Gå til innhold

Dark Souls-tråden


negnirty

Anbefalte innlegg

Det finnes en ring som øker Equipment Load også. Men rustninger er ikke like viktige som man kanskje skulle tro. Forskjellen  på klær med dårlig beskyttelse, og en god rustning er ofte bare 2-3 slag. Så da må du spørre deg selv, vil du utsette deg selv for flere slag, eller vil du velge mindre beskyttelse slik at du kan hoppe og rulle enklere?

Jeg spiller heller naken enn å ha slowrolls. 

 

Har tittet litt på DS3 wikipedia nå angående NPC's i spillet. Fy fader det er mange jeg har gått glipp av. Er 32 timer inn i spillet og tror jeg har møtt halvparten av NPC'ne jeg kunne ha møtt.. 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er det som alltid er litt kjipt med spill som har mange godt gjemte hemmeligheter. Man føler nesten at man spille med guide fordi man ikke vil gå glipp av noe, samtidig synes jeg det er utrolig kjedelig å måtte sjekke en guide hver gang jeg skal ta en avgjørelse.

Noen kaller det kipt, andre kaller det replay value ;)

Lenke til kommentar

Det er det som alltid er litt kjipt med spill som har mange godt gjemte hemmeligheter. Man føler nesten at man spille med guide fordi man ikke vil gå glipp av noe, samtidig synes jeg det er utrolig kjedelig å måtte sjekke en guide hver gang jeg skal ta en avgjørelse.

Jeg er i grunn enig, men nekter å bruke guide på første gjennomspilling da det ødelegger for mye av opplevelsen. Jeg prøver å være veldig nøye med å sjekke alle kriker og kroker, så når jeg ikke klarer å finne noe nytt lengre, så skal jeg vurdere å sjekke wikien. Men første gjennomspilling skal være uten guide, og helst også uten hjelp av andre spillere så fremt det lar seg gjøre. Har fulgt begge punktene sålangt, men så har jeg sikkert gått glipp av flere ting også. Kommer til å spille igjennom det flere ganger uansett, så det er ikke egentlig noe problem.

Lenke til kommentar

Man kan fint gå glipp av noe selv etter flere gjennomspillinger hvis det er godt nok gjemt. Men for min del går det mer på at jeg sjelden spiller gjennom noe som helst mer enn en gang lenger, da jeg alltid har en masse andre spill liggende jeg har lyst til å komme i gang med og begrenset med timer til spilling.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Tok nettopp Aldrich, noen som vet hva jeg skal etter det? Døde forsåvidt rett etter at jeg tok bossen, på dens siste angrep, og fikk derfor ingen sjeler. Fikk Boss soulsen og sånt, men fant ikke sjelene mine noe sted. Så også etter cutscenen at det satt en npc hvor bonfiret dukket opp, men den var borte. 

 
Lenke til kommentar

 

Tok nettopp Aldrich, noen som vet hva jeg skal etter det? Døde forsåvidt rett etter at jeg tok bossen, på dens siste angrep, og fikk derfor ingen sjeler. Fikk Boss soulsen og sånt, men fant ikke sjelene mine noe sted. Så også etter cutscenen at det satt en npc hvor bonfiret dukket opp, men den var borte. 

 

 

 

 

Høres ut som det var en annen spiller som satt ved bonfire, ingen NPC der oppe så vidt jeg vet. Du skal videre til Irithyll Dungeon, som nåes ved å gå ut til venstre fra kirke bonfire.

 

Lenke til kommentar

 

 

Tok nettopp Aldrich, noen som vet hva jeg skal etter det? Døde forsåvidt rett etter at jeg tok bossen, på dens siste angrep, og fikk derfor ingen sjeler. Fikk Boss soulsen og sånt, men fant ikke sjelene mine noe sted. Så også etter cutscenen at det satt en npc hvor bonfiret dukket opp, men den var borte.

 

 

Høres ut som det var en annen spiller som satt ved bonfire, ingen NPC der oppe så vidt jeg vet. Du skal videre til Irithyll Dungeon, som nåes ved å gå ut til venstre fra kirke bonfire.

Etter den bossen ble jeg visst teleportert til rommet hvor Dancer of Boreal Valley er, det er npcen jeg snakket med før Dancer-bossen jeg så. Der sjelene mine lå også.

 

 

Etter noen timer med spilling i dag, mangler jeg såvidt jeg kan forstå kun en boss før jeg kan ta sistebossen. Noen som vet om DS3 er som DS1, og spilet autorestarter i NG+ etter å ta sistebossen, eller er det som toeren hvor det er mulig å styre rundt etter å ta sistebossen, så velge senere å starte NG+?

Lenke til kommentar

 

 

Tok nettopp Aldrich, noen som vet hva jeg skal etter det? Døde forsåvidt rett etter at jeg tok bossen, på dens siste angrep, og fikk derfor ingen sjeler. Fikk Boss soulsen og sånt, men fant ikke sjelene mine noe sted. Så også etter cutscenen at det satt en npc hvor bonfiret dukket opp, men den var borte.

 

Høres ut som det var en annen spiller som satt ved bonfire, ingen NPC der oppe så vidt jeg vet. Du skal videre til Irithyll Dungeon, som nåes ved å gå ut til venstre fra kirke bonfire.

Etter den bossen ble jeg visst teleportert til rommet hvor Dancer of Boreal Valley er, det er npcen jeg snakket med før Dancer-bossen jeg så. Der sjelene mine lå også.

 

 

Etter noen timer med spilling i dag, mangler jeg såvidt jeg kan forstå kun en boss før jeg kan ta sistebossen. Noen som vet om DS3 er som DS1, og spilet autorestarter i NG+ etter å ta sistebossen, eller er det som toeren hvor det er mulig å styre rundt etter å ta sistebossen, så velge senere å starte NG+?

 

Du kan selv velge å starte når du vill. Du kommer direkte til rulletekst, så får du valget. Gjorde nettop ferdig mitt på 36 timer. Tok alle bosser utenom 2.  :) Brukte 50 t totalt på DS2. Så dette gikk endel fortere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror aldri jeg har vært så fly forbannet i et spill som da jeg kom til Cathedral of the Deep.  De svære løkene med greatsword/hammer og skjold er jo helt jævlige å hamle seg med når det ikke er plass til å rulle seg rundt de. Så har du i tillegg en jævel som står med armbrøst når du kommer deg opp i takbjelkene på den svære kirken, som klarte å sende meg utfor altfor mange ganger.

 

Elsker spillet så langt :)

 

 

cup-o-rage.jpg?w=610

 

 

 

Lenke til kommentar

Det blir vel uker for meg å runne spillet. Disse karene er helt ville:

 

Leaderboard

 
Leaderboard
Timeline of all tracked Dark Souls III world records
Any%
Rank	Runner	In-Game Time	Real Time Attack	Route	VOD
1.	Otsunari	1:05:58 Hours	1:10:42 Hours	Astora's Straight Sword	YouTube
2.	taku_muzine	1:11:23 Hours	-	Astora's Straight Sword	YouTube
3.	Jung Ho Min	1:42:10 Hours	1:52:21 Hours	Estoc	YouTube
All Bosses
Rank	Runner	In-Game Time	Real Time Attack	Route	VOD
1.	Qttsix	1:13:44 Hours	1:22:45 Hours	Anri's Straight Sword	Twitch
2.	Distortion2	1:14:30 Hours	1:23:57 Hours	Anri's Straight Sword	Twitch
All bosses: 32px-GlitchIcon_purple.png
Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Møtte

Havel the Rock

etter å ha knerta Ancient Wyvern, blitt menneske og deretter teleportert til neste bonfire. Midt i kampen med han ble jeg invadert, og tok selvmord. Da jeg respawnet var han ikke der lenger. Spawner han kun inn om jeg er menneske, eller ble jeg fucka over pga invasjonen?

Endret av Deadringer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...