Gå til innhold

Samsung 7-series tråden


Jakke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har vært på jakt etter en ny bærbar en tid og har kommet frem til at Samsung Series 7 passer godt til det jeg ønsker meg. Imidlertid gjenstår spørsmålet: 13- eller 15-tommer? Jeg er student, så portabilitet veier tungt og trekker i retning av den minste. Prisen er visst den samme, jf. her og her. Hva med spesifikasjonene? Jeg har ikke noe peiling selv, men for en amatørs øyne ser det ut som 15-tommeren er litt bedre enn 13-tommeren, men forskjellene kan være helt marginale for det jeg vet. Det jeg har tenkt å benytte maskinen til, foruten studiene, er film og (kanskje) litt spill (men så lenge jeg kan kjøre Football Manager med større hastighet og flere ligaer enn på min gamle HP Pavillion dv7, er jeg i grunnen fornøyd.)

 

Når det gjelder nettverksproblemene som enkelte rapporterer om, antar jeg at det vil utbedres på garantien? Det kan jo ikke være meningen at det skal være slik.

 

Innspill mottas med takk! :)

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe en 700z5a i denne serien, men ser det finnes to utgaver.

S01 og S04.

 

S01 er ca 2000 kr dyrere og få butikker som har, men S04 til 8500 ser det ut til å være flere nettbutikker som får inn de nærmeste dagene.

 

Forskjellen er så vidt jeg kan se 2gb mindre minne, 5400 rpm i stedet for 7200 og i5-2450m i stedet for i7-2675qm prosessor.

 

Hva tror dere? Er forskjellen verdt 2000 og den ekstra ventetiden?

Lenke til kommentar

Har lest litt på nett ang wifi problemene tilknyttet denne modellen.. Jeg fant ut at svært mange har byttet ut broadcom wlan kortet med ett intel 6230 med ett bedre resultat.

 

Først ringte jeg til info care som har service avtalen med samsung å spurte hva de gjør med wifi problematikken. (jeg fikk jo beskjed av samsung om å sende min inn til infocare for reprasjon). De kunne fortelle at de ikke visste om noen spesielle problemer ang wifi ved denne modellen. Jeg kan ikke si annet enn at jeg er RYSTET over den elendige kundeservicen å deres såkalte eksperter rundt om kring.. De vil ikke erkjenne at 700 Chronos har ett wifi problem, selv om det er ett helt hav at folk som sliter med dette worldwide.

 

Men i allefall, min ble bedre med "Intel Centrino Advanced-N 6230 abgn WiFi + Bluetooth 3.0 Wireless N Combo Card" Jeg ser at de som mpx og komplett har liggende for salg på sin web side nå har dette kortet som standard. Når jeg kjøpte var broadcom standard.

 

Men selv om den ble noe bedre, så er samboeren min sin 5 år gammle HP laptop 5 hakk bedre.

Lenke til kommentar

Det er bare tull at wi-fi blir ok med å oppdatere til den nyeste broadcomdriveren. Wi-Fi problematikken med 700z series er nok desverre litt sammensatt, fordi om man bytter kort til intel 6230 så blir den bedre en med broadcom kortet og på en måte ok, men ikke mere en det. Men det er stor fremgang med intel i forhold til broadcom.

 

Om du er potensiell kjøper av denne, vi jeg bare råde deg til å gå for ett annet merke. Pcn i seg selv er kjempebra, men wi-fi ødelegger hele pcn, i værtfall om du ikke bytter kort.

 

Selv har jeg 2 stk 700z3a

Lenke til kommentar

Lurer fortsatt på en av disse (14 eller 15 ") men er avskrekkende å se wifi-problemene. Ingen som har kjøpt nylig som har sett noen utbedringer? Utrolig kjipt når den ellers virker perfekt for mine behov :( Ser forøvrig at det er mulig å få en svært billig i dag så knall om noen har noen "oppdateringer"

Lenke til kommentar

Det gode nå at de som er i salg hos mpx og komplett nå har fått nytt serienr. NÅ: 700z3a S02. Før jul var serienr : 700z3a S03.

 

Forskjellen er at de nå selges med intel 6230 wlan kort som orginalt.

 

Dette kortet er hakke bedre en broadcom som satt i S03 modellen. WI-FI egenskapene er ok med dette kortet, men kunne fremdeles ha vært bedre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4651234

Jeg har selv kjOpt 14"en for ca 14 uker siden. Er godt fornOyd med det meste, men det er en ting som jeg ikke er saa glad for. Og det er vifta. Skulle gjerne sett at den var helt av naar pcen var idle, men det verste er at vifta slaar seg paa naar jeg ser paa youtube videoer i hd. Selv min gamle pc til 3500kr var stille naar jeg saa video. Noen som har noen forslag til hva jeg kan gjore der? gjelder dette for dere andre som har denne pcen?

Lenke til kommentar

Jeg lurer på denne 14" fra Samsung.

 

Jeg var innom Sony og sjekket ut Sony SA-serien og føler ikke Dell XPS 14z er et like godt alternativ som denne.

 

Er det da noen andre laptoper som er i samme prisklasse som jeg bør vurdere?

 

Eneste jeg er noe skeptisk til er wi-fi og touchpaden da det ikke er noen butikker i Bergen som har den slik at jeg kan sjekke den ut.

 

Og er det verdt å vente til sommeren på Ivy Bridge? :hmm:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest medlem-140898

Men i allefall, min ble bedre med "Intel Centrino Advanced-N 6230 abgn WiFi + Bluetooth 3.0 Wireless N Combo Card" Jeg ser at de som mpx og komplett har liggende for salg på sin web side nå har dette kortet som standard. Når jeg kjøpte var broadcom standard.

6230 har vært standard på 5 serien siden launch og den har fått langt mindre kritikk angående wifi problemer. Har heller ikke hatt noen problemer med det kortet selv.

Lenke til kommentar

Men i allefall, min ble bedre med "Intel Centrino Advanced-N 6230 abgn WiFi + Bluetooth 3.0 Wireless N Combo Card" Jeg ser at de som mpx og komplett har liggende for salg på sin web side nå har dette kortet som standard. Når jeg kjøpte var broadcom standard.

6230 har vært standard på 5 serien siden launch og den har fått langt mindre kritikk angående wifi problemer. Har heller ikke hatt noen problemer med det kortet selv.

Jeg har samme erfaring
Lenke til kommentar

Jeg forsøkte å slette alle partisjoner for å installere Windows 7 Enterprise på en slik 700Z3A-S02SE, men installasjonen fikk ikke startet opp fra harddisken etter å ha kopiert inn alle filene. Hvis jeg fjernet USB så gikk maskinen bare i loop (restart) i mangel på oppstartsalternativer.

 

Er det noe spesielt med disse maskinene jeg har oversett?

 

Fikk installert OEM installasjonen ("recovery") som fulgte med på DVD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...