Gå til innhold

Se NRK når og hvor du vil


Anbefalte innlegg

Når og hvor jeg vil? Jeg vil se alt NRK Nett-TV har å tilby når jeg sitter i leiligheten min i Wales. Med mindre NRK endrer på utenlands-restriksjonene sine, er overskriften feil.

 

Dette ordnes da lett med en norsk proxy...?

Lett og lett. Jeg har ikke kikket så veldig nøye på det, men enten må jeg betale for en proxy-tjeneste (uaktuelt), eller så er det så få og trege gratismuligheter der ute at Nett-TV blir et helvete å se på.

 

Runar: Jeg har vært borti NRK-produserte klipp med utenlandsrestriksjoner også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lett og lett. Jeg har ikke kikket så veldig nøye på det, men enten må jeg betale for en proxy-tjeneste (uaktuelt), eller så er det så få og trege gratismuligheter der ute at Nett-TV blir et helvete å se på.

 

Det er vel bare å alliere seg med en du kjenner i norge som har fiber da. Dog, å betale for en proxytjeneste koster jo svært lite sammenlignet med lisensen du måtte betalt om du var i Norge...

Lenke til kommentar

Kan ikke si at jeg bryr meg, jeg vil ikke ha NRK noe sted i hjemmet mitt.

Forbanna mafialisens skal man lete lenge etter.

 

Lete lenge?

Det er tilsvarende i Sverige, Danmark og de fleste andre land som har statskanaler, så at man må lete lenge er vel så virkelighetsfjernt det går ann å komme.

 

Hva produksjoner og kvalitet angår ligger NRK også milevis foran sine motparter i TV-hverdagen, takket være våre bidrag over lisensen.

 

Edit. trykkleif.

Endret av Badjoker
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Kommer de til å gjøre noe med hastigheten på sendingene, eller vil det fremdeles være de samme hastighetene å oppdrive som før på livesendinger? Var festlig forrige OL når 60/60Mbit linjen min gav meg laveste mulige kvalitet under de mer populære grenene. Kunne ikke engang lese navnet på løperne, og fikk vel noe sånt som 5 bilder i minuttet...

det kommer jo helt ann på hvilken avtale din ISP har med NRK. Jeg såg OL på fulle 5Mb og silverlight skalerte flott...

Lenke til kommentar
Likevel en stor forbedring fra dagens løsning. Flash betyr likevel, på desktop, mulighet for å spille av på Windows, Mac, Linux, *BSD (port, om jeg ikke tar feil). Da snakker vi 99,9999% av alle desktopbrukere.

Bedre tilgjengelighet for utvalgte plattformer, begrensede friheter og muligheter for det som ikke er direkte godkjent.

 

Med dagens løsning må jeg starte Firefox som har mediaplayerconnectivity (extension) installert for å starte strømmen i VLC, men jeg har også NRK på mediasenteret med XBMC og jeg kan se deres webtv på min nye laptop som har ARM-prosessor. Med den nye løsningen blir avspilling i nettleser på X86-datamaskiner bedre og lettere, men de andre mulighetene til å se deres webtv forsvinner. Muligheten for å lett laste ned til disk for offline visning forsvinner også.

 

Ja, liker heller ikke helt det jeg leser om løsningen, jeg vil se media sammen med resten av mediaet jeg konsumerer, dvs i mine media-avspiller.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er tilsvarende i Sverige, Danmark og de fleste andre land som har statskanaler, så at man må lete lenge er vel så virkelighetsfjernt det går ann å komme.

 

At andre land har like teite og usosiale måter å melke folk på er langt i fra et godt argument for at det er en god ting..

 

Selv om tortur er et utstrakt fenomen i store deler av verden blir dette tross alt ikke brukt som argument for å innføre slikt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er tilsvarende i Sverige, Danmark og de fleste andre land som har statskanaler, så at man må lete lenge er vel så virkelighetsfjernt det går ann å komme.

 

At andre land har like teite og usosiale måter å melke folk på er langt i fra et godt argument for at det er en god ting..

 

Selv om tortur er et utstrakt fenomen i store deler av verden blir dette tross alt ikke brukt som argument for å innføre slikt...

 

Han poengterte påstanden om at man måtte lete lenge for å finne ett tilsvarende system, det er noe annet enn å si at systemet er bra, fordi andre også bruker det.

 

AtW

Lenke til kommentar

Personlig syntes jeg det er på tide å stenge NRK for "allment bruk", og kreve dekoder eller abonnement. Så kan man heller kreve 2500 i føkkings abonnement, og vi som kjøper TVer for å spille XBox kan slutte å oppgi feil navn når vi kjøper TVen bare for å slippe lisensen når vi UANSETT IKKE HAR FØKKINGS MOTTAKER!!!!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...