Gå til innhold

– Apple vil ikke forandre seg


Anbefalte innlegg

Det som ikke er bra er denne patentkranglinga, og der trengs det helt klart nye føringer. Når Apple, Microsoft eller andre kommer med patentsaksøkinger er det ingen forbrukere som vinner på dette.

Her har du helt rett. Det er systemet som er feil, ikke de enkelte selskapene. Noen vil kanskje påstå at selskapene burde vite bedre og ikke utnytte systemet i utgangspunktet, men nå har jo folk blitt oppmerksomme på hvordan det faktisk virker, og kanskje noen finner en løsning.

 

Jeg velger å ikke svare direkte på resten av innlegget ditt, da jeg føler vi egentlig er ganske enige, og at når alt kommer til alt er det personlig preferanse som gjelder.

Så du mener altså at det ikke er Apple sin feil i tillegg at dem går å leker duster med å utnytte et ødelagt rettssystem?

 

Er noe som heter respekt overfor andre selv om man kan gjøre mange dumme ting på lovlig vis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du mener altså at det ikke er Apple sin feil i tillegg at dem går å leker duster med å utnytte et ødelagt rettssystem?

Les hva jeg skriver, så ser du hva jeg mener. :)

 

 

Er noe som heter respekt overfor andre selv om man kan gjøre mange dumme ting på lovlig vis.

Det er helt riktig, men nå er heller ikke Apple de eneste som gjør dumme ting mot andre.

Endret av Runar
Lenke til kommentar

Men at samsung bryter lover mot mennesker, naturen m.m. Det synes du er greit :)

Det er helt riktig, men nå er heller ikke Apple de eneste som gjør dumme ting mot andre.

 

Jeg ser ikke relevansen når tråden handler om Apple. Jeg er enig at andre selskaper oppfører seg idiotisk, men jeg synes det blir for dumt å komme med slike påstander når ingen har sagt at andre selskaper ikke gjør slike ting.

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke relevansen når tråden handler om Apple. Jeg er enig at andre selskaper oppfører seg idiotisk, men jeg synes det blir for dumt å komme med slike påstander når ingen har sagt at andre selskaper ikke gjør slike ting.

Når det er et av de mest brukte argumentene «mot Apple», så mener jeg det er relevant å påpeke at Apple faktisk ikke er alene om slik oppførsel.

Lenke til kommentar

Men at samsung bryter lover mot mennesker, naturen m.m. Det synes du er greit :)

Har jeg sagt noen plasser at jeg synes det er greit?

 

Jeg har til og med sagt at jeg absolutt ikke støtter Samsung i dette pris sammarbeidet dem hadde tidligere som var ulovlig.

 

Kanskje på tide at dere får ut fingeren og ser helheten i hva som skjer. Og at dere må våkne opp å innse at Apple gjør mye galt selv.

 

Så kanskje på tide å fjerne forsvars drakten litt mere og ikke bare babble en masse tull i stedet for å inrømme at Apple gjør feil og gjør dumme ting dem også?.

 

Dette var mere et svar til Newton da.

 

EDIT: Vindicator, UrgeLoL har lagt deg til sin venneliste.

 

Hehe, så jeg er virkelig vennen din altså :D ?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Så kanskje på tide å fjerne forsvars drakten litt mere og ikke bare babble en masse tull i stedet for å inrømme at Apple gjør feil og gjør dumme ting dem også?.

Det har vi gjort flere ganger allerede. ;)

 

Men hvis du ikke har fått med deg dette kan jeg godt gjenta det: Apple gjør feil og dumme ting. Jeg forsvarer ikke alt de gjør. Men, i motsetning til enkelte her inne, vil jeg ha alle fakta på bordet og helst vente på at rettsaker skal bli ferdige før jeg konkluderer med hvem som er slemme og hvem som har skylden i alt.

Lenke til kommentar

Her er det slik at ingen vil gi seg for da tror de at de taper.

Men vil de da ikke tape hvis kunden velger å boikotte alle de slemme selskapene ?

Eller er det slik at alle er slemme her ?

 

For meng virker det som de ikke har respekt for kundene sine ?

 

Er det ikke noen som heter at man skal ha respekt for konkretene ?

Lenke til kommentar

Trist å se bildet av Jobs på VG.nett. Han kan jo ikke ha lenge igjen.

 

http://touch.vg.no/article.php?artid=10081691

Vel, jeg postet samme bildet + ett til i en annen tråd om Steve Jobs og han som tok over CEO rollen i Apple. Og det ble fjernet.

 

Jeg sa til og med at bildene av Steve jobs ville komme i nyhetene i neste uke som jeg sa i går. Og jo hva skjedde?

Lenke til kommentar

Jeg syntes i alle fall apple er ganske innovative når de nekter brukeren å skifte HDD selv "og sånne ting".

 

Jeg liker konseptet med at apple plasserer brukerene i en trygg, liten sandkasse, men føler selv jeg har vokst ut av sandkassen og kjøper derfor ikke leker jeg kun får lov å bruke i sandkassen.

 

Så mtp. utviklig av produkter, design og den slags håper jeg egentlig de fortsetter som før. De gjør det veldig bra og det er veldig mange windows-brukere som kunne hatt godt av å kjøpe seg en mac-maskin istedenfor.

Det er i beste fall en sannhet med store modifikasjoner, og gjelder i realiteten kun iMac, som er for komplisert for vanlige brukere å skifte HDD på. Jeg kan lett skifte harddisk på den bærbare Apple-maskinen jeg skriver dette på - godt hjulpet av den illustrerte veiledningen Apple har laget for å hjelpe meg med det.

 

Jeg trives godt med de produktive "lekene" i sandkassen min, som er mer enn stor nok til mitt behov. Du har vel bare plassert deg selv i en annen sandkasse med litt andre leker, men det er jo ikke sikkert at man trenger legge ut på en ørkenvandring i Sahara for å få en stor nok sandkasse... ;)

 

Godt sagt. Jeg var veldig usikker på hvor god metaforen min var -ikke så veldig-, men jeg ahr plassert meg i en sandkasse med andre leker og jeg liker mine bedre, men det er min egen sak. Transformersen min er ikke like god bil som bilen din, men jeg kan gjøre den og til robot akkurat nå det passer meg :)

 

Og det var den metaforen som virkelig utelukket meg fra særiøse diskujoner i denne tråden :wee:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så kanskje på tide å fjerne forsvars drakten litt mere og ikke bare babble en masse tull i stedet for å inrømme at Apple gjør feil og gjør dumme ting dem også?.

 

Dette var mere et svar til Newton da.

Jeg har sagt det til deg før, men jeg kan godt gjenta det: Apple gjør ofte feil. Noen ganger gjør de også dumme ting.

 

Det betyr imidlertid ikke at det er du som definerer når Apple gjør feil eller dumme ting, eller når jeg skal mene at de gjør det. Det er faktisk en del som mener at det er helt OK å prøve sine rettigheter i det juridiske systemet når man mener at noen har begått et overtramp og samtaler mellom partene ikke har ført fram til enighet. Derfor har jeg heller ikke hevdet at det var feil av Nokia og Motorola å starte søksmål mot Apple - jeg regner med at rettssystemet fungerer greit nok i slike saker mellom relativt likeverdige parter. Det hadde vært hyggeligere om verden var et perfekt sted og alle var snille og gode mot hverandre, men vi vet at slik er det ikke mellom internasjonale megabedrifter i den virkelige verden, og dessverre heller ikke i måten enkelte av disse bedriftene behandler sine egne på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, jeg postet samme bildet + ett til i en annen tråd om Steve Jobs og han som tok over CEO rollen i Apple. Og det ble fjernet.

 

Jeg sa til og med at bildene av Steve jobs ville komme i nyhetene i neste uke som jeg sa i går. Og jo hva skjedde?

Jeg har problemer med å verifisere autensiteten til det bildet. Det dukker først opp på TMZ, tvilsom sladreside de luxe, med en referanse til paparazzi-byrået Pacific Coast News. Men hos PCN finnes det ikke spor av bildet, som jeg kan se. Nå krever det riktig nok en konto å få se alle bildene de tilbyr.

 

Så dukker det opp i VG, som har fått det av All Over Press, et nordisk billedbyrå eiet av Allergruppen, som ifølge VG påstår det er ekte. Men hvor har de fått det fra? Og hvorfor er det ingen andre prime time media som tilbyr bildet noe sted, bare småsteder som har plukket det fra TMZ?

 

Det kan være ekte, men det er jo litt rart. Noen burde kanskje spørre PCN, istedet for å synse om det. (Jeg tenkte jeg skulle prøve, men finner ingen kontaktadresse, bare et skjema som krever adresse og telefonnummer og sånt som jeg ikke vil gi fremmede.)

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Hva har ondskap med saken å gjøre i det hele tatt? Hva er poenget med retorikken din?

Jeg mener at det er ondskapsfullt å oppføre seg som Apple gjør i dag.

 

Jeg har da ikke sagt at Microsoft er noe bedre?

Så Apple er ikke det eneste «slemme» selskapet?

Nei, men de kan bli verre enn Microsoft. Og vi ser jo at der Apple får makt, blir det djelveskap fra ende til annen. Microsoft og Apple er begge onde selskaper som kanskje aller helst skulle vært tvangsnedlagt...

 

Men at samsung bryter lover mot mennesker, naturen m.m. Det synes du er greit :)

Du bruker veldig mye tid på å prøve å avspore diskusjonen og snakke om andre selskaper. Hvordan har det seg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Motivasjonen bak enkeltes ytringer om hvor onde Apple er, kommer ikke av at de faktisk bryr seg om det som egentlig skjer, men at de er Apple som gjør det. Kommentaren er derfor ikke ment som en avsporing men for å sette spørsmålstegn med enkeltes intrigritet. Men du har sikkert en annen mening om hvorfor der er ondt å benytte seg av et lovlig system, umoralsk kanskje, og derfor ikke kan eie produkter fra dem, mens å eie produkter fra selskaper som er kriminelle er helt ok.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har problemer med å verifisere autensiteten til det bildet.

Du er ikke den eneste. Se bare på denne analysen av bildet.

Den "analysen" der er ikke noe annet enn ønsketenkning.

 

1. "Pinched aread" - null bevis

 

2. "Warping" - niks, noe man ser på utgaver av høyere kvalitet

 

3. "Cut and paste" - null bevis

 

4. "Ankle skewed" - niks. På bilder av høyere kvalitet ser man tydelig at det bare ser slik ut på bildet ditt fordi solen er så skarå

 

5. "Areas cropped out"/"transformed" - null bevis

 

Så alle "bevisene" er enten tomme påstander eller beviselig feil. Beklager, men det nytter ikke å fortrenge det faktum at Jobs er svært syk.

 

Motivasjonen bak enkeltes ytringer om hvor onde Apple er, kommer ikke av at de faktisk bryr seg om det som egentlig skjer, men at de er Apple som gjør det. Kommentaren er derfor ikke ment som en avsporing men for å sette spørsmålstegn med enkeltes intrigritet. Men du har sikkert en annen mening om hvorfor der er ondt å benytte seg av et lovlig system, umoralsk kanskje, og derfor ikke kan eie produkter fra dem, mens å eie produkter fra selskaper som er kriminelle er helt ok.

Hva du måtte tro om folks motivasjon er fullstendig irrelevant, all den tid du utviser en særdeles ufyselig dobbeltmoral og prøver å avspore diskusjonen for å fjerne fokus fra Apples onde gjerninger. At du så desperat prøver på dette viser jo at du vet hvor onde gjerningene faktisk er.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...