Gå til innhold

Test: Apple iPhone 4S


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De lever blant annet av å selge sine tester til VG, og de lever av at den store massen kommer innom og leser deres tester. Jeg vil tippe de også lever av at elkjøp og andre klistrer anbefalt stemplet fra amobil på produktene de skal selge.

Men på den annen side: Om testene ikke er troverdige, så vil Elkjøp & co slutte å referere til dem. "Anbefalt av" og "best i test" er valuta som man ikke bør fristes til å la det gå inflasjon i.

 

Geir :)

 

Som en liten tilleggsnote så er Elkjøp ikke interessert i å selge Apple-produkter da de har ingen nada og niks avanse på det. Det har jeg bla.a fra de jeg kjenner som jobber der. Det måtte isåfall være tilbehør til telefonene de er interessert i. Regner med at tilsvarende gjelder andre elektronikk forretninger også.

 

Dette var noe en litt merkelig utalelse. En butikk trenger no ikke å tjene penger på ALLE produkter, men å ha et produkt som mange er ute etter er uansett en fin ting vil jeg tro. Er no mange kunder som plukker med seg flere ting på vei til kassen.

 

Elkjøp her i Molde selger mange apple produkter, er ikke sikkert de tjener så mye på å selge en macbook, men om de klarer å "lure" kunden til å kjøpe en av de forsikringene de tilbyr eller noe tillegsutstyr så blir det fort verdt det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hvorfor er det slik at flesteparten ser ut til å ha bumper/case på iPhone? Retorisk spørsmål?

Personlig syns jeg den blir bedre å holde i, og at den faktisk tåler en støyt mer blir bare ekstra pluss.

Lenke til kommentar

Avdeling for anekdotiske bevis: Jeg ble så irritert i dag at jeg hev telefonen (en 3GS) i sofaen. Der tok den et skikkelig sprett i sofaputen og gikk i bue ut over armlenet og i gulvet med skjermen ned. Ikke en skramme. Desverre, ellers hadde jeg hatt en unnskyldning for å kjøpe en ny telefon...

 

Den har gått i gulvet/bakken flere ganger siden jeg kjøpte den. Nå vet jeg ikke om en 4'er hadde tålt like mye juling.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
64gb versjonen koster 1390kr og lage. Og blir så solgt for hele 6670,- i applestore!http://blog.gsmarena.com/16gb-iphone-4s-costs-apple-196-to-make-an-isuppli-teardown-reveals/
Som det står i kilden din:
Mind you, the manufacturing cost doesn’t include other expenses such as software, licensing, royalties, etc.
En rekke av de faktiske kostnadene er altså ikke med i regnestykket.Forøvrig, hvordan ligger dette an i forhold til andre telefoner? Hvor mye koster det f.eks å produsere en Galaxy S2? Sier seg jo selv at produsentene må produsere telefonene for langt mindre enn de selger dem for, men uten å ha noe å sammenlikne med er det jo umulig å si noe om hvor gråde eller "gavmilde" Apple er sammenliknet med andre i bransjen.

 

*kremt* *kremt* S2 blir billigere i produksjon av en enkel grunn! dere har vel alle her hørt om masseproduksjonsregelen? Jo flere av et produkt, jo billigere? ringer ingen bjeller? alle vet jo at uansett så selges varer høyere priset enn hva de er produsert for av noen grunner; de som lager det skal ha fortjeneste, i tillegg skal staten ha moms og skatt og alt mulig annet makkapakka!

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Er enig med de andre her at iPhone 4S fikk terningkast 6 litt ufortjent. Men jeg vil si at jeg synes mobilen passer perfekt til noen som f.eks. min mor som ikke gidder å lære seg ny teknologi, iPhone er simpel å bruke. Men føler egentlig at den mangler en "advanced" knapp.

Mitt synspunkt :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...