan jeg igjen endre - istedet for å vente maaange år (iphone har vel vært lik i siden dinosaurtiden nå, så skjønner at endel blir litt lei av det samme ... men har de mulighet til å endre *out of the box* slik som androide har .... brukervennlig?)

Endret av kandasa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt uenig. Liker iPhone sin startskjerm mye bedre enn android sine og har testet en del android telefoner. Poenget er uansett at du kan ikke fastslå at android sine startskjermer er bedre, det er en smakssak.

 

Da må jeg si vi er på forskjellige planeter, sågar i forskjellige solsystemer.

Apples startskjerm var kanskje top notch for noen år siden, men jeg synes den bare er begrensende. Og hvorfor kan man ikke slette ikonene for Aksjer og Været (for eksempel)? Jeg er ikke interessert i disse. Jeg kan flytte de til foldere, men hvorfor skal jeg ha disse i det hele tatt?

 

Greit nok at iphone er ganske responsiv, men det blir for mye knoting. For eksempel når jeg skal gjøre anrop fra telefonlisten. Jeg må skru på skjermen, flytte slideren, taste pin-koden (company policy), trykke på kontakter, enten scrolle meg frem til kontakten, eller gå til toppen, trykke på søkefeltet slik at jeg får frem tastaturet, og så begynne å taste. Så må jeg klikke på kontakten, og videre på dens telefonnummer. Puh... Mye jobb for en enkel aksjon.

 

For øvrig synes jeg det er helt på trynet at iphone 4S har fått terningkast 6.

Endret av wirrumsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1319210669' post='18474941']

Mulig du syns iOS er mer brukervennlig, men hvordan er startskjermen mer brukervennlig om du kan ha det identisk på Android? Det er her det skurrer for meg. Kanskje du kan svare?

Den ene sånn ut av boksen, og den andre må settes opp.

 

"Helt uenig. Liker iPhone sin startskjerm mye bedre enn android sine"

Beviser dette uvitenhet? Hvis ikke må du gjerne svare på de spørsmålene jeg ga han og.

Beviser kanskje mangel på interesse til å "fikle" med oppsettet av en mobil?

 

Android sin er jo satt opp ut fra boksen den og. Det er bare det at du har YTTERLIGE muligheter for å sette den opp etter eget behov og ønske for å bla. gjør den mer personlog og øke produktiviteten. Dette skaper og en bedre opplevelse tatt fordelene i betraktning. Stemmer ikke dette? Dette har du forøvrig ikke muligheten til med iPhone. Hvordan kan da noen si at startskjermen på en iPhone er bedre enn på android?

 

Hvis noe er bedre, så må der være fordeler inne i bildet. Hvor er disse?

 

Ja hva så om han har mangel på interesse for å sette den opp? Den er jo satt opp på Android og rett ut fra boksen med bare ikoner, og kanskje en værwidget. Hva er da fordelen til iOS ??

 

Edit: Tror vi stopper diskusjonen om mine meninger om iOS og Android her.

Er det pga. du ikke klarer å svare? Hvor vanskelig kan det være å svare om man er uenig? Det irriterer meg faktisk litt at du unnlater å svare hver gang du blir satt opp i et hjørne.

Endret av Open-Source
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Yeah! Supert, skal legge linken til denne testen i signaturen min! Med noen benchmarks av den også, da er jeg kul!

 

Slapp av androidfans, de setter sikkert ned telefonen til 4 om noen uker.

 

Det skal du ikke se bort i fra, for med så mange mangler som denne telefonen har, så hadde nok en 4-er vært den rett karakteren. Men noen har vel ønsket å få blåse denne terningen med fete krigstyper på vg.no, og garantert i papirutgaven også, så vi må vente på den "virkelige" karakteren til vg har fått smurt makkverket utover i sine medier.

 

Hvis Samsung, HTC, Motorola eller SE hadde lansert en telefon med så liten skjerm, uten plass for minnekort, uten at man kan bytte batteri, og i et materiale som knuses hvis man er så uheldig å miste den i bakken, ja da tipper jeg vi hadde fått sett et to tall på terningen.

 

Nei, testen er et makkverk, punktum.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1319210669' post='18474941']

Mulig du syns iOS er mer brukervennlig, men hvordan er startskjermen mer brukervennlig om du kan ha det identisk på Android? Det er her det skurrer for meg. Kanskje du kan svare?

Den ene sånn ut av boksen, og den andre må settes opp.

 

"Helt uenig. Liker iPhone sin startskjerm mye bedre enn android sine"

Beviser dette uvitenhet? Hvis ikke må du gjerne svare på de spørsmålene jeg ga han og.

Beviser kanskje mangel på interesse til å "fikle" med oppsettet av en mobil?

 

Fikle? Med mindre man er tilbakestående, så er ikke Android et initiativ. Skal jeg ha en ekstra klokke-widget, så går jeg til market. Skal jeg ha Laucherpro istedet for HTC Sense, ja så går jeg til market.

 

Skal jeg ha en widget som overvåker datatrafikk... Så går jeg til market...

 

Jeg lurer på om du i det hele tatt har prøvd å "fikle" med Android.

 

Jeg tviler på at det var meningen, men du har nettop beskrevet Androidbrukere som tilbakestående. :)

Lenke til kommentar

Greit nok at iphone er ganske responsiv, men det blir for mye knoting. For eksempel når jeg skal gjøre anrop fra telefonlisten. Jeg må skru på skjermen, flytte slideren, taste pin-koden (company policy), trykke på kontakter, enten scrolle meg frem til kontakten, eller gå til toppen, trykke på søkefeltet slik at jeg får frem tastaturet, og så begynne å taste. Så må jeg klikke på kontakten, og videre på dens telefonnummer. Puh... Mye jobb for en enkel aksjon.

 

Alternativ fremgangsmåte: Hold inne hjemknappen -> Si "ring han duden" -> vent på svar.. :cool:

Lenke til kommentar

Fikle? Med mindre man er tilbakestående, så er ikke Android et initiativ. Skal jeg ha en ekstra klokke-widget, så går jeg til market. Skal jeg ha Laucherpro istedet for HTC Sense, ja så går jeg til market.

 

Skal jeg ha en widget som overvåker datatrafikk... Så går jeg til market...

 

Jeg lurer på om du i det hele tatt har prøvd å "fikle" med Android.

 

Jeg tviler på at det var meningen, men du har nettop beskrevet Androidbrukere som tilbakestående. :)

 

 

Har ikke hørt en eneste Android-bruker som sutrer over at det er for mye initiativ, så med mindre de gjør det, så er de ikke tilbakestående.

 

Slik som [GDI]Raptor beskriver det, så er det grusomt overdrevet hvor vanskelig Android er. Å tilpasse brukeropplevelsen på Android er like lett som å plukke opp telefonen, men det er vel for mye arbeid det også...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Greit nok at iphone er ganske responsiv, men det blir for mye knoting. For eksempel når jeg skal gjøre anrop fra telefonlisten. Jeg må skru på skjermen, flytte slideren, taste pin-koden (company policy), trykke på kontakter, enten scrolle meg frem til kontakten, eller gå til toppen, trykke på søkefeltet slik at jeg får frem tastaturet, og så begynne å taste. Så må jeg klikke på kontakten, og videre på dens telefonnummer. Puh... Mye jobb for en enkel aksjon.

 

Alternativ fremgangsmåte: Hold inne hjemknappen -> Si "ring han duden" -> vent på svar.. :cool:

 

Og hva med om han har norsk navn?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Virker som om Iphones blir vurdert med egne vurderingskriterier. Hvor det er lettere å få en god karakter og bli anbefalt....

 

God byggekvalitet???

 

+ Bra design og meget god skjerm

+ God byggekvalitet

+ Svært enkel å bruke

+ Integrert Twitter og Facebook

+ Automatisk gratis SMS når mottaker også har iOS5

+ Meget bra kamera med HD-opptak

+ Tyverisikring med sporing

+ Mulighet for stort minne (Opp til 64 GB)

+ God tilgang til nyttige og underholdende applikasjoner

 

Alt dette finner du i Android telefoner også som koster minimum 2000kr mindre!

En subjektiv test...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...