Gå til innhold

Windows 8 leser ISO-filer direkte


Anbefalte innlegg

TotalMounter skal kunne gjøre dette, hvis produktet holder det det lover. Versjon 1.50 kom ut i dag, og det kan jo hende den er bedre enn tidligigere versjoner (som jeg har sett omtalt som "crap"). Selv har jeg ikke prøvd det ennå.

Aha takk for den! Ja det ser ut som om den skal gjøre nøyaktig det jeg trenger. Kjører en test nå. "Brenner" en Audio CD med iTunes. Virker som om det går utrolig tregt (1 hour remaining). Vi får se.

Brukte en time på å brenne en virtuell Audio CD med itunes og det funka ikke filen ble ulesbar. Forsøkte MP3 CD og Data CD og da fikk jeg bare en feilmelding.

 

Å brenne filene direkte gjennom windows samt lage recovery plate med en virtuell DVD RW gikk fint og på noen få sekunder. Den iso fila kunne mountes av flere programmer.

 

Vet ikke hvorfor itunes krangler, men det er ikke så veldig viktig siden de har DRM frie filer nå.

 

Kan definitivt være et greit program for små bærbare uten CD/DVD spiller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Igjen misforstår du fullstendig (les postene mine da). Jeg skal IKKE BRENNE NOE SOM HELST. Det er jo hele poenget. Jeg trenger et program som SIMULERER BRENNING. Det er mange programmer som krever at man brenner direkte til en plate. Windows backup er bare ett eksempel. Jeg trenger et program som SIMULERER BRENNING slik at man kan lage en Recovery CD uten å ha et optisk drev installert for eksempel.

 

Ok, her kommer teskjea.

 

Du etterspør et simulert optisk drev som lager en bildefil av backupen din ...

Capiche?

Nei. Jeg etterspør ikke et simulert optisk drev som lager en bildefil av backupen min. Les hva jeg skriver og prøv igjen.

 

Jeg skrev:

 

"Du etterspør et simulert optisk drev som lager en bildefil av backupen din"

 

Du blånektet.

 

Du ble tipset om TotalMounter og sa at dette var akkurat det du så etter.

 

"TotalMounter [..] allows user to mount virtual CD/DVD burner that is allowing to directly burn data onto an ISO file, not to an optical disk (such as CD or DVD)"

 

Hvor er forskjellen i "simulert optisk drev" og "virtual CD/DVD burner", og "lager en bildefil av backupen din" og "directly burn data to an ISO file"...? Rent bortsett fra ordvalg og språk..

 

Hvis du ikke skjønner hva jeg skriver er det jo fint om du spør hva jeg mener med enkelte ord, i stedet for å avfeie et oppriktig og tydelig skrevet forsøk på å hjelpe deg.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skrev:

"Du etterspør et simulert optisk drev som lager en bildefil av backupen din"

 

Du blånektet.

TS' problem hadde ikke noe med backup å gjøre - det var vel det han mente.

(Det hadde allerede vært noen poster fram og tilbake mellom dere to, og lunta var kort ...)

 

"lager en bildefil av backupen din" er heller ingen god oversettelse av "directly burn data to an ISO file".

"brenner data direkte til en bildefil" er i så måte bedre. Det engelske uttrykket sier ingenting om backup.

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar

Jeg skrev:

"Du etterspør et simulert optisk drev som lager en bildefil av backupen din"

 

Du blånektet.

TS' problem hadde ikke noe med backup å gjøre - det var vel det han mente.

(Det hadde allerede vært noen poster fram og tilbake mellom dere to, og lunta var kort ...)

 

"lager en bildefil av backupen din" er heller ingen god oversettelse av "directly burn data to an ISO file".

"brenner data direkte til en bildefil" er i så måte bedre. Det engelske uttrykket sier ingenting om backup.

 

Hele ballet startet med at han etterspurte en måte å lure Windows Backup til å "brenne" til en bildefil, så jo, backup hadde definitivt noe med hans problem å gjøre. Rent terminologisk kan man ikke si "brenne til en ISO-fil/bildefil", siden det ikke foregår noen brenning, kun kopiering av data, men la gå.

Lenke til kommentar

Hele ballet startet med at han etterspurte en måte å lure Windows Backup til å "brenne" til en bildefil, så jo, backup hadde definitivt noe med hans problem å gjøre.

Da husker du nok feil: Ref. post #24.

 

Javel? Han sier jo i klartekst at problemet er at programmet ikke vil skrive en ISO, men vil brenne til et fysisk drev, å lure windows til å "brenne" en bildefil er jo eksakt det han er ute etter, ett virtuelt drev som programmer kan "brenne" til, men istedet for å "brenne" til en plate så lages en iso.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hele ballet startet med at han etterspurte en måte å lure Windows Backup til å "brenne" til en bildefil, så jo, backup hadde definitivt noe med hans problem å gjøre.

Da husker du nok feil: Ref. post #24.

 

Ok, det var denne:

 

"Det er nemlig noen programmer som krever at man brenner backup ell. direkte til en plate."

 

i post #41 som jeg husket, og det var den jeg heftet meg ved. Den kan jeg ta på min kappe. Likevel er det vel ikke vanskelig å skjønne at det jeg snakker om gjelder alle typer data? Om det er en backupfil, musikkfil, videofil eller noe annet er i grunn revnende likegyldig, noe jeg trodde brukere på disse forumene var klar over..

Lenke til kommentar

Vel skal vi ha full oppklaring, så kan jeg forklare hvorfor lunta ble kort etterhvert. Det var ingen av de foreslåtte programmene før TotalMounter som simulerte brenning noe som går klart frem av produktbeskrivelsene. Jeg synes det grenset til trolling når jeg måtte presisere at simulert brenning var det jeg søkte flere ganger. Kan hende mine forsøk på å utdype dette gjorde cmyrland enda mer forvirret, men helt ærlig talt, ett kjapt tilbakeblikk på postene mine så synes jeg at jeg var ganske så tydelig fra starten av.

 

Så lar jeg min irritasjon skinne igjennom og det synes jeg var helt på sin plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...