Gå til innhold

Samsung 7-series tråden


Jakke

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte 2 stk samsung 700z3a fra komplett rett før jul. Wi-Fi kvaliteten er ELENDIG. Den ødelegger hele pcn. Min 6 år gammle dell, å min 5 år gammle acer har MYE bedre wi-fi signal åver hele huset. Kommer jeg for langt unna ruteren (d-link 655) finner ikke samsungen nettverket engang. Da har har både acer og dell mellom 3-4 på wi fi bar skalaen. TRAGISK. Har sendt mail til komplett som ber meg søke retur. Men egentlig så vil jeg jo beholde de 2 samsung pcne, for bortsett fra wifi så er de jo bra. Så sendte jeg mail til samsung customer support å fikk følgende svar:

 

Takk for din E-mail til Samsung Electronics Nordic.

 

 

Dette er kjent fenomen med 7-serie Laptop"er.

i noen tilfeller driver oppdatering løser problemet. Du kan installere Driver via samsung recovery solutions. Hvis dette hjelper ikke, da du levere din PC'en tilbake til butik, da denne blir sendt til reparasjon og det blir installert nytt nettvrekskort.

 

Kontakt oss gjerne igjen om du har flere spørsmål.

 

Med vennlig hilsen

SENA ERMS

Samsung support

 

 

Så åpnet jeg den ene pcn, og tok ut broadcom wlan kortet, å satte inn ett intel 5100 AGN som jeg hadde liggende i skuffa her.. Da ble wi-fi signalet og hastigheten mye bedre. Men problemet da, er at bluetoot ikke vil virke med dette kortet.

 

Har sendt klage sak til infocare, som har teknisk support for samsung. Får se hva de svarer, føler jeg møter veggen, både fra samsung og komplett.

 

Dette er sjikkelig tragisk av samsung.

 

NB, det er utført en clean w7 install på begge mine 2 700z3a, dvs all orginal programvaren fra samsung er formatert bort, og w7 er lagt inn på nytt med org microsoft w7 dvd. Alle driverne er hentet fra samsung sine sider. Men før jeg gjorde dette startet jeg pcne på vanlig måte med samsung sin preinstallerte windows. WLAN var like elendig da.

 

Anbefaler INGEN å kjøpe denne, såfremt du ikke skal ha nettverkskabel koblet i hele tia.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forstår det som at du ikke forsøkte en retur. Helt forståelig å ikke ønske dette siden det er kjipt, men du kan da ikke direkte snakke om å møte veggen / sterk grunn til å klage når de tilbyr dette?

 

Like fullt, veldig nyttig å få vite om dette potensielle problemet som mulig kjøper av denne laptopen!

Lenke til kommentar

Jeg har NP700Z5A og har/hadde også dårlig wlan ytelse. Klarte typisk ikke å komme over mer enn 20-25mbit i overføring og signalet var heller labert. Oppgraderte til nyeste wlan drivere for broadcom kortet og får nå ca 50-55mbit i overføring.

 

Fortsatt ikke helt topp, og den gamle HP laptopen (3år) klarer lett å matche hastigheten for å si det slik.

 

(Testet med splitter ny linksys e4200 router)

Lenke til kommentar

Etter at jeg satte i intel 5100 AGN kortet i min NP700z3a så er wi-fi problemet borte, jeg klarer til å med å ta inn naboens ruter, noe som var totalt umulig med det orginale broadcom kortet. Jeg vil påstå at wi-fi nå er "som det skal" være.

 

Men, det rare.. Jeg gjorde en test, satte broadcom kortes som jeg tok ut av min samsung inn i min dell latitude e6400. Forventet da at dell`n skulle få elendig signal, men.. DEN GJORDE IKKE DET. Dell`n trådløse egenskaper ble ikke nevneverdig svekket med broadcom wlan (fra samsung) VS intel wlan. Merkelige greier. Det må være flere faktorer som spiller inn.

 

Jeg har i utgangspungtet ikke tenkt å søke retur fra komplett, avventer å høre fra infocare hva de sier. Tror ikke samsung vet helt hvordan de skal fikse dette, eller hvilket wlan kort de evt ska bytte til.

Lenke til kommentar

Sliter fremdeles med dårlig nettverk, er ca halve farten i forhold til min gamle acer til 4000kr. Kommer samsung til å gjøre noe med det, som feks samle inn alle pcer og bytte nettverkskort?? Er ganske slakt av samsung å selge en så bra pc men med en så vesentlig feil, og det til denne prisen!

Lenke til kommentar

I tillegg til nettverkskortet hadde jeg og litt problemer med en halvløs F12 tast, så sendte mail til expert og fikk svar:

 

"Ok. Slik skal det jo ikke være.

 

Når det gjelder nettverkskortet, er dette et problem en på jobben også har hatt, men da med en annen ganske ny maskin. Han fant en annen type driver, ikke direkte fra produsenten, som fungerte bra. Men det er ikke slik det skal være, og det skal jo fungerer på en såpass ny og ikke minst god maskin.

 

Det jeg vil anbefale at vi gjør er å sende maskinen inn som DOA(at det var feil på maskinen fra produsent). Du er innenfor den grensen, så vi har mulighet til det. Da vil maskinen(komplett salgspakke) bli sendt til verkstedet for undersøkelse, og de kommer med en konklusjon på F12 tasten og nettverkskortet. Er det slik at de finner ut at det er en feil fra produsent der, vil vi opprette en erstatningsordre til deg og sende deg en ny maskin. Hvis ikke, så vil den dekkes av garanti. Slik det høres ut for min del, så burde denne gå gjennom.

 

Det er selvfølgelig beklagelig at du skal være så uheldig å få noe som trolig inneholder feil, men vi får ikke gjort annet enn det jeg skisserte ovenfor.

 

Ta kontakt med kundesenteret, så hjelper de deg videre med saken og oppretter service.

 

Håper det ga deg noe mer svar, og jo fortere alt blir gjort, desto hurtigere vil saksgangen foregå.

 

Ha en fin dag!"

 

Men er dårlig nettverkstilgang en feil på min pc (og flere her på forumet) eller gjelder det alle 700z3a? For hvis det gjelder alle hjelper det jo ikke å få ny pc..

Lenke til kommentar

Superreven: Du hadde 14-tommeren eller?

 

Lurte selv på denne laptopen da jeg ønsker en slank, lett og pen PC med god batteritid.

 

Foruten wi-fi og trackpad, var du da ganske fornøyd med denne PC-en?

 

Er det da noen som har noe gode alternativer? Asus Zenbook (13,3") ser bra ut men jeg ønsker en PC med forholdsvis stor harddisk og da går den ut.

 

Forøvrig er Macbook Pro et alternativ men for tilsvarende ytelse og med et skikkelig skjermkort og ikke bare et integrert et må man ut med minst 15 000 kr og da er den også ute av leken.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Har 14-tommeren selv, fantastisk pc, med unntak av wi-fi. Har sendt min inn igjen til expert, da de skulle ta en skikk på den på verkstedet og vurdere om de skulle bytte nettverkskort eller bare bytte pc. Kan komme med tilbakemelding når jeg får den igjen, men det kan ta litt tid.

 

Et alternativ kan vær å prøve dette: http://www.dinside.no/872161/slik-doblet-vi-traadlos-ytelsen

 

Blir for dumt at en pc til 9000kr har for dårlig skjermkort, når du kan kjøpe et bra for kun 79kr...

Lenke til kommentar

Superreven: Du hadde 14-tommeren eller?

 

Lurte selv på denne laptopen da jeg ønsker en slank, lett og pen PC med god batteritid.

 

Foruten wi-fi og trackpad, var du da ganske fornøyd med denne PC-en?

 

Er det da noen som har noe gode alternativer? Asus Zenbook (13,3") ser bra ut men jeg ønsker en PC med forholdsvis stor harddisk og da går den ut.

 

Forøvrig er Macbook Pro et alternativ men for tilsvarende ytelse og med et skikkelig skjermkort og ikke bare et integrert et må man ut med minst 15 000 kr og da er den også ute av leken.

 

Jeg hadde 14" ja, nærmere bestemt NP700Z3A-S03SE. Wi-fi og trackpad ble som sagt "ok" med oppdaterte drivere, men det ligger alltid å gnager deg i bakhodet når ting ikke virker skikkelig. Hadde det vært en pc til 2999,- skulle jeg ikke brydd meg, men når det er snakk om så mye penger så klarte jeg ikke svelge det. Utenom det så var det en helt kurant pc, men jeg merket jo at skjermen ikke akkurat var topp kvalitet, helt ok den og, men den burde være bedre til den prisen.

 

Jeg har ikke behov for noe dedikert skjermkort og har nå innsett at ingen windowsbaserte pcer gir meg den kvaliteten + de krav til vekt/størrelse osv jeg har - så nå er en macbook på vei.

Lenke til kommentar

Så irriterende at det skal være så mye feil med dissa da. Trenger en ny pc, og denne virker helt perfekt.

 

Ser også at MPX har fjernet 700Z5A-S01 og Z3A, sikkert pga av mye retur og feil.

 

Nå ligger NP700Z5A-S04SE i sortimentet med antatt dato 18. januar på mpx og komplett. Er dette samma dritten? Er det bare små forrandringer som f.eks annen kombinasjon av hardware o.l.

Eller er dette en (oppdatert) versjon som faktisk har et nettverkskort som fungerer?

Sliter med å finne noe info om S04

 

Er jo helt fantastisk at ikke Samsung tester pc'en før de masseproduserer og shipper de ut

Lenke til kommentar

Jeg har hatt min siden dag 1 mere eller mindre, og ikke hatt noen problemer som ikke en driver oppdatering ikke har fikset..

Jeg vet ikke hva som har skjedd på samlebåndet til Samsung, men virker som det er mye forskjellig som er sendt ut.

Jeg har forøvrig 700Z5A-S01.

Endret av Aileron
Lenke til kommentar

Jeg vurderer sterkt å kjøpe denne. Har et lite dilemma: maskina er ennå på lager hos elkjøp for 11 000. De har 15-tommer versjonen med 750 gig 7200 rpm harddisk, 8 gig ram og quad-core prosessoren. Har bestilt den litt svakere modellen til 8500 fra Komplett, med dual-core, 6 gig ram og 5400 rpm-harddisken. Maskina er som kjent ennå ikke på lager hos dem.

 

Jeg har lyst på en pc som er rask og kraftig, slik at jeg kan være fornøyd med den i en 3-4 års tid (gitt at den ikke skulle utsettes for uhell). Er det verdt pengene å gå opp til 11 000 for den litt kraftigere modellen hos Elkjøp?

 

Leveringsproblemene er forresten visstnok grunnet flom i Thailand, blant annet. Det har ført til mangel på harddisker.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...