Gå til innhold

Dark Souls-tråden


negnirty

Anbefalte innlegg

Man må uansett ta høyde for at den som invaderer ikke viser noen nåde. Jeg ser heller ikke hvorfor de skulle gjøre det (kjører ikke invasjoner selv). Hele poenget med en invasjon er å ta livet av motspilleren, og jeg forstår ikke alle disse som later som det skal være uskrevne regler for invasjoner. Dette er tross alt bare for moro skyld.

 

 

Har nå bitt i det sure eplet, langet ut 599 kroner og venter på at spillet installeres.  :xmas:

 

leste du ikke kommentarene til folk her inne? finnes billigere alternativer.

 

 

Jepp, hvis jeg bestiller en fysisk versjon. Det er upraktisk og prisforskjellen er for liten til at det er verdt det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal det bare være en positiv greie for de som invaderer?

Haha, nei. Men det er ingen spilleregler når det gjelder invasjoner, man gjør det man kan for å vinne. Hosten har jo fordelen i at han har mer ressurser og tilgang på summons. Dessuten er man ca like sterk som den man invaderer, man kan ikke bare pløye ned hosten sånn uten videre.

 

Det er jo også uansett toppen to som er ute etter hosten (og de er heller aldri på lag), som til gjengjeld kan summone opptil tre medhjelpere (4 med de blå).

 

Man risikerer jo å bli ganket, men sånn er det. Vil man duellere får man slenge ut en såpestein.

Lenke til kommentar

Du må ikkje ta 4 bosser etter du har møtt han, før du gjev han minst ein scroll. Dersom du får gitt han ein er det nok.

 

"He will disappear permanently from the game should you defeat 4 bosses after recruiting him without giving him a single scroll for study (4 in total, only one needed to prevent his departure - You can also just search for the 4 Scrolls before you depart him to the Firelink Shrine)"

Lenke til kommentar

Hvilke våpen foretrekker dere?

 

Jeg er nå i Grand Archives etter å ha vært i alle andre områder (tror jeg), er rundt SL110 og bruker Artorias' sverd, Wolf Knight's Sword. Jeg startet som Warrior og begynte å bruke Butcher Knife like etter at jeg fant den. Etter å ha drept en av de første Darkwraith'ene fikk jeg et Dark Sword, men begynte ikke å bruke det før et stykke ut i spillet. Jeg brukte hard stone for å få det til å skalere bedre med styrke, som jeg hevet til nivå 30 tidlig, og likte også hvor raskt det var i forhold til BK. Men etter å ha oppgradert det til +10 og nådd styrkenivå 38 fant jeg ut at jeg måtte ha noe annet, og fy flate for et sverd jeg gikk for; Wolf Knight's er selvsagt tregere enn Dark Sword, men det gjør mye skade for en quality build! Storfornøyd!

Lenke til kommentar

Eg plukka opp eit Broadsword tidleg, kun meint å bruke inntil eg fann noko betre, men eg synest dei tyngre våpenene er for treige og har for lite ekstra damage til at eg skifta. Endte opp med Broadsword heile veien. Etterpå las eg nokre kommentarar på nettet at Dark Sword og Broadsword var to av dei beste i spelet for tida.

 

Samanlikna med DS2 synest eg tyngre våpen har fått ein kraftig nerf. Mindre damage og treigare animasjon. Når i tillegg dei tøffaste kampane er mot raske fiendar og bosser, der ein har få og korte tidsvindauge for å angripe, så synest eg Standard Sword er veldig bra greier. Det eg sakna mest er rekkevidde og crowd control, men det er så raskt at ein kan skifte mål for kvart slag og kome ganske godt ut av det.

 

Eit Standard Sword kan òg gje stagger til dei fleste fiendane, og med nok stamina får ein ofte tatt livet av fienden med å tømme full stamina, eventuelt to runder.

 

I DS2 digga eg UGS, helst to Greatswords i power stance.

 

Det som kanskje var litt keisamt med Broadsword var at eg ikkje fekk noko bruk for R2, two-handed eller FP. Forskjellen i damage var alt for liten til at det var noko poeng i. Fekk meir ut av å spamme R1, blokkere med skjold og rulle ved behov. Då har ein ganske god kontroll og kan få inn slag i små tidsvindauge.

 

For ein evt. NG har eg lyst å prøve eit tyngre våpen. Må teste litt moveset før eg eventuelt vel eit. Synest alltid det er greit med eit sveipeslag for crowd control med så store våpen, pluss eit kraftig overhead. Hadde òg vore artig å prøve eit dual wield våpen.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Jeg er aldeles enig - i DS1 var mitt favorittvåpen Zweihander, og er fortsatt omtrent det eneste våpenet jeg bruker når jeg i ny og ne spiller spillet. I DS2 likte jeg ikke R2-komboen på Zwei, men fant til gjengjeld stor glede i Grand Lance og Gyrm Great Hammer (som du sikkert forstår er jeg ikke en PvP-er). 

 

Så da jeg først startet med DS3 bestemte jeg meg for å gi Zwei en sjanse igjen, men som du sier gjorde den ikke så mye skade, og enda verre; selv med over 20 i endurance kunne jeg velge mellom 3 svinger og håpe at fienden ble stun-locked, eller 2 og rulle. Det er rett og slett ikke holdbart. Samtidig har jeg alltid likt litt store våpen, og jeg mislikte rekkevidden på broadsword, så det var derfor jeg ga Butcher Knife en sjanse. Veldig godt våpen med god skalering med styrke, men med ett stort minus; du kan verken buffe våpenet eller bruke infusjoner. 

 

Ulempen med Wolf Knight's er at den ikke har et overhead-angrep. Men fy flate, weapon art + R2 er utrolig. Om du hadde Artorias of the Abyss-DLC-en husker du sikkert saltoangrepene Artorias gjorde. For å si det slik; det har aldri vært morsommere å leke Artorias.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...