Gå til innhold

Samsung 7-series tråden


Jakke

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-140898

Fikk 700Z3A i posten i dag. Har ikke lekt så mye med den, men mine erfaringer så langt:

 

+: Deilig design. Flott, lyssterk skjerm. Herlige taster.

 

-: Forferdelig mye dritt installert. Pcen virket treg, fikk ikke installert noe selv om jeg var på administratorbruker, den lagget seriøst når jeg scrollet på dagbladet.no, og touchpad driveren er forhåpentligvis gammel for den funket ikke bra. Holder på å formatere den nå. Trodde man var kommet lenger enn at det var det første man må gjøre når man kjøper ny pc.

 

 

Sikter du til denne laptopen her?

 

http://www.netonnet....se/171507.5055/

Endret av medlem-140898
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er standard at dem putter inn så mye jalla greier man aldri treng. Som brenneprogram i hytt og pine osv osv.

 

Går det ikke å laste ned driver fra AMD til disse pcene? Jeg prøvde men får feil. Skulle gjerne oppdatert driveren, men får beskjed om at den ikke støtter kortet.

Lenke til kommentar

Forresten, er det noen som vet hvordan dvd slotten funker? Jeg satt inn en dvd, og nå vet jeg ikke hvordan jeg får den ut...

 

http://www.netonnet....se/171507.5055/

 

Har ikke testet det selv, men det er jo en Fn+Delete skal vel være eject?

 

Men det er pcn du linker til ja, jeg har faktisk en del problemer. Wifi funker ikke tilfredstillende, jeg sitter på en eldgammel og elendig acer og har fin og stabil tilkobling til routeren, men samsungen kobler av og på og har masse pakketap.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Forresten, er det noen som vet hvordan dvd slotten funker? Jeg satt inn en dvd, og nå vet jeg ikke hvordan jeg får den ut...

 

http://www.netonnet....se/171507.5055/

 

Har ikke testet det selv, men det er jo en Fn+Delete skal vel være eject?

 

Men det er pcn du linker til ja, jeg har faktisk en del problemer. Wifi funker ikke tilfredstillende, jeg sitter på en eldgammel og elendig acer og har fin og stabil tilkobling til routeren, men samsungen kobler av og på og har masse pakketap.

 

 

Ahh, takker.

 

Jeg har mye av de samme problemene som du har. Pcen virker faktiskt veldig treg. Gikk til enkle sider som vg, dabladet, nettavisen osv, og la merke til at det hakker når jeg skroller ned. Touchpaden er forferdelig. Alt for treg. Men det må jo da finnes innstillinger eller noe fra samsung siden som fikser den..

 

Men jeg har ikke erfart noe wifi problemer. Jeg har riktignok hatt pcen i noen timer bare , men har så langt etter mange timer ikke opplevd noen problemer på den fronten ihvertfall.

Endret av medlem-140898
Lenke til kommentar

Centrino advanced-n 6230. Har googlet litt rundt, mange som sliter med power save polling, men mitt problem er ikke under power-save. Skal prøve å kjøre recovery til den forferdelige versjonen som fulgte med, nettet fungerte like dårlig da, men da får jeg ihvertfall drivere til tastaturet, så kan jeg heller prøve å oppdatere den derfra.

Lenke til kommentar

Da har jeg henta min Samsung 700Z7C. Ikke brukt den så mye enda, men noen førsteinntrykk har jeg jo fått.

 

Positivt

+Tynn og lett i forhold til størrelse

+Super ytelse, spesielt skjermkortet. Klarer ikke finne noen forskjeller mellom dette og GTX660M.

+Godt og bakgrunnsbelyst tastatur.

+Gode høyttalere (nesten på nivå med asus n55sf som jeg har fra før).

+Svært god skjerm, sort føles sort og fargene er bra, skulle gjerne sett proffesjonelle målinger av denne skjermen.

+Lavt støynivå ved lett bruk. Moderat ved belastning.

+følger med recoveryplate.

 

Negativt:

-Throttler ved hard belastning, både CPU og GPU.

-Bare 90watt strømforsyning, føler det er i svakeste laget for denne maskinen, burde vært 120Watt.

-Tastaturet og maskinen blir varm ved hardt bruk (litt underdimensjonert kjøleløsning).

-Dyr maskin sett i forhold til ytelse.

-Svært vanskelig å komme til andre komponenter enn den ene rambrikken.

-Disken er kun partisjonert i en stor partisjon, foretrekker 2 partisjoner slik at jeg slipper ta backup av alt ved reinstall av windows.

-Kun en kombinert mikrofoninngang og hodetelefonutgang, funker dårlig for headset med mic....

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Da var 1 stk. Samsung 700Z5C på vei fra Komplett. 10699,- Litt dyrt, men håper den er verdt det!

 

Poster førsteinntrykk av maskinen så fort jeg får noen timer med den. Regner med å ha den i ettermiddag.

 

Bestilte fra mpx.no. De er vel samme kjede nå, uansett. Jeg kommer ikke hjem til Norge før torsdag neste uke, så jeg venter spent på dine synspunkter!

Lenke til kommentar

Samsung 700Z5C

Samsung Series 7 Chronos 15,6"

 

Hvis du ikke orker å lese alt maset, ligger det en +/- liste samt konklusjon nederst i innlegget. Håper noen drar nytte av synspunktene mine.

 

Da har jeg hatt maskinen noen timer, og brukt den nok til at jeg kan dele noen synspunkter. Husk på at dette er synspunkter basert kun på få timers bruk, og at jeg derfor ikke nødvendigvis mener akkurat det samme om noen uker. Samtidig er dette mine synspunkter, og trenger ikke stemme med hvordan du evt vil oppleve maskinen.

 

Den første timen var noe frustrerende, da jeg opplevde at flere programmer frøs og jeg generelt hadde en følelse av a maskinen ikke var responsiv nok. Dette var tilfelle kun når jeg jobbet med å fjerne uønskete programmer paralellt med oppdateringer o.l Så fort eg begynte å gjøre en ting om gangen fungerte alt bra. Maskinen ble levert med lite bloatware og jeg endte faktisk opp med å beholde noe av programvaren, da den har en viss nytteverdi.

 

Tastaturet og mousepaden fungerer bra, og har ingenting å utsette på responsen, sensitiviteten og posisjoneringen. Hvis jeg trykker ytterst på hjønene av knappene kan man oppleve at maskinen ikke registrerer trykket, men har enda ikke opplevd dette under normal skriving.Noen mener at tastauret trenger tilvenning, noe jeg ikke sier meg enig i. Har rukket å få jobbet litt med programmering, og jeg skriver like bra på denne som jeg har gjort på andre maskiner.

 

Jeg har ikke fått testet ytelsen noe særlig, med unntak av et spill(WoW) . Kjørte dette spillet på Ultra settings og 1600 x 900 oppløsning, og hadde da et snitt på ca 40 fps. Denne testen er nødvendigvis ikke nøyaktig, da spillet ikke hadde lastet ned alle game files under testperioden. Tror dette kan påvirke opplevelsen litt, da spillet konstant laster ned de filene som trengs for å presentere innholdet. Til vanlig bruk flyter alt bra, og maskinen er rask og fin. Bildet under viser "Windows oplevelse index":

 

2qnvz4h.png

 

Foreløbig har jeg kun en ting jeg ser på som negativt med maskinen og det er varmen. Har nå hatt maskinen på fanget en timestid og opplever temperaturen på maskinen litt irriterende. Den er varm under, og litt for varm på håndleddene. Under denne perioden har jeg lastet 10GB data, så kontinuerlig harddisk skriving kan være årsaken til dette. Uansett, så syns jeg varmen er litt for høy, og ser ikke for meg at noen timer med spilling i fanget vil være en behagelig opplevelse.

 

+

  • Design. Ser bra ut, tykkelse og størrelse føles bra.
  • Mousepad. Fungerer strålende, på høyde med Mac.
  • Tastatur. God respons og lett å skrive på. + for numpad.
  • Tastaturlys. Ser veldig bra ut, og fungerer som det skal.
  • Lavt lydnivå. Helt stille ved lett bruk, og heller ikke irriterende ved tyngre bruk.
  • Lite bloatware
  • Bra ytelse (litt lite vurderingsgrunnlag)
  • Oppløsningen (1600 x 900)

-

  • Temperatur. Ikke behagelig å bruke i fang, noe jeg i grunn forventer av en "laptop".
  • Ikke VGA adapter med i salgspakken.

Konklusjon

Maskinen levde på de fleste punkter opp tl forventningene, med unntak av varmen. Hadde brukstiden min i hovedsak vært på fanget, hadde jeg nok ikke kunne hatt denne maskinen, men siden jeg i hovedsak bruker datamaskiner på bord/pult er ikke dette et problem som får meg til å mislike maskinen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har du mulighet til å finne ut hvilket LCD panel som sitter i din 700Z5C?

 

Enhetsbehandling --&--#62; skjerm --&--#62; egenskaper og så i rullegardinet velger du hardware ID eller noe sånt (kan ikke sjekke her jeg er nå). Der skal det stå f.eks SEC????? AUO???? osv som er produsentens ID på panelet.

 

Hvordan syns du skjermen er? sortnivå? kontrast?

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Har du mulighet til å finne ut hvilket LCD panel som sitter i din 700Z5C?

 

Det eneste jeg fant der var "Generisk PnP-skjerm" og etter å ha sett på egenskapene til denne, ser det ikke tll at det var det du siktet til :p

 

Hvordan syns du skjermen er? sortnivå? kontrast?

 

Ut i fra det jeg har testet foreløbig, syns jeg skjermen er bra. Sammenlighnet med andre skjermer jeg har hatt, kan den kanskje oppfattes som litt "blass", men ikke noe som plager meg. Kontrasten og sortnivået oppleves som bra. Har ikke testet med testbilder som egner seg for slik testing, kun vanlig bruk.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Fikk 700Z3A i posten i dag. Har ikke lekt så mye med den, men mine erfaringer så langt:

 

+: Deilig design. Flott, lyssterk skjerm. Herlige taster.

 

-: Forferdelig mye dritt installert. Pcen virket treg, fikk ikke installert noe selv om jeg var på administratorbruker, den lagget seriøst når jeg scrollet på dagbladet.no, og touchpad driveren er forhåpentligvis gammel for den funket ikke bra. Holder på å formatere den nå. Trodde man var kommet lenger enn at det var det første man må gjøre når man kjøper ny pc.

 

Etter at jeg oppdaterte laptopen ( Easy Software Manager), så har touchpaden blitt mye bedre. Reagerer raskere nå.

Lenke til kommentar

700Z7C stock 3dmark11:

 

3dmark11.png

 

Stock Asus G75 med GTX660M som sammenligning:

 

gtx660msample.png

 

700Z7C med skjermkort overklokket via MSI afterburner. +135MHz core er max man kan klokke det via afterburner. Minnet kom jeg frem til at +600 er max, høyere minneklokk ga lavere score = feilretting på minnet slår inn grunnet for høy klokk som gir lavere ytelse.

 

3dmark11m2600c969m.png

 

Det er klart at GT650M = GTX660M med unntak av klokkehastighet, klokker man det opp så er det på nivå eller bedre enn stock GTX660M, alt etter hvor langt man klarer klokke det.

Lenke til kommentar

Takker!

 

Da har de ikke byttet til en bedre skjerm på 15" dessverre, samme skjerm som 700Z5A.

 

Er litt skuffet over innsynsvinklene på min 700Z7C, ellers er skjermen svært god. Ved bare litt sideinnsyn føles det ut som om det er et mørkere felt midt på skjermen, merkes kun på lyse bakgrunner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...