Gå til innhold

Anmeldelse: Rage (Mac, PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Testet spillet i 20min, deretter fjernet fra disk. Aldri før har jeg kjedet meg så mye med et spill. Ganske sikker på at tårene hadde trillet hvis jeg hadde betalt 500,- for det søppelet.

 

Du testet spillet i 20 minutter (som oftest er tutorial tid), fant det kjedelig, og slettet det (en kopi du skaffet deg gratis vel og merke)?

Godt noen fortsatt slår et slag for PC-spillerne gitt.

 

Og spillet ga meg veldig rutinefølelse. Gå til forhåndsbestemt plass. Skyt skurker. Rot gjennom alt av kriker og kroker for å finne skrot du kan selge. Gjenta.

 

Nevn meg et spill i de siste 5 årene som ikke har vært rutinepreget til en viss grad, og du velger også å plukke på et av spillene som er laget av de som skaffet oss Quake og Doom-seriene.

Dette er et FPS-spill, og har alltid blitt reklamert som det.

 

Fatter ikke at noen synes dette spillet er underholdende. Det er rett og slett noe av det kjedeligste jeg har spilt.

 

Your loss, my gain.

 

Dette spillet er en skam for hele PC plattformen, det beviser hvorvidt konsollene tilbakeholder teknologien og ødelegger nok en gang spill utgitt på PC.

 

Så lang tid tok det ja..

 

Det beviser ikke noe annet enn at du er en bitter bitter mann som trenger noe å skylde på fordi du ikke får utnyttet det fulle potensialet i PCen din du brukte titalls tusen kroner på.

Det er ikke konsollene sin feil at utviklerne mener det er mer penger å tjene på disse plattformene (et godt eksempel på hvorfor det ikke nødvendigvis er det på PC lengre, finner du lengre opp i posten min).

Digitalt salg er fremtiden for PC sånn sett, men siden det virker å være konsoller som øker mest hjemme hos hvermansen, så er det klart at det er her de vil forsøke å tjene penger.

 

Sunt forretningsvett.

 

At utviklerne ikke velger å pøse på med grafikk på PC-versjonene, får stå på deres regning, og deres alene, for det er intet mindre enn latskap.

Hadde de virkelig ønsket grafiske overlegne spill på PC, så hadde de klart det, lett.

 

Det som dog forundrer meg er at alle dere som mener konsoller bremser spill-utviklingen, kun nevner grafikk i klagene deres.

Hvor er mangelen på AI?

Multi-tasking?

Gudene vite hva annet man kan skape med PCer som er 100 ganger kraftigere enn konsoller?

Nei da, det er GRAFIKKEN, som får PC-guruene til å rasle med sablene gang etter gang, og det er det som gjør at jeg ikke velger å ta kritikken derfra seriøst lengre.

 

Før dere påstår at konsoller har bremset spill-utviklingen, så kan dere tenke dere at konsoller har gitt oss perler som; Limbo, Heavy Rain, God of War serien, Uncharted serien, Forza Motorsport serien osv osv.

Mange av disse titlene ville ikke ha klart seg på PC med mindre de fikk veldig gode porter, og støtte for håndkontroll/ratt.

 

Hva i? Etter alle bildene, videoene og intervjuene om/fra spillet blir grafikken rost til skyene.

 

Tør du å påstå at det er dårlig grafikk, mtp at spillet kjører 60 FPS på 5 år gamle maskiner, med et slikt uteområde?

Alt er relativt.

 

så... dette spillet er det ikke verdt å kjøpe virker det som ut i fra hva de som har prøvd det her sier? Virker ikke som ett så sikkert kjøp att jeg vil bruke 4-500 kroner på det. trur det blir Gears of War 3 heller.

 

Hvis folk mener Gears of War 3 er verdt full pris, så kan jeg ikke skjønne at Rage skulle være verdt mindre.

 

Spillet er rett og slett gørr kjedelig. Det er en ræva versjon av borderlands og fallout. Med dårligere grafikk og kjedelig historie. Jeg orket faktisk å spille duke nukem forever lenger enn jeg orket å spille dette

 

Borderlands bruker "cel-shading", noe som virker som en billig måte å få ting til å se bedre ut enn de nødvendigvis er.

Det funker, for all del, men det er en risky grafiskstil å bruke.

Fallout sin grafikk er da vitterlig ikke bedre? Iallefall ikke på konsoll.

Og at du nevner DNF (høhø) og RAGE i samme åndedrett, beviser at du ikke har orket å legge ned så veldig mye innsats i RAGE.

Endret av Snurreleif
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående gears, gears har co-op. Co-op er awesome om man har venner, om du ikke har det skjønner jeg at du ikke syns Gears er særlig bra.

 

Tror heller jeg venter til prisen synker, eller låner med en kamerat. "Dårlig grafikk" takler jeg fint, men grafiske bugs er jeg lite glad i.

 

Som en nevnte, jeg har nok ikke fulgt med i timen, mente å ha lest på en artikkel her på gamer for lenge siden at dette skulle være noe ala Borderlands, og fikk idag vite at det ikke er rpg element og ikke er co-op. Alt i alt virker det generisk FPS med en ekstra dose bugs, som ikke stiller særlig sterkt med tanke på alle FPS som trykkes ut fra samlebåndet.

 

Men må virkelig lure på hvorfor pc spillerne sitter å klager på konsoller for at PC versjonen sliter med bugs. Men men, kjekt å ha en syndebukk sikkert :p

Lenke til kommentar
Angående gears, gears har co-op. Co-op er awesome om man har venner, om du ikke har det skjønner jeg at du ikke syns Gears er særlig bra.

 

1)

Jeg har aldri påstått at Gears er dårlig, jeg påstår dog at RAGE er verdt nypris hvis Gears er det.

 

2)

Det er også Co-op muligheter i RAGE, selv om disse er begrensede, sammenlignet med Gears (på samme måte som friheten til å bevege seg i annet enn korridorer en gang i blant, er fraværende i Gears).

 

Som en nevnte, jeg har nok ikke fulgt med i timen, mente å ha lest på en artikkel her på gamer for lenge siden at dette skulle være noe ala Borderlands, og fikk idag vite at det ikke er rpg element og ikke er co-op

 

Hvis du forventet Borderlands jr, og ikke fant ut før i dag at det ikke en gang er med RPG-elementer i RAGE, så er det ikke en gang et spørsmål om hvorvidt du har fulgt med eller ikke.

 

Alt i alt virker det generisk FPS

 

Hva legger du i begrepet "Generisk FPS"?

Jeg er spent på hvordan du kan si at det virker som et generisk FPS, når du ikke en gang har fått med deg før i dag, at spillet er et rendyrket FPS.

 

Selv om det er et FPS, så er det vitterlig elementer i spillet man ikke nødvendigvis finner i andre FPS, noe som gjør det vanskelig å forsvare tittelene "Generisk FPS" etter min mening.

 

 

For min del virker det som om mange her inne er skuffet, og prøver å spa frem gode argumenter og grunner for å mislike spillet, sannheten er at det kun går igjen i tre ting:

 

1)

Kjedelig.

2)

Generisk.

3)

Stygt.

 

Ikke noen nevner en gang at våpnene forsvinner fra fiendene etter at man har drept dem, mest sannsynlig fordi de ikke en gang har lagt merke til det mens de satt og stirret på kanner som lignet på pappesker.

Ei heller at man ikke kan plukke opp våpnene til fiendene, noe som burde være typisk i et spill som baserer så og si alt gameplay på skyting og våpen.

Ikke noen nevner at fiender tåler to skudd i pannebrasken (avhengig av vanskelighetsgrad kanskje?)før de segner om, mest sannsynlig fordi Id har mest lyst til å vise frem den fantastiske "omg jeg må komme meg i dekning" animasjonen om og om igjen, men også her var vel folk mest opptatt av å surmule over at et spill ikke ser penere ut på en maskin som kostet titalls tusen kroner.

 

Jeg er fortsatt overrasket over hvor få personer her inne som kritiserer RAGE, som faktisk har et poeng eller saklige argumentasjoner på hvorfor RAGE skulle være dårligere enn hvilket som helst annet skytespill.

 

Man har mindre valgfrihet i Gears, men fortsatt presterer RAGE å være kjedeligere enn Gears (ut i fra hva enkelte har sagt).

Man har mindre gameplay elementer i Gears, men fortsatt er RAGE etter 20 minutter gameplay, monotont og generisk.

Gears satser på mer ting på skjermen samtidig, og mindre "fotorealistisk" grafikk og områder, mens RAGE som skimter med fantastiske landskap har dårligere grafikk, fordi det er pixler på tvskjermen i spillet.

RAGE har større og mer åpne områder enn Gears og kjører med 60 FPS på en 5 år gammel konsoll, med grafikk som jeg tør påstå er penere enn Gears, men dette er visst for dårlig.

 

Jeg håper virkelig at jeg tar så feil, at de her inne som påstår at RAGE er kjedelig, heller ikke spiller Gears, skulle det skje at det ikke er tilfelle, så vil jeg tørre å påstå at hykleriet fortsatt er i levende live.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

sku tru disse folka aldri har testa spillet på andre PC'er enn sine egne high end utvikler PC'er? Er det ikke detta Beta testing er for? å teste spillet på en haug med PC'er?

 

Det hjelper ikke det heller. Jeg har også en "high end utvikler PC". Alle objektteksturene ser ut som drit på denne PCen, og da gjorde det nok det hos ID også. De ga bare faen.

Lenke til kommentar

Snip

 

Oi, oi, oi... Noen følte det nødvendig å overbevise seg selv om at dette var et bra spill etter at han hadde kastet bort penger på det... :!:

 

At noen ikke er sure og bitre for at et spill ikke er så grafisk revolusjonerende som de håpet, betyr ikke at de må overbevise seg selv om at spillet var verdt pengene.

Jeg fikk akkurat det jeg forventet, det jeg derimot tar opp i posten (som jeg i det hele tatt er overrasket over at du har lest med tanke på svaret ditt, men det forsvarer vel inntrykket jeg har fått av deg), er at jeg synes det er rett og slett merkelig hvor barnslig mange her inne er i sin kritikk av RAGE.

 

Selvfølgelig har spillet mangler, og det er mange ting som skulle vært fikset med det, poenget mitt var dog (som virket å gå deg hus forbi) at folk her inne som er kritiske mot spillet virker å være helt fiksert på grafikken, og at de derfor er ekstra kritiske bare for å være kritiske.

De bruker rett og slett ord og vendinger som ikke passer inn i deres egen kritikk, noe jeg synes blir veldig merkelig.

Jeg nevner flere kritikkverdige elementer ved RAGE i posten min, som jeg synes det er rart ingen andre tok tak i hvis de er så overbeviste om at dette er et andreklasses FPS.

 

Men hvis du ikke orker å ha en saklig debatt om noe du er kritisk til, så er det helt greit for meg.

 

Jeg trenger iallefall ikke å være bitter over at jeg ikke får utnyttet PCen min jeg kjøpte for å få de grafisk beste spillene, tvert imot, jeg har en bedre spillopplevelse enn deg på en 5 år gammel konsoll.

 

Hvem av oss må overbevises om hva sa du?

 

Hvorfor er det sutring å (rettmessig) påpeke at spillet knapt er beta-verdig på det tekniske ved release? Jeg er litt lei av at folk alltid skal mase om "sutring" hver gang noen påpeker en feil ved et spill de liker.

 

Her har vi en av de få her inne som er saklige i sin kritikk mot RAGE, og som nevner flere punkter jeg er enig i av spillet, hvor kritikken går dypere enn "kanna ser ut som en pappeske buhu".

Endret av Snurreleif
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er det som skjer her a ? rage skal jo ha super grafikk,....

 

Screenshots ?, må jo være en slaks bugs eller noe som blir fikset.

Spillet har en innebygd funksjon som justerer detaljnivået ned for å øke ytelsen. Det er ganske nådeløst og selv kraftige PCer får ikke se fullt detaljnivå. Derfor så bokstavelig talt mye nerdrage :)

 

Ja også er det visst et par bugs her og der og spillet er optimalisert for CUDA så ATI fanbois griner høyest av alle.

Lenke til kommentar

Hva er det som skjer her a ? rage skal jo ha super grafikk,....

 

Screenshots ?, må jo være en slaks bugs eller noe som blir fikset.

Spillet har en innebygd funksjon som justerer detaljnivået ned for å øke ytelsen. Det er ganske nådeløst og selv kraftige PCer får ikke se fullt detaljnivå. Derfor så bokstavelig talt mye nerdrage :)

 

Ja også er det visst et par bugs her og der og spillet er optimalisert for CUDA så ATI fanbois griner høyest av alle.

 

Folk forventer ett spill som faktisk fungerer sånn nonelunde ved release, den texture-poppingen som er vist er jo helt hinsides, om den er noenlunde representativ, så virker det jo som de ikke har testet spillet sitt før release. Er det rart folk er misfornøyd med å få et uferdig produkt?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

...

Her har vi en av de få her inne som er saklige i sin kritikk mot RAGE, og som nevner flere punkter jeg er enig i av spillet, hvor kritikken går dypere enn "kanna ser ut som en pappeske buhu".

 

Jeg forventer at mine kanner ser ut som kanner!

Endret av Hårek
Slettet unødig sitering
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...