Gå til innhold

Samsung 7-series tråden


Jakke

Anbefalte innlegg

Det var liknende klager angående en annen laptop, en Asus tror jeg, i en annen tråd.

 

Der ble det byttet til et Intel nettverkskort (koster bare noen hundre kroner), men nettverks-ytelsen ble ikke særlig bedre ble det rapportert.

 

Det ble da spekulert om det egentlig var antenne kvaliteten som var årsaken til den dårlige forbindelsen.

 

Hvis den trådløse nettverks-ytelsen generelt er så dårlig på denne maskinen er det rart at ingen anmeldere har reagert på dette.

 

Hvis alle som har kjøpt denne maskinen har samme problemet så vil det bli et kjempe problem for Samsung med masseretur. Men hvis det bare gjelder en og annen maskin så er det reparerbart og en reklamasjon sak.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ganske så nedslående dette... Ser ikke ut som det blir en ultrabook på meg i denne omgang, Zenbook sies det og har altfor dårlig wlan ytelse. Det er for dårlig. Dette er litt synd da jeg må uansett kjøpe en bærbar nå, og det vil gi en dårlig smak i munnen når jeg ikke finner en som tilfredstiller alle krav.

Lenke til kommentar

Samsung har ikke bare problemer med 7-series, les bare her:

 

http://www.idg.no/pcworld/tester/pcogskjerm/baerbare_pc-er/article210117.ece?curPage=3

http://www.idg.no/pcworld/article227766.ece

 

Her har de faktisk redesignet hele antenneløsningen og satt inn et nytt WLAN-kort.

 

Kunne vært greit om de hadde gjort det samme med 7 serien, de som er til salgs i disse dager her til lands er jo endret på, fra 750gb til 1tb hdd - pga flommen i thailand. Så man skulle jo tro de kunne hive inn et nytt nettverkskort og.

 

Vet noen forresten om den oppgraderte 9 serien selges i noen norsk nettbutikk?

Edit: Ser ut som den er forventet å komme på lager i slutten av januar: prisjakt

Endret av superreven
Lenke til kommentar

Var ute å hentet en NP700Z3A-S03SE på Expert i dag, kan bekrefte at wlan og pekeflaten er dårlige. Noen som kan anbefale hvilke drivere som er best? Ifølge Easy Software manager hadde jeg den nyeste driveren (5.60.35.21), men da jeg besøkte samsung support var det en nyere wlan driver (5.100.82.95) der (den fant den på grunnlag av at jeg valgte hvilken pc jeg hadde) som jeg prøvde. Det ble ikke bedre og nå vil Easy Software "oppdatere" til den gamle driveren igjen... Så ikke vet jeg.

Lenke til kommentar

Oppdateringer ang. min erfaring med Samsung series 7 14":

 

- Pekeflaten ble betraktelig mye bedre med nyeste driver installert (10.7.5.0). Har ikke brukt den lenge etter jeg la den inn, men så langt kan jeg si at den er tilfredsstillende.

 

Kom gjerne med flere erfaringer med 14". Hvordan vil du si skjermen er? Andre merknader?

 

Kan fortelle at jeg har sendt inn retursøknad til MPX nå pga _elendig_ WLAN-ytelse.

 

Når man benytter angrefristen fordi man ikke er fornøyd, må man betale for frakten? Hvis det er en garantisak, må man betale for frakten da?

Lenke til kommentar

Skjermen er fin den, lyssterk og klar, men jeg er ingen ekspert på sort/hvit nivåer o.l. så det er mulig den er helt middelmådig for alt jeg vet. Jeg er ihvertfall fornøyd, og det virker som det er flere som er det her:

http://www.notebookcheck.net/Samsung-700Z3A-S01.66583.0.html

 

Note: Den versjonen som er listet der er glossy S01, og jeg har kjøpt S03 som er matt, men jeg går ut i fra at panelet er det samme.

 

Andre merknader så langt, den virker kjapp og responsiv, skjønt jeg føler den der 8GB Express Cache SSD saken er rimelig slakk, ser den har driver fra 2006 som ikke det finnes oppdateringer til. Men den våkner fort opp fra sleep osv.

 

Byggekvaliteten virker solid og gjennomført, den er stille på "Eco-mode" strømsetting og så er den ganske så pen synes jeg :)

 

Eneste jeg ikke er blitt fornøyd med enda er det trådløse nettverkskortet, det fungerer "ok", men jeg håper jeg kan få fatt i en driver som gir meg 5 streker når jeg befinner meg kun 10-20m fra router.

Lenke til kommentar

Ny oppdatering ang. min erfaring med Samsung 700Z3A-S03:

 

- Det trådløse nettverkskortet ser ut til å fungere 100%. Det viser ikke fullt med bars, men når jeg sjekker overføringshastigheten så makser den routerens wifi kapasitet. Mao. vil jeg ikke få fullt med bars før jeg har en trådløs router med større kapasitet.

 

Så bare vær obs på at færre bars ikke nødvendigvis trenger å være en dårlig tilkobling til det trådløse nettverket ditt, sjekk "Status for Trådløs nettverkskobling" i "Nettverks- og delingssenter". Der vises signalkvalitet og hastighet separat.

 

Edit: Merk at jeg har oppdatert Broadcom nettverkskortet til driver: 5.100.82.95.

Endret av superreven
Lenke til kommentar

Oppdatering mtp spillytelse:

 

Jeg har ikke valgt denne pcen mtp gaming, jeg har en desktop for det. Men prøvde swtor og fikk mellom 40 og 100fps på low/medium settings i et ubefolket område. Den ble dog fort varm av å kjøre dette spillet, men jeg tror det er krevende for GPUen da mitt HD6950 også blir varmere av swtor enn noe annet (mer krevende) spill.

Endret av superreven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heisann,

 

Har fått meg min samsung 7-serie nå, og følger tipsene ovenfor om å installere forskjellige drivere. Men hvordan får vi disse installert/inn på easy software manager?

 

Det gjør du ikke, virker som den serveren den henter drivere fra ikke oppdateres. Jeg gikk på samsungs egne sider og letet meg fram til oppdaterte drivere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...