Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Snakket med kompis nå som var i byn når de holdt på med minnegreiene og stoppet en med våpen. Facechatlog:

 

 

DUDE

 

jeg fikk en fyr arrestert i dag

 

sa jeg det?

 

han hadde gunner

 

 

 

 

 

 

 

? lol

 

 

 

 

 

 

 

og ladet den med patroner

 

i aint shitting u

 

 

 

 

 

 

 

wat

 

Hvor?

 

 

 

 

 

 

 

jeg hadde akkurat komme til byn

 

 

 

 

 

 

 

Wtf

 

Fortell alt

 

 

 

 

 

 

 

så skulle jeg treffe agata med festplassen. så var hun sen. så så jeg en fyr sitte i et busskur, litt i svime. så hadde han en revolver i hendene, så mast han den på bakken mens han ladet revolver magasinet med patroner

 

så prøvde jeg å ringe politiet

 

kom ikke gjennom

 

spurtet bort på politistasjonen

 

og ja

 

 

 

 

 

 

 

wtf

 

Ble han tatt da?

 

 

 

 

 

 

 

¨ja

 

jeg så han ble pågrepet

 

står ingenting i avisene

 

tror kanskje det er fordi de ikke ville frigi noe info

 

 

 

Whoa, noen som vet noe som helst? Er dette sant?

Det er sant, det var jeg som så, løpte til politistasjonen og anmeldte det, løpte tilbake igjen til festplassen og så mannen bli arrestert. Han hadde en revolver av typen som jeg poster som bilde og ladet altså patroner i magasinet.

 

44-magnum.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lyst til å dele din historie?

Vel... Jeg sto ved teltplassen vår sammen med bestekompisen min og kjente der jeg så ei jeg hadde blitt kjent med som kom løpende sammen med flere andre. Jeg hørte skudd, men alle trodde det var tull. "Fyfaen, hvem kan kødde med kinaputter etter hva som skjedde i Oslo tidligere i dag?!", sa en jeg ble kjent med. Til slutt fant vi ut at det ikke var noen kinaputter. Hun jeg ble kjent med var hysterisk og sa vi måtte løpe mot sykestua. Der ble vi tatt imot av norsk hjelpekorps (eller noe), og vi fikk beskjed om å ta ned madrassene og legge de foran vinduet. Vi krøp ned under sengene. Jeg sammen med min bestekompis. Vi skalv, og ventet. Hørte skudd og hyl utenfor. Plutselig hørte vi glass og skutt. Han skøyt seg inn og ei jente ble truffet. Han kom heldigvis ikke inn, han skjønte vel at han kunne ta oss senere uansett.

 

Folk begynte å hyperventilere. Foreldre ringte, men vi kunne ikke svare. Isåfall måtte vi hviske. Vi ba til gud og ventet. Klokken var 17.37, husker jeg. Noen timer senere kom politiet. Vi var reddet. Vi var ikke klare over hvor alvorlig det var. Vi visste ikke om noe av situasjonen utenfor. Jeg trodde alt ville bli som normalt. Hodet var selvfølgelig ikke på plass. Jeg husker jeg sa da noen sa de ville bli hentet av foreldrene: "Men skal ikke vi tilbake til teltene etterpå? Fortsette som normalt? Ta bussen hjem på søndag?"

 

 

Det var visst ikke så lett. Jeg er så utrolig heldig. Vi mangler 2 personer, som ingen har hørt fra enda. Det er uvirkelig.

Jeg føler sånn med deg og hadde jeg ikke sitti her og grått fra før av, ville jeg begynt når jeg leser det du skriver.

Venter stadig vekk på å få høre at en bekjent overlevde selv, og har så flaks at en av mine venninner klarte seg og ble reddet av spesialstyrkene etter å ha sperret seg inne med en gjeng fra Nord-Trøndelag AUF og gjemt seg under en seng.

Jeg vil fortsatt våkne opp og finne ut at alt dette er en vond drøm, selv om jeg vet at det ikke er det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Snakker med vennina mi (på FB-chat) som var på øya da det skjedde. Huff.

Så det gikk bra med henne? Mener å ha sett deg skrive om at en du kjente var savnet, tidligere i tråden(?).

 

Hyggelig å høre hun har det bra hvertfall.

 

Og der viste TV2 videoen med hu dama som ligger og stønner og er hardt skada og siden sannsynligvis døde igjen.

Er den på nett?

Innbiller meg at jeg har sett den på TV2s sider et sted, men er ikke sikker på hvor.

 

Den er faktisk sendt på TV flere ganger... :/

Ja. Bare å følge med på TV2 utover natten.

Lenke til kommentar

trenger en liten rettepinne av de som kan dette her, jeg er nok forvirret og satt ut som det er.

http://www.adressa.n...icle1666118.ece

Vil det si, viss han blir beregnet som ikke tilregnelig. Vil han da slippe fengselstraff og bli behandlet som en psykiskpasient istede?

 

det vil si at de mest sannsynlig burer han inne på Tunga eller "reitgjerdet" i Trondheim hvor de har mange mentalt ustabile straffedømte, varg vikernes satt inne der også for å nevne noen

Lenke til kommentar

Er ikke det nøye kalkulerte og beregnede manifestet bevis nok til at han ikke kan påberope seg sinnsykhet i gjerningsøyeblikket?

 

Det kommer anpå hvordan det er fra lovens standpunkt, men jeg skulle tro det. Jeg antar at psykiateren må erklære han sinnsyk, og jeg tror ikke en sterk ideologi kunne ført til det, men det at han ikke har medfølelse og kan utøve vold på nært hold på en slik brutal måte aner jeg ikke hva man skal kalle en gang, sånn psykiatrisk sett, det må vel ha vært noe mer enn bare ideologi men også en dypere psykologisk forstyrrelse fra langt tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...