Gå til innhold

Windows 8 leser ISO-filer direkte


Anbefalte innlegg

ISOImageBurner eller hva det heter tar seg vel av den jobben.

 

Både Brasero og K3B, standardvalgene i Gnome og KDE har hatt mulighet for å rippe til iso i årevis :)

 

e: K3B finnes vel i en Windows-port også, om jeg ikke husker feil.

Du misforstår. Jeg snakker om et program som simulerer et optisk drev med en blank plate i, slik at selve brenneprogrammet tror det brenner en plate, men simulatoren lager en ISO fil istedet. Det er nemlig noen programmer som krever at man brenner backup ell. direkte til en plate. Dette er noe upraktisk i mange tilfeller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ISOImageBurner eller hva det heter tar seg vel av den jobben.

 

Både Brasero og K3B, standardvalgene i Gnome og KDE har hatt mulighet for å rippe til iso i årevis :)

 

e: K3B finnes vel i en Windows-port også, om jeg ikke husker feil.

Du misforstår. Jeg snakker om et program som simulerer et optisk drev med en blank plate i, slik at selve brenneprogrammet tror det brenner en plate, men simulatoren lager en ISO fil istedet. Det er nemlig noen programmer som krever at man brenner backup ell. direkte til en plate. Dette er noe upraktisk i mange tilfeller.

 

Jeg uttrykte meg også feil i sted, for det er nettopp det Brasero og K3B kan gjøre. Du kan lage en ISO direkte av rubbel og bit. Uten behov for noen form for simulering eller noe som helst.

 

Jeg fikset nettopp en iso i Brasero ved å trykke på "create new data CD/DVD", legge til en tom mappe og trykke "burn", for Brasero har kun "create iso" som valg når optisk medium ikke er tilstede.

 

D.no tillater dessverre ikke at man laster opp iso-er, men jeg legger ved et screenshot.

post-59826-0-05606000-1314891168_thumb.png

Lenke til kommentar

ISOImageBurner eller hva det heter tar seg vel av den jobben.

 

Både Brasero og K3B, standardvalgene i Gnome og KDE har hatt mulighet for å rippe til iso i årevis :)

 

e: K3B finnes vel i en Windows-port også, om jeg ikke husker feil.

Du misforstår. Jeg snakker om et program som simulerer et optisk drev med en blank plate i, slik at selve brenneprogrammet tror det brenner en plate, men simulatoren lager en ISO fil istedet. Det er nemlig noen programmer som krever at man brenner backup ell. direkte til en plate. Dette er noe upraktisk i mange tilfeller.

 

Jeg uttrykte meg også feil i sted, for det er nettopp det Brasero og K3B kan gjøre. Du kan lage en ISO direkte av rubbel og bit. Uten behov for noen form for simulering eller noe som helst.

 

Jeg fikset nettopp en iso i Brasero ved å trykke på "create new data CD/DVD", legge til en tom mappe og trykke "burn", for Brasero har kun "create iso" som valg når optisk medium ikke er tilstede.

 

D.no tillater dessverre ikke at man laster opp iso-er, men jeg legger ved et screenshot.

Jasså? Så når windows backup ber deg brenne en recovery CD så vil dette programmet lure windows til å lage en ISO fil istedet?

Lenke til kommentar

Igjen misforstår du fullstendig (les postene mine da). Jeg skal IKKE BRENNE NOE SOM HELST. Det er jo hele poenget. Jeg trenger et program som SIMULERER BRENNING. Det er mange programmer som krever at man brenner direkte til en plate. Windows backup er bare ett eksempel. Jeg trenger et program som SIMULERER BRENNING slik at man kan lage en Recovery CD uten å ha et optisk drev installert for eksempel.

Endret av TDZGamer
Lenke til kommentar

Igjen misforstår du fullstendig (les postene mine da). Jeg skal IKKE BRENNE NOE SOM HELST. Det er jo hele poenget. Jeg trenger et program som SIMULERER BRENNING. Det er mange programmer som krever at man brenner direkte til en plate. Windows backup er bare ett eksempel. Jeg trenger et program som SIMULERER BRENNING slik at man kan lage en Recovery CD uten å ha et optisk drev installert for eksempel.

 

Ok, her kommer teskjea.

 

Du etterspør et simulert optisk drev som lager en bildefil av backupen din, derfor foreslår jeg Daemon Tools som simulerer optiske drev, men jeg er ikke sikker på om de støtter en slik bildefilfunksjon siden jeg ikke har brukt Windows eller DT privat på flere år.

 

CDBurnerXP støtter, ifølge blurben på alternativeto.net, å lage iso-filer av data på maskinen, men jeg vet ikke om Windows Backup utfører både backup og en evt skriving av backup til et gitt lagringsmedie, eller om du kan skrive backupfilen med et tredjepartsprogram (f.eks. CDBurnerXP) etter at Windows Backup har pakket sammen backupen for deg. HVIS det er tilfelle at du kan bruke et tredjepartsprogram etter backup kan du altså bruke CDBurnerXP til å lage en iso-fil av faenskapet uten å brenne noe som helst.

 

Capiche?

Lenke til kommentar

Igjen misforstår du fullstendig (les postene mine da). Jeg skal IKKE BRENNE NOE SOM HELST. Det er jo hele poenget. Jeg trenger et program som SIMULERER BRENNING. Det er mange programmer som krever at man brenner direkte til en plate. Windows backup er bare ett eksempel. Jeg trenger et program som SIMULERER BRENNING slik at man kan lage en Recovery CD uten å ha et optisk drev installert for eksempel.

 

Ok, her kommer teskjea.

 

Du etterspør et simulert optisk drev som lager en bildefil av backupen din ...

Capiche?

Nei. Jeg etterspør ikke et simulert optisk drev som lager en bildefil av backupen min. Les hva jeg skriver og prøv igjen.

Endret av TDZGamer
Lenke til kommentar

Igjen misforstår du fullstendig (les postene mine da). Jeg skal IKKE BRENNE NOE SOM HELST. Det er jo hele poenget. Jeg trenger et program som SIMULERER BRENNING. Det er mange programmer som krever at man brenner direkte til en plate. Windows backup er bare ett eksempel. Jeg trenger et program som SIMULERER BRENNING slik at man kan lage en Recovery CD uten å ha et optisk drev installert for eksempel.

 

Ok, her kommer teskjea.

 

Du etterspør et simulert optisk drev som lager en bildefil av backupen din ...

Capiche?

Nei. Jeg etterspør ikke et simulert optisk drev som lager en bildefil av backupen min. Les hva jeg skriver og prøv igjen.

Så det du ber om er et program som skal lage en recovery CD uten en CD? Det høres egentlig ganske rart ut, sikkert fordi du ikke får noe som helst igjen for det.

Lenke til kommentar

Igjen misforstår du fullstendig (les postene mine da). Jeg skal IKKE BRENNE NOE SOM HELST. Det er jo hele poenget. Jeg trenger et program som SIMULERER BRENNING. Det er mange programmer som krever at man brenner direkte til en plate. Windows backup er bare ett eksempel. Jeg trenger et program som SIMULERER BRENNING slik at man kan lage en Recovery CD uten å ha et optisk drev installert for eksempel.

 

Ok, her kommer teskjea.

 

Du etterspør et simulert optisk drev som lager en bildefil av backupen din ...

Capiche?

Nei. Jeg etterspør ikke et simulert optisk drev som lager en bildefil av backupen min. Les hva jeg skriver og prøv igjen.

Så det du ber om er et program som skal lage en recovery CD uten en CD? Det høres egentlig ganske rart ut, sikkert fordi du ikke får noe som helst igjen for det.

 

Han får da en .iso han kan bruke til det han trenger, så hvorfor er du så vrang og gir ham ikke metoden han trenger for å få den`?

Lenke til kommentar

Igjen misforstår du fullstendig (les postene mine da). Jeg skal IKKE BRENNE NOE SOM HELST. Det er jo hele poenget. Jeg trenger et program som SIMULERER BRENNING. Det er mange programmer som krever at man brenner direkte til en plate. Windows backup er bare ett eksempel. Jeg trenger et program som SIMULERER BRENNING slik at man kan lage en Recovery CD uten å ha et optisk drev installert for eksempel.

 

Ok, her kommer teskjea.

 

Du etterspør et simulert optisk drev som lager en bildefil av backupen din ...

Capiche?

Nei. Jeg etterspør ikke et simulert optisk drev som lager en bildefil av backupen min. Les hva jeg skriver og prøv igjen.

Så det du ber om er et program som skal lage en recovery CD uten en CD? Det høres egentlig ganske rart ut, sikkert fordi du ikke får noe som helst igjen for det.

 

Han får da en .iso han kan bruke til det han trenger, så hvorfor er du så vrang og gir ham ikke metoden han trenger for å få den`?

Han skal ikke ha en .iso-fil påstår han, jeg er mildt sagt forvirret av hva han egentlig ønsker seg :!:

Forresten er ikke jeg cmyrland ;)

Lenke til kommentar

Merkelig at dette skal være så vanskelig å forstå. La meg presisere igjen:

Det finnes flere windows programmer som krever at det er en ekte blank plate (evt. en RW plate som slettes) i et ekte optisk drev. Disse programmene brenner direkte til den blanke (ekte) platen. I dag, dersom jeg vil ha en .iso av disse platene må den brennes (på ordentlig, dvs. at et ekte optisk drev brenner data til en ekte fysisk plate) først og deretter rippes. Mildt sagt upraktisk, særlig om man feks. har en liten netbook som ikke har noe optisk drev i det hele tatt.

 

Det jeg ettersøker er et program som lurer windows til å tro at en plate faktisk brennes, men som lager en .iso istedet. Altså et program som simulerer brenning.

 

Jeg har sett på spesifikasjonene på alle de foreslåtte programmene og jeg har tilogmed førstehånds erfaring med flere av dem og ingen av dem kan gjøre dette.

Lenke til kommentar

Så det du ber om er et program som skal lage en recovery CD uten en CD? Det høres egentlig ganske rart ut, sikkert fordi du ikke får noe som helst igjen for det.

Om PCn ikke har et optisk drev kan du mounte iso fila og med noen enkle grep lage en recovery USB minnepinne. Hadde vært praktisk å kunne gjøre dette UTEN Å BRENNE CDn.

Lenke til kommentar

Nei. Jeg etterspør ikke et simulert optisk drev som lager en bildefil av backupen min. Les hva jeg skriver og prøv igjen.

 

 

Merkelig at dette skal være så vanskelig å forstå. La meg presisere igjen:

Det finnes flere windows programmer som krever at det er en ekte blank plate (evt. en RW plate som slettes) i et ekte optisk drev. Disse programmene brenner direkte til den blanke (ekte) platen. I dag, dersom jeg vil ha en .iso av disse platene må den brennes (på ordentlig, dvs. at et ekte optisk drev brenner data til en ekte fysisk plate) først og deretter rippes. Mildt sagt upraktisk, særlig om man feks. har en liten netbook som ikke har noe optisk drev i det hele tatt.

 

Det jeg ettersøker er et program som lurer windows til å tro at en plate faktisk brennes, men som lager en .iso istedet. Altså et program som simulerer brenning.

 

Jeg har sett på spesifikasjonene på alle de foreslåtte programmene og jeg har tilogmed førstehånds erfaring med flere av dem og ingen av dem kan gjøre dette.

Sikker på hva du ønsker?

Lenke til kommentar

Skjønner godt hva du ønsker, og skjønner godt hva folk har svart, og forstå det samme fra første post og hele veien til siste post. Her er det ingen som har misforstått?

 

On topic! Dette blir DELVIS fint, pga er jo ikke bare .iso filer man bruker, som nevnt.. Bruker jo andre formater , som da gjør at man må ha Daemon Tools igjen uansett.. Samme med Winrar, tar både .zip og .rar og en haug med annet, mens Windows bare tar .zip..?

Lenke til kommentar

TotalMounter skal kunne gjøre dette, hvis produktet holder det det lover. Versjon 1.50 kom ut i dag, og det kan jo hende den er bedre enn tidligigere versjoner (som jeg har sett omtalt som "crap"). Selv har jeg ikke prøvd det ennå.

Aha takk for den! Ja det ser ut som om den skal gjøre nøyaktig det jeg trenger. Kjører en test nå. "Brenner" en Audio CD med iTunes. Virker som om det går utrolig tregt (1 hour remaining). Vi får se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...