Gå til innhold

– Apple vil ikke forandre seg


Anbefalte innlegg

Men trenger Apple å leke som noen store duster selv om DEM KAN på grunn av at ptentsystemet er ødelagt?

Nå har det seg slik at hadde ikke Apple gjort det, hadde noen andre gjort det.

 

Merk deg at dette ikke betyr at jeg støtter Apple i alt de gjør.

Nei, det er helt feil. Det er ikke slik at det er et begrenset antall drittsekkplasser i rettssystemet. Om Apple ikke hadde gjort det, hadde ikke det tvunget noen andre til å gjøre det. At Apple gjør det hindrer ikke noen andre fra å gjøre det.

 

Så Apple velger selv å være drittsekker og bevise at de ikke har tro på egen konkurranseevne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Artig hvordan folk hater Apple.

 

For det første er det et selskap som selger produkter som alle kan fritt velge om de vil kjøpe eller ikke. Det finnes nok informasjon på Internett som beskriver hva du faktisk begir deg utpå hvis du kjøper et Apple-produkt.

 

For det andre så har de tydeligvis gjort alt riktig og det er helt fantastisk, for dem. Det er ingenting å klage på at noen er suksessfulle.

 

For det tredje, blir det noe bedre hvis Samsung eller andre selskaper tar over Apples posisjon?

 

Slutt å være så misunnelige og å hate selskapet.

Kjøp det produktet du vil og forhåpentligvis blir du fornøyd med det. =)

Artig hvordan Apple-elskere elsker Apple og forsvarer alt de gjør.

 

At man kan velge å kjøpe produkter fra selskapet eller ikke er fullstendig irrelevant. Det er bare en tåpelig avsporing fra diskusjonen. Kritikk er kritikk uavhengig av om andre kjøper produktene eller ikke.

 

Har Apple gjort alt riktig? Har lederne i Nord-Korea gjort alt riktig? Det spørs jo hva målet ditt på "riktig" er. Hvis du mener at det gyldig mål for ledelsen i Nord-Korea er å klamre seg til makten, så har de jo gjort en helt fantastisk jobb. "De har jo gjort alt riktig for å nå målet sitt, så da kan vi jo ikke kritisere dem!" Det er argumentasjonen din.

 

Det blir bedre med reell konkurranse fremfor idiotiske søksmål basert på tullete patenter.

 

Misunnelse? Det er en tullete uttalelse. Det dreier seg ikke om misunnelse, da ingen her driver et firma som er i konkurranse med Apple, prøver å oppnå det samme, og ikke har klart det.

 

Det er merkelig hvordan du prøver å avfeie kritikk med de mest misvisende argumentasjonsmessige krumspring, inkludert den gode, gamle "bare misunnelige"-floskelen.

 

Jeg håper Apple vil forandre seg. Jeg håper Apple vil utvise mindre ondskap under ny ledelse. Jeg håper Steve Jobs var drifkraften bak ondskapen. Det kan gi håp om at Apple for en gangs skyld kan gjøre det rette.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Er jo bare å forsøke å ignorere de produktene eller produsentene man ikke liker, eller ikke interesserer seg for, eller hva?

Nei, for onde selskaper som Apple skaper problemer for alle andre med sine tåpelige søksmål.

Morsom retorikk det der, å framstille Apple som særlig onde, men glatt ignorere at også andre selskap (Microsoft, Nokia, Motorola, Kodak, etc.) driver og saksøker andre, og det som verre er... ;)

 

Slik er det vel i bakvendtland - opp er ned, bak er fram, og lovlydige selskap blir stemplet som onde mens selskap med kriminelle aktiviteter på rullebladet er de snille...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Er jo bare å forsøke å ignorere de produktene eller produsentene man ikke liker, eller ikke interesserer seg for, eller hva?

Nei, for onde selskaper som Apple skaper problemer for alle andre med sine tåpelige søksmål.

Morsom retorikk det der, å framstille Apple som særlig onde, men glatt ignorere at også andre selskap (Microsoft, Nokia, Motorola, Kodak, etc.) driver og saksøker andre, og det som verre er... ;)

 

Slik er det vel i bakvendtland - opp er ned, bak er fram, og lovlydige selskap blir stemplet som onde mens selskap med kriminelle aktiviteter på rullebladet er de snille...

Microsoft er også et ondt selskap, ja, men hva har det med saken å gjøre? Det gjør ikke Apple mindre ondskapsfullt.

Lenke til kommentar

Slik er det vel i bakvendtland - opp er ned, bak er fram, og lovlydige selskap blir stemplet som onde mens selskap med kriminelle aktiviteter på rullebladet er de snille...

 

Det er ikke i bakvendtland at Apple oppfattes som hakket mer fascistisk enn konkurrentene. Det er i den virkelige verden. Du skal være velkommen om du noensinne ønsker å komme tilbake.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg syntes i alle fall apple er ganske innovative når de nekter brukeren å skifte HDD selv "og sånne ting".

 

Jeg liker konseptet med at apple plasserer brukerene i en trygg, liten sandkasse, men føler selv jeg har vokst ut av sandkassen og kjøper derfor ikke leker jeg kun får lov å bruke i sandkassen.

 

Så mtp. utviklig av produkter, design og den slags håper jeg egentlig de fortsetter som før. De gjør det veldig bra og det er veldig mange windows-brukere som kunne hatt godt av å kjøpe seg en mac-maskin istedenfor.

Endret av 2ball_
Lenke til kommentar

Må bare si noe om disse tåplige søksmålene..

 

Det er USA. Hva gjør man når man blir fornærmet, snytt, eller bare litt sjalu? Saksøker selvsag!. At Apple holder på slik er jo litt merkelig, men -som jeg oppfatter det- er det ikke veldig uvanlig med tåplige søksmål i statene.

 

Odskap er også å ta det ett steg for langt, syntes jeg. Smålig, griskt og sleipt heller :wee:

Endret av 2ball_
Lenke til kommentar

Slik er det vel i bakvendtland - opp er ned, bak er fram, og lovlydige selskap blir stemplet som onde mens selskap med kriminelle aktiviteter på rullebladet er de snille...

 

Det er ikke i bakvendtland at Apple oppfattes som hakket mer fascistisk enn konkurrentene. Det er i den virkelige verden. Du skal være velkommen om du noensinne ønsker å komme tilbake.

"Den slideren likte vi, patenter den! Så kan vi saksøke noen og tjene penger."

"MAC OS X er langt bedre enn Windows, men vi lar deg ikke kjøre det på noe annet enn våre egne maskiner laget av overpriset maskinvare."

"Åh, du har installert et program vi ikke liker? Det trenger du da ikke, vi fjerner det for deg"

"Huffda, noen har klart å bryte sikkerhetsoppdateringene våre igjen, vennligst last ned denne oppdateringen på noen hundre MB så du ikke blir fristet til å gjøre det samme."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg syntes i alle fall apple er ganske innovative når de nekter brukeren å skifte HDD selv "og sånne ting".

 

Jeg liker konseptet med at apple plasserer brukerene i en trygg, liten sandkasse, men føler selv jeg har vokst ut av sandkassen og kjøper derfor ikke leker jeg kun får lov å bruke i sandkassen.

 

Så mtp. utviklig av produkter, design og den slags håper jeg egentlig de fortsetter som før. De gjør det veldig bra og det er veldig mange windows-brukere som kunne hatt godt av å kjøpe seg en mac-maskin istedenfor.

Det er i beste fall en sannhet med store modifikasjoner, og gjelder i realiteten kun iMac, som er for komplisert for vanlige brukere å skifte HDD på. Jeg kan lett skifte harddisk på den bærbare Apple-maskinen jeg skriver dette på - godt hjulpet av den illustrerte veiledningen Apple har laget for å hjelpe meg med det.

 

Jeg trives godt med de produktive "lekene" i sandkassen min, som er mer enn stor nok til mitt behov. Du har vel bare plassert deg selv i en annen sandkasse med litt andre leker, men det er jo ikke sikkert at man trenger legge ut på en ørkenvandring i Sahara for å få en stor nok sandkasse... ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Den slideren likte vi, patenter den! Så kan vi saksøke noen og tjene penger."

http://www.dagensit.no/trender/article2211248.ece

 

 

"MAC OS X er langt bedre enn Windows, men vi lar deg ikke kjøre det på noe annet enn våre egne maskiner laget av overpriset maskinvare."

Finn maskiner med lignende kvalitet og spesifikasjoner, så ser du at de faktisk ikke er overpriset.

 

 

"Åh, du har installert et program vi ikke liker? Det trenger du da ikke, vi fjerner det for deg"

Hvor mange (hvis du snakker om iOS) applikasjoner kan du vise til som, etter å har blitt fjernet fra App Store, også har blitt fjernet fra alle som hadde installert det?

 

Google gjorde forresten nettopp dette. Med en app som ikke var direkte skadelig.

 

 

"Huffda, noen har klart å bryte sikkerhetsoppdateringene våre igjen, vennligst last ned denne oppdateringen på noen hundre MB så du ikke blir fristet til å gjøre det samme."

Poenget ditt er at … sikkerhetsoppdateringer er teite?

Lenke til kommentar

"Den slideren likte vi, patenter den! Så kan vi saksøke noen og tjene penger."

http://www.dagensit.no/trender/article2211248.ece

Jeg har da ikke sagt at Microsoft er noe bedre?

"MAC OS X er langt bedre enn Windows, men vi lar deg ikke kjøre det på noe annet enn våre egne maskiner laget av overpriset maskinvare."

Finn maskiner med lignende kvalitet og spesifikasjoner, så ser du at de faktisk ikke er overpriset.

Jeg går på Apples sider og finner priser:

13" koster 9990 kr. ASUS U36SD koster 7295 kr, her får du mer RAM, bedre oppløsning og like god byggekvalitet.

15" koster 14990kr. ASUS N55SF koster 6995 kr, og denne gruser Macbooken i ytelse, bedre oppløsning med like god byggekvalitet.

Jeg har ikke sett så nøye på batterilevetiden, men det er godt mulig Apple-maskinene får 30 minutter ekstra. ASUS-laptoper blant de laptopene med minst feil og problemer, så dette kan du ikke si noe på.

 

Kan du nå vennligst forklare meg hvorfor Apples maskiner ikke er overpriset?

"Åh, du har installert et program vi ikke liker? Det trenger du da ikke, vi fjerner det for deg"

Hvor mange (hvis du snakker om iOS) applikasjoner kan du vise til som, etter å har blitt fjernet fra App Store, også har blitt fjernet fra alle som hadde installert det?

 

Google gjorde forresten nettopp dette. Med en app som ikke var direkte skadelig.

DOSBox er den siste jeg husker på sparket.

"Huffda, noen har klart å bryte sikkerhetsoppdateringene våre igjen, vennligst last ned denne oppdateringen på noen hundre MB så du ikke blir fristet til å gjøre det samme."

Poenget ditt er at … sikkerhetsoppdateringer er teite?

Poenget mitt er at det er meningsløst å laste ned flere hundre megabyte månedlig for å fikse et "problem" som egentlig ikke lar seg løse. Hakkere vil alltid finne en løsning.

 

Jeg har ikke noe behov for å oppdatere så ofte uten noen vinning, men Apple er ikke særlig happy om jeg ikke gjør det.

Lenke til kommentar

"Åh, du har installert et program vi ikke liker? Det trenger du da ikke, vi fjerner det for deg"

Hvor mange (hvis du snakker om iOS) applikasjoner kan du vise til som, etter å har blitt fjernet fra App Store, også har blitt fjernet fra alle som hadde installert det?

 

Google gjorde forresten nettopp dette. Med en app som ikke var direkte skadelig.

DOSBox er den siste jeg husker på sparket.

Apple har ikke fjernet programmer, hvis man har lastet ned DOSBox kan man fint bruke det fortsatt.

Poenget mitt er at det er meningsløst å laste ned flere hundre megabyte månedlig for å fikse et "problem" som egentlig ikke lar seg løse. Hakkere vil alltid finne en løsning.

 

Jeg har ikke noe behov for å oppdatere så ofte uten noen vinning, men Apple er ikke særlig happy om jeg ikke gjør det.

Jeg ville ikke vært komfortabel om telefonen min kunne blitt tatt over av ondsinnede folk kun ved å gå inn på en webside. Det er ikke noe vits å lage jobben for hackerne lettere. Man kan mene mye om plattformen til Apple, men dette er en av fordelene ved at man slipper å måtte vente på sikkerhetsoppgraderinger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har da ikke sagt at Microsoft er noe bedre?

Så Apple er ikke det eneste «slemme» selskapet?

 

 

Kan du nå vennligst forklare meg hvorfor Apples maskiner ikke er overpriset?

Det har aldri blitt lagt skjul på at Apples maskiner koster penger, men de er ikke overpriset. Du får det du betaler for, med tanke på byggekvalitet, skjerm, tastatur og styreflate, og ikke minst operativsystemet, som koster en brøkdel i forhold til Windows. I tillegg holder de seg svært godt i pris, og jeg vil påstå de varer lengre enn en tilsvarende maskin fra andre produsenter. Min første MacBook kjøpt høsten 2007 fungerer faktisk like fint i dag, med unntak av det originale batteriet.

 

 

DOSBox er den siste jeg husker på sparket.

Som eisa01 allerede har påpeket ble ikke denne applikasjonen fjernet fra telefonene/enhetene til de som hadde lastet den ned.

 

 

Poenget mitt er at det er meningsløst å laste ned flere hundre megabyte månedlig for å fikse et "problem" som egentlig ikke lar seg løse. Hakkere vil alltid finne en løsning.

 

Jeg har ikke noe behov for å oppdatere så ofte uten noen vinning, men Apple er ikke særlig happy om jeg ikke gjør det.

For det første kan du ikke mene at de (Apple, Microsoft, alle som utvikler antivirus-programmer) skal gi opp da «det er et problem som ikke lar seg løse»?

 

Og for det andre blir du heller ikke tvunget til å laste ned og installere noe, selv ikke kritiske oppdateringer. Du kan enkelt skru av automatisk nedlasting.

Lenke til kommentar

Så Apple er ikke det eneste «slemme» selskapet?

 

Det har aldri blitt lagt skjul på at Apples maskiner koster penger, men de er ikke overpriset. Du får det du betaler for, med tanke på byggekvalitet, skjerm, tastatur og styreflate, og ikke minst operativsystemet, som koster en brøkdel i forhold til Windows. I tillegg holder de seg svært godt i pris, og jeg vil påstå de varer lengre enn en tilsvarende maskin fra andre produsenter. Min første MacBook kjøpt høsten 2007 fungerer faktisk like fint i dag, med unntak av det originale batteriet.

 

Som eisa01 allerede har påpeket ble ikke denne applikasjonen fjernet fra telefonene/enhetene til de som hadde lastet den ned.

 

For det første kan du ikke mene at de (Apple, Microsoft, alle som utvikler antivirus-programmer) skal gi opp da «det er et problem som ikke lar seg løse»?

 

Og for det andre blir du heller ikke tvunget til å laste ned og installere noe, selv ikke kritiske oppdateringer. Du kan enkelt skru av automatisk nedlasting.

Jeg er ikke noe særlig glad i Microsoft heller, de gjør mye stygt de også. Problemet er at Windows er en PC-standard med flest programmer, for ikke å nevne PC-gamerne.

 

Byggekvaliteten og livet på ASUS-maskiner er like god som Apples. Skjermen til de billigste macbook pro jeg fant var på 1280x720 og 1280x800, det er mindre enn standard i dag. Tastaturet er chiclet? Det er mer en smakssak, Lenovo er den eneste produsenten som kan påstå at de har bedre tastatur enn konkurrentene. Touchpaden er overlegen alt annet, her er jeg med. OS X og Windows 7 er begge OS med styrker og svakheter, dette er mer en smakssak enn en faktisk teknisk overlegen løsning.

 

Jeg antok at Apple hadde fjernet programmene, kanskje jeg husker feil her.

 

Det er en forskjell på jailbreaking og virus, mitt poeng var at Apple gjør en kjempeinnsats for å forhindre nettopp jailbreaking. Virusforhindring er greit nok, ikke at jeg har hørt om noen på iOS, men den beste måten å forhindre virus på er faktisk sunt vett. Har man ikke noe bak panna hjelper det ikke en døyt hvor mye virusbeskyttelse du har. Har du litt vett og et greit antivirus vil du aldri få virus.

 

Jeg husker fortsatt hvordan iTunes klikket i vinkler hver gang jeg forsøkte meg på en nektelse av oppdateringer. Apple Update er også noe møkk forresten.

 

Jeg likte 2balls sammenligning med en sandkasse, jeg gidder ikke begrense meg til en sandkasse når jeg kan ha ørkenen. Det som er bra er at man har et alternativ i android som fungerer dårligere eller bedre. Det som ikke er bra er denne patentkranglinga, og der trengs det helt klart nye føringer. Når Apple, Microsoft eller andre kommer med patentsaksøkinger er det ingen forbrukere som vinner på dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som ikke er bra er denne patentkranglinga, og der trengs det helt klart nye føringer. Når Apple, Microsoft eller andre kommer med patentsaksøkinger er det ingen forbrukere som vinner på dette.

Her har du helt rett. Det er systemet som er feil, ikke de enkelte selskapene. Noen vil kanskje påstå at selskapene burde vite bedre og ikke utnytte systemet i utgangspunktet, men nå har jo folk blitt oppmerksomme på hvordan det faktisk virker, og kanskje noen finner en løsning.

 

Jeg velger å ikke svare direkte på resten av innlegget ditt, da jeg føler vi egentlig er ganske enige, og at når alt kommer til alt er det personlig preferanse som gjelder.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...