Gå til innhold

Anmeldelse: Rage (Mac, PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte spillet til tross for alle faresignalene omkring grafikk bugs..

 

Bugsene var det minste problemet til dette spillet, dem fikk jeg fjernet etter 10min med FAQ guider.

 

Spillet er rett og slett gørr kjedelig. Det er en ræva versjon av borderlands og fallout. Med dårligere grafikk og kjedelig historie. Jeg orket faktisk å spille duke nukem forever lenger enn jeg orket å spille dette. Det sier litt!

 

Duke nukem forever, dead island og nå Rage... Det var siste dråpen for meg. Jeg kjøper aldri spill mer.

 

Vet ikke om det var spillet.. men vondt i hodet fikk etter 20min spilletid også... Noe jeg kun pleier å få etter ca 10 timer med diablo 2 i strekk ^^,

Endret av Strongbad
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte spillet til tross for alle faresignalene omkring grafikk bugs..

 

Bugsene var det minste problemet til dette spillet, dem fikk jeg fjernet etter 10min med FAQ guider.

 

Spillet er rett og slett gørr kjedelig. Det er en ræva versjon av borderlands og fallout. Med dårligere grafikk og kjedelig historie. Jeg orket faktisk å spille duke nukem forever lenger enn jeg orket å spille dette. Det sier litt!

 

Duke nukem forever, dead island og nå Rage... Det var siste dråpen for meg. Jeg kjøper aldri spill mer.

 

Vet ikke om det var spillet.. men vondt i hodet fikk etter 20min spilletid også... Noe jeg kun pleier å få etter ca 10 timer med diablo 2 i strekk ^^,

 

du nevnte spill hvor INGEN av dem ha fått gode anmeldelser, både Dead Island og Duke fikk direkte dårlig både blant presse og brukere så burde gått noen varsellamper før du kjøpe dem til full (?) pris.

 

Angående Rage, knallkjipt for hadde skikkelige forventninger til dette spillet.

Lenke til kommentar

Alle som venta et ein open world RPG/FPS-hybrid og no vert skuffa kan ikkje ha fulgt så godt med i timen.

 

That said, Rage er framleis meiningslaust å kjøpe før dei har fått patcha det og det har gått ned i pris - ti timer med korridorskyting er ikkje verdt fullpris, id Tech 5 eller ikkje.

 

Husk at dette er en Shooter med litt singleplayer for småbarn. Moroa begynner i multiplayer.

 

Så Rage er eigentleg eit bilspel, sidan det er det MP går ut på. Skytinga er berre for kidsa. Kjekt å vite.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Spillet har som kjent en del grafiske problemer på PC. Også på konsoll, men ikke på langt nær så mange. Når det er sagt virker spillet godt, enn om ikke særlig revolusjonerende. Har så langt kun spilt et par timer. Rage bringer intet nytt til bordet, men gjør det andre har gjort før helt greit. Langt i fra årets spill som mange forventet.

Lenke til kommentar

"De gamle er eldst" Sluttet å lese på slutten av den paragrafen når det ble nevnt at fallout og borderlands sine rpg element "vanner ut" opplevelsen. Så på karakteren og konkluderte meg at jeg og anmelder ikke har samme smak i spill.

 

Er godt mulig vi ikke har samme smak i spill, men jeg sier ikke at Fallout og Borderlands sine RPG-elementer vanner ut opplevelsen. Det jeg sier er at id ikke har gått i fella med å klistre på halvferdige rollespillelementer som ikke hører hjemme. Det er en uting at så mange utviklere slenger på slike meta-mekanikker fordi selve spillet ikke holder mål.

Sant nok det der. Det må jo riktignok også nevnes at "påklistrede" RPG-elementer også kan funke helt fint i spill de egentlig ikke hører hjemme i. Jeg syntes for eksempel det var hysterisk festelig å "oppgradere" Carl Johnson gjennom å pumpe jern og ete hamburger. Også å kle ham opp så klovnete som mulig var velfungerende RPG-elementer i GTA: San Andreas.

 

Ellers er jeg en stor RPG-tilhenger, så for meg er det jo litt trist å se at en så "nydelig" verden ikke gis mer dybde, men smaken er jo som baken!

Endret av ElderScrollsinisten
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke kommet meg gjennom spillet enda naturligvis, men liker det egentlig veldig godt så langt. Godt mulig det er fordi jeg vokste opp på spill som Doom og Quake og jeg er nostalgisk, men det er noe befriende med en shooter som ikke har alle mulig detaljerte systemer etc. Tror også det har mye med at jeg hadde fått det veldig klart for meg at dette ikke kom til å være noe mer enn en shooter.

 

Sammenligna med ett spill som Space Marine (som fikk en åtter fra Gamer.no) så vil jeg absolutt si at Rage holder minst samme standard. Forstår godt at tekniske problemer på PC kan trekke ned, men det er absolutt ikke noe som ødelegger veldig på konsoll med mindre du fokuserer på det.

Endret av Ares
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke kommet meg gjennom spillet enda naturligvis, men liker det egentlig veldig godt så langt. Godt mulig det er fordi jeg vokste opp på spill som Doom og Quake og jeg er nostalgisk, men det er noe befriende med en shooter som ikke har alle mulig detaljerte systemer etc. Tror også det har mye med at jeg hadde fått det veldig klart for meg at dette ikke kom til å være noe mer enn en shooter.

 

vokste også opp med doom og quake så dette spillet måtte jeg bare ha.

bra at det er andre enn meg som liker Rage :)

har spillt ca 1 time nå,og har ikke merket noen problemer.

dette med grafikken blir nok fikset snart med en patch.

grafikken utendørs er nice og jeg visste at dette ikke ville være noe som fallout,

men mer en fremtids fps,akkurat det jeg ville ha når jeg bestillte spillet.

så jeg er fornøyd så langt.

Lenke til kommentar

Jeg har kun litt banding problemer pga mangel på vSync. Spillet er ellers flott og vakkert og flyter bra. Husk at dette er en Shooter med litt singleplayer for småbarn. Moroa begynner i multiplayer.

 

Hva slags skjermkort har du? Fikset vsync lett ved å tvinge det i nVidia kontrollpanel.

Skjønner nå at multiplayer ikke er greia her, må ha misforstått en trailer litt.

 

Bruker GTX560 Ti og 1920x1200 oppløsning. Har kjørt på med cfg tweaksa fra Nvidia sine sider og bruker forced transcoding. Takk for tipset med vsync. Funka fint. Her er min cfg fil:

 

vt_pageimagesizeuniquediffuseonly2 8192 
vt_pageimagesizeuniquediffuseonly 8192 
vt_pageimagesizeunique 8192 
vt_pageimagesizevmtr 8192 
vt_restart 
vt_maxaniso 4 
image_anisotropy 4

vt_useCudaTranscode 2
vt_maxPPF 16

Lenke til kommentar

Voldsomt mye misnøye her?

Jeg hadde forhåndsbestilt spillet på for PC på Steam, og selv om jeg var skuffet over grafikkproblemene og konsollifiseringen, så har jeg hatt det mye moro med spillet sålangt og angrer absolutt ikke på kjøpet.

Ser ut til å nå 15-20 timer på første gjennomspilling, og om de lanserer en patch eller noe som forbedrer grafikken litt på PC så spiller jeg lett hele en gang til.

 

Det gjelder å se spillet for de gode tingene, ikke bare de dårlige.

Grafikken på avstand (og på mennesker) er utrolig god. På nært hold er den desverre ræva, så det må man overse ;)

Skytefølelsen er og veldig god, og et godt tilbakeblikk til eldre FPS-spill, og jeg liker kjøreelementene (delvis på grunn av de nydelige miljøene).

 

Selv om jeg savner åpnere baner, mer interaktivitet/fysikk, grafikkinnstillinger!, en mer engasjerende historie og en drøss andre ting så er Rage moro å spille, og til syvende og sist er det det som betyr mest ;)

Lenke til kommentar

Rage virker for meg som et ok skytespill. Personlig ingen tekniske problemer. Men har ikke spilt så alt for lenge. Problemet er bare at konkurransen nå er beinhard. Det er flust av andre kvalitetsspill ute, og det kommer fler fram mot jul.

 

Det mest skuffende med Rage er grafikkmotoren. Når Id kommer med ny motor så forventer man det store, og at det kan være en motor andre spill kan bruke framover. Men vanskelig å se for meg at noen seriøse PC-utviklere vil sette fingra i noe som til de grader ser utdatert ut når man kommer litt nærmere objektene. Ja, jeg har fiksa .cfg fila mi. Men du trenger ikke gå så veldig nærme før kvaliteten på texturene er eldre enn 2005 nivå i mine øyne.

 

Rage var et impulskjøp fra meg via Steam dagen før det kom. Likevel, jeg hadde jo sett screenshots som så veldig bra ut, og jeg har spilt det meste fra Id software siden det aller første Wolfenstein. Så noen forhåpninger lå vel der.

 

Men - det er bare et spill. Finnes plenty av andre god i høst. Men det er nok positivt med Rage at jeg ser ikke bort i fra at jeg kommer til å invistere flere timer i det etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...