Gå til innhold

Den store Playstationkaféen


CypheroN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en forespørsel jeg lurte på om noen her kanskje kunne hjulpet meg med å besvare.

 

Jeg har relativt nylig flyttet over til UK, og har en PSN-konto jeg gjerne vil beholde (grunnet brukernavn, ikke noe annet). Som jeg har funnet ut på Sony sine sider er det ikke mulig å bytte land på kontoen du har. Men man kan bruke de i utlandet, utenom at jeg mest sannsynlig vil måtte kjøpe ting fra den norske PSN-store, og da kan jeg møte noen problemer med å spille av/bruke dette her i UK.

  • Finnes det noen workaround her som ikke innebærer å miste brukernavnet?
  • Jeg leste at jeg kan slette kontoen, men vil jeg da kunne opprette en ny her i UK med samme brukernavn?
  • Noen som har vært i tilsvarende situasjon og vil dele erfaringer?
Sist men ikke minst, er det noen som kunne forklart meg akkurat hvilke komplikasjoner jeg vil møte hvis det er noe jeg ikke har fått med meg på min herlige lille Google-tur?

 

Jeg bodde selv i England for noen år tilbake og gadd ikke å drasse med meg Playstationen (pga plassmangel i bagasjen). Jeg kjøpte en ny der borte og logget inn med den kontoen jeg alltid har brukt (opprettet i Norge på en PS3 jeg bestilte fra Canada for å slenge inn litt ekstra krydder i miksen). Det eneste problemet jeg noen gang har møtt på i dette sammensuriumet av land og konto er den gangen jeg skulle laste ned DLC til et spill jeg kjøpte i USA. Den DLCen jeg lasta ned på den europeiske kontoen (som man får om man registrerer seg med adresse i Europa) ville ikke la seg installere.

 

Ettersom du bor/skal bo i England vil den europeiske kontoen din fungere som vanlig. Jeg kjøpte flere spill mens jeg bodde der og bestiller de fleste spillene mine fra britiske nettbutikker og har aldri møtt på noe problemer med dette.

 

Det eneste du må være obs på (uavhengig av hvor du BOR) er at til tross for at PS3-spill er regionsfrie er ikke (nødvendigvis, litt usikker på om det finnes unntak) DLCen det. Så om du skal spille online bør du ikke bestille spill fra Amerika, Japan, Australia (og evt. andre regioner som måtte finnes).

Lenke til kommentar

Kingdom Hearts HD 1.5 Remix Review

 

Har aldri spilt spillene på PS2, så det skal bli spennende å prøve dem.

 

Puppeteer ble også sendt i går. Så vanvittig mange spill og så alt for liten tid.

Hehehe a det er alltid for lite tid. :p

 

Fikk også den KH 1.5 i posten i dag. :D Spørs når jeg får tid til å begynne med den.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

The Rockstar boss called Grand Theft Auto Online "a beginning" for Rockstar, and claimed that the ideas for the online game had been percolating for over 11 years.

"I think we've managed to achieve something very close to our dream."

 

"We've set this up so there are no limitations. The only limitation is the size of the disc and how much memory we've got," he said. "We could, if we wanted, simulate the entire world, different countries, whatever. Whether we do that or not... But we've got a bunch of old stuff that we're toying with using."

Endret av PÃ¥inter
Lenke til kommentar

https://store.sonyentertainmentnetwork.com/#!/en-gb/games/metal-gear-solid-special-missions/cid=EP0101-NPEF00302_00-GMETALGEAR000001

 

 

Anbefales sterkt for Mgs1 fans.

 

Har spillet selv hjemme og man kan spille alt fra morsome VR missions/detektiv/spille som Gray Fox/sloss mot gigantiske Soldater til og med se på Naomi og ta bilde av henne med truse.

 

Hvorfor ikke Hideo Kojima har gjort noe videre med Gray Fox vil jeg aldri forstå :hmm:

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...