Gå til innhold

Dark Souls-tråden


negnirty

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har fått spilt en del i det siste og er akkurat kommet til Irythyll. Såvidt jeg kan se er det cirka halvveis. Begynnelsen var egentlig det vanskeligste for min del; jeg satset ikke på en melee-klasse men bortsatt fra melee har man ikke mange strenger å spille på før senere, noe som gjorde de første par bossene ganske krevende. Nå går det mye lettere og den eneste bossen jeg har dødd på etter Vordt var Deacons of the Deep, rett og slett fordi jeg ikke forstod hvordan bossen fungerte.

 

Så langt synes jeg DS3 er bedre enn DS2 og nesten på nivå med DS1. Jeg var egentlig litt lei av formelen etter det altfor lange DS2, men DS3 klarte å få meg interessert igjen. Jeg synes ikke verdenen er like smart bygd opp som i DS1, men samtidig har man muligheten til å teleportere mellom bonfires fra starten av, som sparer en for mye kjedelig vandring. På den annen side har man de helt meningsløse begrensningene med at man må tilbake til basen for level up og burn undead bone shard. Det er også synd at magi ikke er spesielt nyttig før langt uti spillet, da det gjør for lite skade og tar for lang tid å fyre av nå som fiendene er kjappere enn noengang før. Ofte rekker man å fyre av en ladning og så er fienden helt oppå deg og du må uansett ty til melee, som man kanskje ikke er bygd for engang. På den annen side kan man utnytte endringene og satse på raske våpen, som er spesielt nyttige nå som poise er verdiløst og hva som helst kan føre til stagger. Jeg vet også at mange klager på at man ikke lenger kan oppgradere armour, men jeg synes egentlig det er helt greit; det er allerede veldig mye man trenger titanite til.

Lenke til kommentar

Jeg har fått spilt en del i det siste og er akkurat kommet til Irythyll. Såvidt jeg kan se er det cirka halvveis. Begynnelsen var egentlig det vanskeligste for min del; jeg satset ikke på en melee-klasse men bortsatt fra melee har man ikke mange strenger å spille på før senere, noe som gjorde de første par bossene ganske krevende. Nå går det mye lettere og den eneste bossen jeg har dødd på etter Vordt var Deacons of the Deep, rett og slett fordi jeg ikke forstod hvordan bossen fungerte.

 

Så langt synes jeg DS3 er bedre enn DS2 og nesten på nivå med DS1. Jeg var egentlig litt lei av formelen etter det altfor lange DS2, men DS3 klarte å få meg interessert igjen. Jeg synes ikke verdenen er like smart bygd opp som i DS1, men samtidig har man muligheten til å teleportere mellom bonfires fra starten av, som sparer en for mye kjedelig vandring. På den annen side har man de helt meningsløse begrensningene med at man må tilbake til basen for level up og burn undead bone shard. Det er også synd at magi ikke er spesielt nyttig før langt uti spillet, da det gjør for lite skade og tar for lang tid å fyre av nå som fiendene er kjappere enn noengang før. Ofte rekker man å fyre av en ladning og så er fienden helt oppå deg og du må uansett ty til melee, som man kanskje ikke er bygd for engang. På den annen side kan man utnytte endringene og satse på raske våpen, som er spesielt nyttige nå som poise er verdiløst og hva som helst kan føre til stagger. Jeg vet også at mange klager på at man ikke lenger kan oppgradere armour, men jeg synes egentlig det er helt greit; det er allerede veldig mye man trenger titanite til.

spilte med kun magi til jeg var lvl 70, ble for lett med pve delen, mens pvp var håpløs for min del, spiller melee nå da er alt bedre synes jeg :)

Lenke til kommentar

ja, det skal ikke forsvinne selv om de faller ned altså.,Jeg så en lets player som bare fant det på bakken etter å ha unnsluppet gærningen når han gikk tilbake for å prøve igjen. Da bare lå sverdet der eiern sto fordi ham hadde falt ned mens han sprang.

Lenke til kommentar

Hører en masse klaging på at Dark Sword er for bra, så det kan være noe å satse på. Jeg satser på raske våpen selv (crystal sage rapier) siden det er så lett å stunlocke alt når poise ikke fungerer, pluss at det passer min spillestil veldig godt da jeg har en tendens til å impulsivt hamre på angrepsknappen når jeg er i fare.

Lenke til kommentar

Dark Sword er bra, men longsword er ikke mye svakere med lik str og dex (quality build), og longsword kan du starte med. Litt av grunnen til at Dark Sword blir opphauset er at det har Stomp som skill, som man ellers bare finner hos greatswords. Sikkert kjekt å ha, men jeg har ikke vent meg til å bruke skills så mye enda.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Testet litt flere våpen nå, men må inrømme jeg liker best startvåpenet :p

Føler de andre blir litt for trege.

 

Lurer også på om jeg infuser et våpen med en gem, kan jeg da fjerne dette eller endre det senere?

 

Er så dårlig på å bruke items i spillet, holder meg til skjold/ våpen liksom.

Endret av Skogslik
Lenke til kommentar

Hadde egentlig ikke gjort meg noe om de også fjernet oppgradering (reinforcement, ikke infusion) fra våpen, siden det ville gitt deg mer frihet til å gjøre taktiske bytter mellom våpen til forskjellige situasjoner eller bare fordi man er lei og vil prøve noe annerledes. Etterhvert som du trenger mer og mer sjelden titanite så blir man veldig bundet til de våpnene man har forpliktet seg til å oppgradere.

Lenke til kommentar

Da er jeg på siste bossen.

Merker jeg er dritt lei av bosser nå så spørs om jeg orker å styre med denne nå...

 

Edit: Lol tok han på andre forsøk. En av de enklere bossene :O

 

heh, jeg er motsatt. Istedenfor NG+, begynte jeg på en ny char, dex based one.

 

Har akkurat blitt ferdig med Abyss watchers.

Bruker uchigatana+3.

 

Hvilke andre dex våpen er bra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...