Gå til innhold

Steve Jobs ville hevne seg på Google


Anbefalte innlegg

Jeg bare legger denne her jeg : http://www.mobilitysite.com/2007/02/iphone-stolen-name-stolen-design/

 

Hadde selv LG før første iPhone kom ut. Det ble også lansert med konsept og bilder lenge før Apples iPhone.

 

Litt seint å si dette Steve, men: "Get off your high horse!"

Hmm, den LG telefonen ser jo mistenkelig lik ut som feks. Samsung Galaxy 1&2. Jammen...jammen..jeg trodde jo at Galaxy var en kopi av iphone! Flere millioner Apple-tilhengere kan jo ikke lyve? Eller kan de kanskje det ;)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg mener å huske at IOS5 har fått et par funksjoner som minner veldig om android så de har vel stjelt litt frem og tilbake.

Slik det alltid har vært og som holder utviklingen gående. Lurer på hvor mange iPads, Mac Books, Mac-er, iPhones osv som var ute før første mp3-spiller, laptop, PC, touchmobil.

 

Apple har vært innovative, men det har Google, MS, og svært mange frie prosjekter også. Kan svært ofte se likheter i mange løsninger som dukker opp. Om du ser tilbake kan du nesten se hvordan utviklingen ekspanderer seg fra et selskap til et annet. Launchpad-en til Mac OS og menyen til W8 ser ut til å være inspirert av heldekkende menyer fra frie skrivebordsmiljøer f.eks. Frie skrivebordsmiljøer har benyttet seg av MS sine løsninger når du dytter et vindu til et hjørne. Vista så ut til å ha hentet et par ideer fra Mac OS. De som var først ute vil sikkert få ideer fra andre som tilpasser seg deres ideer igjen også.

 

Litt domt å "ødelegge" minnet av Steve Jobs etter han er død.. Men Android er likt iOS, bare litt mer friere og dårligere laget.

iOS er like likt Android som Windows og Mac OS er like hverandre.

 

Android er vel mer enn bare litt freiere enn iPhone? Hva som er best får være opptil hver enkelt å avgjøre.

Endret av tamarin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg mener å huske at IOS5 har fått et par funksjoner som minner veldig om android så de har vel stjelt litt frem og tilbake.

Slik det alltid har vært og som holder utviklingen gående. Lurer på hvor mange iPads, Mac Books, Mac-er, iPhones osv som var ute før første mp3-spiller, laptop, PC, touchmobil.

Blir bare latterlig at Jobs ikke har forstått dette. Hadde jo vært latterlig hvis ingen fikk bruke mus bortsett fra den opprinnelige maskinen.

 

Amerikanere og deres dobbeltmoral...

Lenke til kommentar

Han var vel utvilsomt en eksentriker, noe som har slått ut i både negativ og positiv forstand Han var en dyktig forretningsmann, og kreativ ift. å videreutvikle og integrere eksisterende konsepter til brukervennelige løsninger. Men lederstilen hans beskrives som tyrannisk og han utviser jo i disse sitatene et temmelig narsisisstisk forhold til sin egen kreativitet ;)

 

Man kan vel på mange måter betegne Steve Jobs som vår tids Henry Ford, selv om Ford nok var hakket mer ekstrem både på godt og vondt.

Lenke til kommentar

... Jobs var hverken banebryter eller foregangs mann, men et geni når det gjaldt markedsføring og promotering. Designet langt fra unikt, det fantes vel mp3 spillere som ble kopiert av Apple i iPhone designen (om jeg ikke tar helt feil). Det som er bra er at det har blitt konkurranse, det har blitt mangfold og uten Jobs hadde det ikke vært slik, på godt og vondt. Jeg synes nå det er trist at stakan har forlatt denne verden, hans presentasjoner fikk meg alltid til å trekke på smilebåndet sånn som Steve Balmer greier. Men men, ios var en fullstendig rippoff av gamle symbian os til Nokia og Sony Ericsson (touch har ingenting med utseende på os'et å gjøre). Touch var en fin ting, men ei heller nytt, min eldgamle P80 hadde touch (mulititouch er en heeelt annen sak dog :-)).

 

IOS er nå et steinalder OS med mer bugs og skavanker, IOS5 er en nødvendig oppdatering for å kunne konkurrere med Android telefoner som HTC, Samsung, Motorola og div andre spyr ut. Har prøvd alle 4 generasjonene av iPhone, enten via kona (iPhone 4) eller eid selv.. og utrolig nok er iPhone 4 den mest ustabile og dårligste av dem alle på bruk. Men men, andre har sikkert andre opplevelser..

 

Gleder meg til å teste ut Android 4.0.. Og gleder meg til Samsung Galaxy Note..

 

Ha en god helg!

Lenke til kommentar

Jeg kan skjølnne at en prøver andre ting hvis "vanlig" behandling ikke virker. men alternativ behandling som første valg. Litt merkelig spør du meg.

 

I intervjuet bekreftet Isaacson at Jobs kunne ha blitt bra om han hadde fått skikkelig behandling tidligere, i stedet for å søke alternativ behandling.

 

Ifølge Isaacson angret Jobs dypt at han utsatte en beslutning som kunne ha reddet livet hans, og at han dermed ignorerte familiens protester.

 

- Han prøvde å behandle det med dietter. Han oppsøkte spiritister. Han prøvde å behandle kreften makrobiotisk, og tok ikke operasjonen, sa Isaacson i intervjuet som blir sendt søndag.

 

- Jeg tror han på en måte tenkte at hvis man ignorerer noe, hvis man ikke vil at det skal finnes, da kan man få magiske tanker. Vi snakket mye om det, sa han.

 

http://www.digi.no/880887/angret-dypt-paa-fatal-beslutning

Endret av Gaute65
Lenke til kommentar

Selv om biografien til den avdøde Apple-sjefen Steve Jobs ***ikke*** er lansert enda.

 

Det er kommet andre bøker om Jobs, en av dem falt så dårlig i smak at hele forlaget ble bannlyst fra iTunes.

 

Uansett er dette utdrag av en større fortelling, der er sjansene enorme for å mistolke og ta ting ut av sammenheng.

 

Ellers, hva gjelder en del av kommentaren som ellers fremmes: Det er ikke vanskelig å sparke en mann som ligger nede, det er enda enklere å sparke en som ligger i graven. I denne sammenheng vil jeg ikke si at det enkle er det beste.

 

Jeg tror de som er opptatt av å ha et noenlunde nyansert bilde av verden bør etterstrebe å ikke gjøre en karikatur ut av mannen (dette gjelder både de som ser på han som en frelser og de som ser på han som djevelen).

 

La oss overlate til barn å behandle verden svart/hvitt, når de voksne diskuterer bør vi i det minste forsøke å omtale mannen som et menneske.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

"Beskytte produktene sine".

 

*Knise*

 

Apple har aldri oppfunnet noenting. Zilch. Nada. Zip.

 

Jobs var en fremragende korporat diktator som ville bruke nesten alle virkemidler for å tjene en slant. Han hadde 40 milliarder i personlig formue når han døde, og har verken før eller etter sin død gitt bort èn krone.

 

What a great guy!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...