Gå til innhold

Samsung 7-series tråden


Jakke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det mulig å game med denne: http://www.komplett....aspx?sku=659558

?

Og bråker den? Er det 4-kjerner CPU?

Takk.

 

1: ja man kan spille på den men ikke mer enn medium detaljer på de mest krevende spilla.

2: Bråker noe http://www.notebookcheck.net/Review-Samsung-Serie-7-700Z5A-Notebook.65554.0.html maks 42dB vd belastning som er omtrent "midt på treet" i forhold til andre 15" maskiner.

3: Nei, dual-core.

Lenke til kommentar

 

Til dere som kan det her, hva er den store forskjellen på den i testen der og 700z5a? Sett bort i fra størrelsen, så er det bare prosessoren som jeg kan se er forskjellig.

 

Hva er forskjellen på i5 2430 og 2450? Hvem er best?

 

 

Eneste som holder meg tilbake fra å kjøpe 700z5a er egentlig wifi'en. Er den virkelig SÅ ille som enkelte skal ha det til?

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Etter litt lesing gjennom tråden så ser jeg at det kan være litt delte meninger. Men om jeg skulle gå til innkjøp av denne http://www.netonnet.no/art/data/laptop/skjermstorrelse/laptop-15---16-tom/samsung-np700z5a-s04se/166214.3003/ , er det noen som vil konkludere med at detter er en god maskin? Om jeg skulle kjøpe maskinen den dag i dag, tror dere problemer som blant annet dårlig signalstyrke med WiFi og annet småtteri er ordnet?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Kjøpte min 14" i går på Lefdal. http://www.lefdal.co...-np700z3a-s02se.

  • Den kom med Intel® Centrino® Advanced-N 6230 nettverkskort, og jeg er strålende fornøyd med både overføringshastighet og signalstyrke. Stabilt 300 Mbps på 5ghz og makser linja på 100/100.

  • Jeg har ikke fått testet skjermen så mye, men foreløpig er jeg veldig fornøyd. Min forrige maskin var en MacBook Pro 13" 1280x800 glossy skjerm og må si at matt skjerm er så utrolig mye bedre. 1600x900 er også en drøm i forhold.

  • Ellers har jeg montert inn en Kingston HyperX 120gb SSD og er strålende fornøyd med respons og hastighet. Har testet 1TB versjonen litt på jobben og sammen med Expresscache må jeg si at den løsningen også fungerer meget godt.

  • Byggkvaliteten virker solid og er den beste "windowsbaserte" maskinen jeg noen gang har tatt i. Godt tastatur med bakgrunnsbelysning trekker også opp.

  • Smal ramme gjør at maskinen har en 14" skjerm, men ikke er større enn en 13,3". Kjekt for meg som har maskinen mye med rundt.

  • Har ikke opplevd noen problemer med touchpaden, men mulig dette er en smakssak. Ikke like bra som på MacBooken, men det er ikke langt unna heller.

Alt i alt er jeg veldig fornøyd og tenker allerede at dette er en maskin jeg kommer til å bli glad i. Har dog ikke fått brukt den til så mye annet enda enn bruk av office, web og spotify. Skal få testet mer de kommende dagene.

 

Hvis noen har noen spørsmål så fyr løs :)

Endret av loozet
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Hvordan er vifteren\støylyden?

 

Skal du teste noen spill? (Ja, jeg vet at den type latptop ikke egner seg til tunge spill. Men tenker spill som FM osv)

Lenke til kommentar

Skal få langt inn et par spill, blant annet FM. Skal få gjort det i kveld og da kan jeg komme mer tilbake til støynivået.

 

Ved foreløpig bruk er den hvertfall stille nok for meg og jeg bruker den mye i forelesning osv. Har aldri opplevd at støyen blir sjenerende. Maskinen har også en "stillemodus" som lett aktiveres og da blir den totalt lydløs.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Skal få langt inn et par spill, blant annet FM. Skal få gjort det i kveld og da kan jeg komme mer tilbake til støynivået.

 

Ved foreløpig bruk er den hvertfall stille nok for meg og jeg bruker den mye i forelesning osv. Har aldri opplevd at støyen blir sjenerende. Maskinen har også en "stillemodus" som lett aktiveres og da blir den totalt lydløs.

Fått testa noen spill?
Lenke til kommentar

Arvtagerene til disse i 7 serien heter forresten Samsung 700Z3C/700Z5C/700Z7C.

 

Specs på 700Z5C blir:

 

Ivy bridge CPU (quad eller dual core).

Nvidia GT 640M grafikk (ny 28nm chip, ytelsen blir litt over dagens AMD HD6750, men effekt/varme bør bli en del bedre som er positivt).

Så langt jeg har funnet ut har den IKKE optisk stasjon, noe som er litt dumt, hender enda jeg bruker DVD/CD plater.

1Tb 5400rpm disk + 8Gb SSD cache.

Skjerm osv blir samme som før så vidt jeg kan se.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så langt jeg har funnet ut har den IKKE optisk stasjon, noe som er litt dumt, hender enda jeg bruker DVD/CD plater.

Jeg trodde også jeg kom til å savne optisk stasjon, men etter at jeg gikk over til 5 serien har jeg faktisk ikke savnet det i det hele tatt. Det er alltids veier utenom optisk stasjon (og i mange tilfeller er det ikke noe ekstra ork å installere ting etc. uten optisk stasjon, snarere tvert om).

Lenke til kommentar

http://www.mpx.no/k/...ku=659558#extra

 

MPX kjører lørdagskupp på denne; Samsung 700Z5A.

Er dette et godt kjøp?

 

Det jeg hovedsaklig bruker pcen til er se på film (koble til tv), tv2sumo o.l, spille lette spill (FM og den type spill), skolebruk og lett internett bruk.

 

Eller kommer det nye pcer i serien som er verdt på vente på? Tenkte i hovedsak å vente til feriepenger osv kom.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Så langt jeg har funnet ut har den IKKE optisk stasjon, noe som er litt dumt, hender enda jeg bruker DVD/CD plater.

Jeg trodde også jeg kom til å savne optisk stasjon, men etter at jeg gikk over til 5 serien har jeg faktisk ikke savnet det i det hele tatt. Det er alltids veier utenom optisk stasjon (og i mange tilfeller er det ikke noe ekstra ork å installere ting etc. uten optisk stasjon, snarere tvert om).

 

Helt enig. Har hatt min HP i 3 år nå, og kan telle på én hånd hvor mange ganger jeg har brukt den optiske stasjonen. Kan være kjekt å ha selvfølgelig, men med tanke på at en kan spare en del på vekt og størrelse blir det ikke verdt det for min del. Kommer til å kjøpe uten når jeg kjøper ny!

Lenke til kommentar

http://www.mpx.no/k/...ku=659558#extra

 

MPX kjører lørdagskupp på denne; Samsung 700Z5A.

Er dette et godt kjøp?

 

Det jeg hovedsaklig bruker pcen til er se på film (koble til tv), tv2sumo o.l, spille lette spill (FM og den type spill), skolebruk og lett internett bruk.

 

Eller kommer det nye pcer i serien som er verdt på vente på? Tenkte i hovedsak å vente til feriepenger osv kom.

 

1. Som du ser gjennom tråden er det enkelte som har hatt problemer med nettverket. Vet ikke om det er tilfelle med akkurat denne modellen, men ville ha sjekket det opp før kjøp.

 

2.Når det gjelder å vente så er det jo slik at en alltid kan vente på "det neste". Nå er det like før Ivy Bridge blir lansert, men så kan du spørre deg selv om du blir å merke forskjell i ytelse hvis du skal bruke PC-en til såpass lett brukt som du beskriver. Mange er sikkert uenig med meg her, men om du ikke skal bruke maskinen til veldig tungt arbeid og heller ikke er overivrig på å ha det siste og det beste, tror jeg du kan gjøre et godt kjøp med tanke på at modellene som nå skiftes ut sannsynligvis får en lavere prislapp.

Lenke til kommentar

Det blir egentlig en student PC +. Jeg kommer ikke til å bedrive videoredigering og tungt arbeid - ikke i det hele tatt. Jeg har en PC nå (HP 6735B), men den begynner å bli sliten og dens bruksområde passer til meg. Så hvorfor jeg skal legge i flere lapper for å få en pc som mest sannsynlig bare vil være for hardcore for mitt bruk er nærmest å kaste bort pengene.

Nå har jeg ikke kjøpt en ordentlig bærbar PC før, så dette blir på mange måter et litt vanskelig valg da jeg kjenner lite til hvordan skjermkort etc. er i en bærbar pc. Jeg håper at denne pcen jeg har linket til er et godt kjøp, men som sagt er jeg veldig usikker på hvor den plasserer seg i forhold til mitt bruk og pris.

Lenke til kommentar

Jeg bruker min Z5A til Photoshop, internett, youtube, serier, testa også BF3, fikk rundt 40-50 fps på mid settings full resi mener jeg, da på tom server.

 

Så low settings med samme FPS med noen folk skal gå greit, ergo går det jo å spille lettere spill veldig greit.

Lenke til kommentar

http://www.mpx.no/k/...ku=659558#extra

 

MPX kjører lørdagskupp på denne; Samsung 700Z5A.

Er dette et godt kjøp?

 

Det jeg hovedsaklig bruker pcen til er se på film (koble til tv), tv2sumo o.l, spille lette spill (FM og den type spill), skolebruk og lett internett bruk.

 

Eller kommer det nye pcer i serien som er verdt på vente på? Tenkte i hovedsak å vente til feriepenger osv kom.

 

Hvilken pris lå den ute til? Fikk ikke med meg det her før nå..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...