Gå til innhold

Samsung 7-series tråden


Jakke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på Samsung sin 14' laptop i 7-serien, som koster en ca 8k.

 

Men en ting, tror dere jeg kan spille Diablo III med AMD HD6490M på ca medium av innstillinger?

 

Har jo sett videoer hvor man til nøds kan spille på Intel HD 3000 integrert men det ser ikke særlig spillbart ut, men kommer jo selvsagt ann på resten av pc'en også.

 

http://www.netonnet....se/171507.5055/

 

Er litt skeptisk, HD6490 er ganske svakt.

 

Du har ikke vurdert 15" med ivy bridge? Tilbud i dag til 10 lapper hos lefdal: http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/SANP700Z5CS02/samsung-15-6-barbar-pc-np700z5c

 

Den er i praksis ikke mye større enn flere 14" maskiner.

Lenke til kommentar

Har du mulighet til å finne ut hvilket LCD panel som sitter i din 700Z5C?

 

Det eneste jeg fant der var "Generisk PnP-skjerm" og etter å ha sett på egenskapene til denne, ser det ikke tll at det var det du siktet til :p

 

Hvordan syns du skjermen er? sortnivå? kontrast?

 

Ut i fra det jeg har testet foreløbig, syns jeg skjermen er bra. Sammenlighnet med andre skjermer jeg har hatt, kan den kanskje oppfattes som litt "blass", men ikke noe som plager meg. Kontrasten og sortnivået oppleves som bra. Har ikke testet med testbilder som egner seg for slik testing, kun vanlig bruk.

Hvordan er lysstyrken på skjermen? Ser at dette er noe de markedsfører den med, men etter videoanmeldelser å dømme synes jeg den virker heller lite lyssterk. Kanskje det er fordi jeg er vant med blank skjerm :)

Lenke til kommentar

FIkk min Samsung 700Z5C.

 

Kun hatt den siden i går natt, så er fortsatt ikke helt kjent med den.

 

Ut av boksen så var trackpaden HELT håpløs. Installerte siste firmware og da ble den mye bedre. Likevel mener jeg fortsatt at trackpaden er noe av det jeg er mest skuffet av. Synes den føles litt billig, den lager en merkelig lyd om man tapper på den, føles ut som om den ikke sitter helt fast. Samtidig hopper den litt rundt om man bruker to hender. Jeg er vant med å trykke med venstrehånden og styre med høyre, men da blir den veldig forvirret. Må lære meg å bruke kun en hånd.

 

Av positive ting: Langt kaldere og stillere enn jeg forventet av en såpass kraftig maskin. _Mye_ stillere enn min gamle mpx m1330. Lang batteritid, god og matt skjerm. Helt OK lysstyrke, jeg har sett sterkere, men absolutt sett svakere. 7.0 i windows opplevelesindex på skjermkort. Det tror jeg er bedre enn min stasjonære. Sykt. Byggekvaliteten er veldig god. Her er jeg veldig overrasket. Den føles bunnsolid og tastaturet er en drøm - og jeg er svært pirkete på byggekvalitet. Er nok derfor jeg er ekstra skuffet over trackpaden, for hadde den vært bedre ville dette vært en komplett maskin. Det er derimot en liten skuffelse i en rekke av positive overaskelser, så dette er absolutt en PC jeg skal beholde. Perfekt kompromiss mellom størrelse og ytelse, og design og funksjonalitet.

Endret av LoKe2k
  • Liker 1
Lenke til kommentar

diablo3temps.png

 

700Z7C temperaturer ved diablo 3 spilling. Diablo 3 krever ikke spesielt mye CPU kraft, men det er svært glad i GPU kraft.

Maskinen er ikke kraftig nok til diablo 3 på max dessverre, selv med skjermkortet overklokket til over GTX660M hastighet er ikke flyten bra nok på max. Stock er nok gjennomsnittlig fps rett over 40fps, overklokket er gjennomsnittlig fps rett over 50, problemet er spikes som gjør at spillet ikke føles flytende nok, at harddisken er treg gir ekstra spikes da man får spikes hver gang disken jobber.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Av positive ting: Langt kaldere og stillere enn jeg forventet av en såpass kraftig maskin. _Mye_ stillere

Så du er fornøyd med temperaturen på maskinen?

Mulig jeg overdriver, og er for urealistisk, men jeg synes maskinen blir alt for varm. Når jeg sitter å surfer med maskinen, er den så varm midt under at jeg svetter på lårene. Jeg irriterer meg noe fryktelig over dette, og bruker kjøleplate med vifte hve gang jeg bruker den i fanger.

 

Mulig jeg er kresen og urealistisk, men hadde håpet at den var kaldere :p

Lenke til kommentar

Den blir noe varmere under enn mange andre maskiner fordi CPU/GPU er midt under og samme er viftene, de fleste maskiner har dette på en av sidene. Dette er dog kun et problem om man har maskinen på fanget, jeg har den alltid på et bord eller lignende så dette er ikke noe problem for meg.

 

Jeg har dog returnert maskinen, mest fordi det trådløse nettet hadde kort rekkevidde (mista nettet ca 8-10meter fra ruter) og harddisken er så treg at det fører til lag i spill, men også fordi det var noe rart på skjermen på min, om jeg satt bare ørlite til venstre for midt på skjermen, så ble det mørkere felter på høyre side av skjermen, nesten som om bakbelysnigen var ujevn. Satt jeg midt forran var dette ikke merkbart.

Lenke til kommentar

Hei,

 

er det noen andre som opplever at trackpaden virker "løs"? Når jeg bare tapper på den så går hele opp og ned. Dette er annerledes enn de vanlige trykkene. Den lager lyd bare når man tapper på den. Ganske irriterende og virker som om den er løs. Er dette en fabrikkfeil eller er den sånn?

Lenke til kommentar

 

Er litt skeptisk, HD6490 er ganske svakt.

 

Du har ikke vurdert 15" med ivy bridge? Tilbud i dag til 10 lapper hos lefdal: http://www.lefdal.co...bar-pc-np700z5c

 

Den er i praksis ikke mye større enn flere 14" maskiner.

 

Ser den nye 14" har Geforce GT 630M, som notebookcheck rangerer til #121, mens den nye 15,6" har GT 640m som de rangerer til en #64. plass, så det er åpenbart en del forskjell på ytelsen på de to.

 

Prisforskjellen går nok greit, da det ser ut som om det ikke er mer enn en tusenlapp som skiller de to. Er litt vekt- og størrelsesforskjell da men ser ut som jeg gjør lurest i gå for den 15,6"'eren.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tenkte jeg skulle kjøpe en SSD disk til min Samsung 700Z5A og bytte ut den disken som sitter i og heller sette den i en ekstern HDD.

Jeg har sett litt rundt, men finner ikke noe konkret som gir svar på spørsmålene mine.

 

Er det mulig å bytte ut HDD som sitter i laptopen og bytte den ut med en SSD?

Og, vil det være noe å tjene på å sette inn SSD?

Altså, jeg vet at det er "begrensa" hva man kan forvente, men jeg tenker nå på oppstart, stabilitet etc.

Lenke til kommentar

Fått inn den nye SSDn nå. Kjøpt også et eksternt kabinett så jeg bruker 1 TB disken som satt i som ekstern harddisk. Funker knall.

 

Merker også veldig på oppstart, start på program og stabilitet at det var verdt pengene. Det eneste jeg synes er synd er at det er ikke(?) mulig å installere via USB. Jeg får installert Windows 7 via USB, men når den skal "fullføre" installasjonen så bare bootlooper pcen. Men det fungerte å installere med CDn som fulgte med.

Lenke til kommentar

Fått inn den nye SSDn nå. Kjøpt også et eksternt kabinett så jeg bruker 1 TB disken som satt i som ekstern harddisk. Funker knall.

 

Merker også veldig på oppstart, start på program og stabilitet at det var verdt pengene. Det eneste jeg synes er synd er at det er ikke(?) mulig å installere via USB. Jeg får installert Windows 7 via USB, men når den skal "fullføre" installasjonen så bare bootlooper pcen. Men det fungerte å installere med CDn som fulgte med.

Hvilken SSD kjøpte du? Noen som kan bekfrefte at det er 1600mhz og ikke 1333mhz? På samsung sine sider står det nemlig 1333mhz...

Lenke til kommentar

Fått inn den nye SSDn nå. Kjøpt også et eksternt kabinett så jeg bruker 1 TB disken som satt i som ekstern harddisk. Funker knall.

 

Merker også veldig på oppstart, start på program og stabilitet at det var verdt pengene. Det eneste jeg synes er synd er at det er ikke(?) mulig å installere via USB. Jeg får installert Windows 7 via USB, men når den skal "fullføre" installasjonen så bare bootlooper pcen. Men det fungerte å installere med CDn som fulgte med.

Hvilken SSD kjøpte du? Noen som kan bekfrefte at det er 1600mhz og ikke 1333mhz? På samsung sine sider står det nemlig 1333mhz...

 

Kingston HyperX 3K. Betalte 800 når den var på kampanje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...