Gå til innhold

Er Android et døende OS?


Anbefalte innlegg

Vel, jeg pleier iallefall være ved bevisstheten når jeg velger telefon, og tipper de aller aller fleste er det. Hva os-et heter er det sikkert mange som ikke vet, men hvordan telefonen er i praksis bruk, vil jeg tro de fleste er klar over når de kjøper. Teorien om at folk kjøper android fordi det ikke finnes alternativer synes jeg er rimelig tynn. For alternativer fines. Bpde "dumme" telefoner, samsung sitt eget os og symbian. Men folk velger bevisst android, da det er det os som pr i dag gir deg desidert mest for pengene.

Og så har du de som velger iPhone. Tipper få av de vet at os-et heter iOs, men tipper de fleste vet hvordan telefonen oppfører seg i bruk. Overraskelsen kommer vel ikke førde er hjemm og oppdager hvor låst ios er til f.eks itunes... ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg pleier iallefall være ved bevisstheten når jeg velger telefon, og tipper de aller aller fleste er det. Hva os-et heter er det sikkert mange som ikke vet, men hvordan telefonen er i praksis bruk, vil jeg tro de fleste er klar over når de kjøper. Teorien om at folk kjøper android fordi det ikke finnes alternativer synes jeg er rimelig tynn. For alternativer fines. Bpde "dumme" telefoner, samsung sitt eget os og symbian. Men folk velger bevisst android, da det er det os som pr i dag gir deg desidert mest for pengene.

Og så har du de som velger iPhone. Tipper få av de vet at os-et heter iOs, men tipper de fleste vet hvordan telefonen oppfører seg i bruk. Overraskelsen kommer vel ikke førde er hjemm og oppdager hvor låst ios er til f.eks itunes... ;)

Vel siden du bruker deg selv som fasit så velger jeg å bruke meg selv som det samme.

 

 

En iPhone eier er en avansert mobil bruker som ønsker en telefon som kan det meste, men som er gått lei av å irritere seg over små problemer. Men som har prøvd og eid flere android mobiler, og helt bevist velger det bort på grunn av ønsket om å ha noe som fungerer bedre.

 

Ellers så må jeg jo bare si at jeg tror at store deler av befolkning ikke er spesielt interessert i mobiler, slik som vi er, og derfor kjøper mobiler ut fra andre kriterier enn hvilket os som er innstallert.

 

Noe jeg også mener er at iPhone er enklere for folk flest, og det utfyller det meste av befolknings behov når det kommer til en mobil. Widgets er morsomt, men ingen nødvendighet.

Det er rett å slett enklere for den vanlige mobilbruker å utnytte de muligheter som er med en iPhone enn det er med android slik det er i dag. Kanskje derfor at 80% av wifi bruken ombord i fly i nord amerika kjører iOS. Eller er det noen annen grunn til det? Kilde

 

 

 

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En iPhone eier er en avansert mobil bruker

Javel?, så om en iPhone bruker er en avansert bruker, hvorfor skal disse iPhone brukerne har noen som helst problem med Android da?

 

Nei, fakta er næmlig at Android er like lett, eller enda lettere enn iOS på grunn av at du kan sette opp telefonen etter ditt ønske som gjør at telefonen kan fungere bedre i det daglige liv da.

 

Og det at det kan være diverse små problemer med Android er på samme måte som at det kan være diverse små problemer med Windows 7 eller Mac OSX. Sånne småe problemer er noe man kommer over hvor som helst nesten.

 

Men å si at dem er lei av alle disse småe problemene i Android, og samtidig si at dem ikke er lei disse småe problemene i iOS, er vel kanskje ikke rette måten å si det på.

som kan det meste

laugh.gif

Noe jeg også mener er at iPhone er enklere for folk flest

Helt til du må installere iTunes, så er det full stopp på den argumentasjonen. De fleste som kjøper iPhones vet ikke til å begynne med at dem er nødt til å bli bundet så enormt mye til iTunes og diverse ting. Og vil fra første stund tro at alt er så mye enklere med iPhones.

Det er rett å slett enklere for den vanlige mobilbruker å utnytte de muligheter som er med en iPhone enn det er med android slik det er i dag

Den kjøper ikke jeg. Og hva er dine argumenter for dette da?

Endret av Exynos
Lenke til kommentar

Hehe, det er bare å ta en tur inn i "Den jævlige store himmelske Samsung Galaxy S2 halleluja"-tråden, eller hva de nå heter disse Android-trådene, så ser man jo hvor "lett" det er "å sette opp telefonen etter eget ønske" - med ROM's, launchers, skins, overklokking og gudene vet hva folk klarer å bruke dager og uker på å fikle med - og hvis man er heldig får man til å ringe med den etterpå også...

 

Takke meg til iTunes. Klarer man ikke å installere og bruke et relativt enkelt og intuitivt program som iTunes på sin PC, så tror jeg man skal styre langt unna å prøve å skreddersy Android etter "sitt behov" med alt det kan medføre av krøll. Dessuten gir iTunes mulighet for automatisering av flere ting (backup, synkronisering, og administrering av apps og mange typer innhold, kontaktdatabase, mediafiler, podcasts, osv), som man i Android må gjøre manuelt eller bruke ett eller fler program for å gjøre. g, nei det er ikke bare å "dra filer over" fra Android telefonen for to-veis samkjøring med kontaktdatabasen på din PC, og det er ikke alle som ønsker å la Google-tjenester håndtere privat informasjon.

 

Takke meg til en kvalitetskontrollert AppStore, som utsetter meg for minimal risiko for kluss med iPhone. På Android Market er det ren bingo om appen du laster ned er en "ren" app eller malware, eller som amobil nylig skrev: "Hver tiende Android-app er drittvare". Hvor "brukervennlig" blir det når du skal rense Android-telefonen din for dritt uten å miste alt innholdet da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fakta er at du vet null om hva mine behov og ønsker er for en mobil. Så skjønner ikke helt hvorfor du gidder å motargumentere det.

Det jeg var lei av på X10 og Desiren var dårlig og uforutsigbar batterilevetid.

X10 var pyton å skrive sms på, og gammelt os, som først ble oppdatert måneder senere, og slikt er irriterende.

Vet ikke helt hvordan problemer med iOS du mener jeg har, men har få. Har hatt litt bugs og slikt i det siste, da man har gått gjennom beta 1 til 5 nå på iOS 5.

 

Helt til du må installere iTunes, så er det full stopp på den argumentasjonen. De fleste som kjøper iPhones vet ikke til å begynne med at dem er nødt til å bli bundet så enormt mye til iTunes og diverse ting. Og vil fra første stund tro at alt er så mye enklere med iPhones.

 

iTunes hva er det? Lenge siden jeg har brukt det nå, 2-3 uker kanskje.. og da var det for å innstallere en beta. Apple fjerner jo stort sett alt behov for iTunes i iOS 5. Bruker iCloud og wifi sync med itunes. Musikken min er rett å slett bare spotify.

 

Nei iOS 5 er ikke kommet, men hva skal du syte om når det er kommet og Apple har gitt brukere det android brukere har "ønsket" mest :p

 

Den kjøper ikke jeg. Og hva er dine argumenter for dette da?

 

Jeg spør deg bare, hvorfor er 80% av wifi brukere som bruker onboard wifi på fly i USA iOS brukere?

Endret av UrgeLoL
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, det er bare å ta en tur inn i "Den jævlige store himmelske Samsung Galaxy S2 halleluja"-tråden, eller hva de nå heter disse Android-trådene, så ser man jo hvor "lett" det er "å sette opp telefonen etter eget ønske"...

Out of the box uten noen som helst uautorisert firmware og hjemmemekket eksperimentering kan en Android-telefon settes opp og tilpasses på et helt annet nivå en iPhone, det er hevet over enhver tvil.

 

De som fikler ekstra med den utover det gjør det jo primært (akkurat som de som rooter iPhone) fordi de har interesse av det og vil gjøre noe ekstra-ekstra; ikke fordi det er noe de må for å få telefonens grunnfunksjoner til å virke som de skal.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Urgelol: tror du at folk flest kjøper mobiler i halvsvime? Det er jo det du indirekte påstår...

 

Nei, jeg tror folk kjøper mobiler slik de kjøper det meste. De veier dem opp mot deres behov og ønsker.

Eller de kjøper det selgeren på Elkjøp "anbefaler" av årsaker som ikke nødvendigvis er kundens behov...

Lenke til kommentar

Jeg spør deg bare, hvorfor er 80% av wifi brukere som bruker onboard wifi på fly i USA iOS brukere?

Fordi 'enkle sjefer i dress' - en gruppe som reiser ekstremt mye - i bunn og grunn er helt uinteressert i teknologi. De har iPad/iPhone fordi de ikke vet at det finnes alternativer. Det var iPhone som var 'the thing to have' for 3 år siden og de vet ikke at verden har gått fremover.

 

Eksempel:

Jeg viste frem Kies Air (lager en IP-adresse på din SGS2 som du da kan koble deg direkte til via nettleser for å hente/uploade filer, meldinger osv.) til noen folk litt høyt i systemet jeg jobber i for litt siden.

 

Responsen?

 

Oi, det var en kul app - hva heter den?

 

De skjønte ikke engang at jeg ikke satt på en iPhone, men kom med kommentarer av typen - oi, det var stor skjerm på den iPhonen...

 

Derfor brukes i-enheter typisk mye på fly - fordi en god del av de som reiser mye ikke har den fjerneste ide om hva de driver med.

Endret av satchman
Lenke til kommentar

Hehe, det er bare å ta en tur inn i "Den jævlige store himmelske Samsung Galaxy S2 halleluja"-tråden, eller hva de nå heter disse Android-trådene, så ser man jo hvor "lett" det er "å sette opp telefonen etter eget ønske"...

Out of the box uten noen som helst uautorisert firmware og hjemmemekket eksperimentering kan en Android-telefon settes opp og tilpasses på et helt annet nivå en iPhone, det er hevet over enhver tvil.

 

De som fikler ekstra med den utover det gjør det jo primært (akkurat som de som rooter iPhone) fordi de har interesse av det og vil gjøre noe ekstra-ekstra; ikke fordi det er noe de må for å få telefonens grunnfunksjoner til å virke som de skal.

Really? På hvilket nivå kan telefonens grunnfunksjoner settes opp og tilpasses på en Android-telefon "out of the box" da? Realiteten er jo at "out of the box" setter du opp din Android-telefon etter de muligheter og begrensninger telefonprodusenten har lagt inn, og at feks en Samsung-telefon og en SE-telefon er temmelig forskjellige i så måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Really? På hvilket nivå kan telefonens grunnfunksjoner settes opp og tilpasses på en Android-telefon "out of the box" da? Realiteten er jo at "out of the box" setter du opp din Android-telefon etter de muligheter og begrensninger telefonprodusenten har lagt inn, og at feks en Samsung-telefon og en SE-telefon er temmelig forskjellige i så måte.

Det endrer ikke på det faktum at man er langt friere til å tilpasse en Android-telefon ut i fra egne ønsker enn man er i i-verdenen.

Lenke til kommentar

Nei, fakta er næmlig at Android er like lett, eller enda lettere enn iOS på grunn av at du kan sette opp telefonen etter ditt ønske som gjør at telefonen kan fungere bedre i det daglige liv da.

Kan man da si at (en eller annen distribusjon av) Linux er «lettere» enn Windows fordi du har flere muligheter til å sette opp operativsystemet akkurat slik du ønsker?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@satchman: "Out of the box" er forskjellen i "frihet" når det gjelder tilpasningsmuligheter marginal.

Tull. Tøys. Og mye mer.

 

Men for all del; bare lev i din forenklede i-verden med gjerder og begrensninger på alle kanter. Vi andre liker valgfrihet.

Endret av satchman
Lenke til kommentar

Hehe...det du åpenbart ikke makter å akseptere er at noen foretrekker å bruke sin valgfrihet til å velge etter sine ønsker behov, ikke etter dine. Derfor har jeg valgt telefon ut fra de muligheter og funksjoner som passer meg, ikke ut fra de "gjerder og begrensninger" du ser i din alternative virkelighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Really? På hvilket nivå kan telefonens grunnfunksjoner settes opp og tilpasses på en Android-telefon "out of the box" da? Realiteten er jo at "out of the box" setter du opp din Android-telefon etter de muligheter og begrensninger telefonprodusenten har lagt inn, og at feks en Samsung-telefon og en SE-telefon er temmelig forskjellige i så måte.

 

Og på iPhone har du bortimot ingen muligheter til å gjøre noe som helst overhodet "out of the box". Flytte ikoner og lage mapper og kanskje bytte bakgrunnsbilde er vel ikke det helt store (om man digger slikt).

 

Men det er vel også grunnen til at "alle" kan plukke opp en iOS enhet og bruke den etter alle disse årene uten noen store endringer i utseende på OS´et.

 

Har selv i disse dager gått over til Android (Galxy S2) igjen etter 8-9 mnd. med en iPhone 4. Det føltes godt å komme tilbake igjen, men samtidig satte jeg stor pris på iTunes+iPhone komboen når det gjaldt backup og musikk syncing. Skal ikke se bort i fra at det blir en iPhone x ved en senere anledning, for jeg har virkelig hatt en god opplevelse med min iPhone 4:)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Det har ikke slått dere hvorfor så mange velger Android? Det er jo tydeligvis et produkt forbrukerne vil ha, og handler deretter. Hvis Apple fortsetter sin trang til å styre alt det forbrukerne skal få lov til å gjøre med sine produkter, så vil jeg tro mange vil rømme fra iphone. Kun den harde fan-skaren vil forbli lojale mot iphone, mens den vanlige mannen i gata, ja kvinnen i gata og for den saks skyld, finne seg andre produkter å bruke pengene sine på.

 

Jeg tror at de fleste er like bevist i sitt valg av Android på telefonen som de er på valg av Windows til datamaskinen. De benytter det som følger med enkelt og greit.

 

Vi som sitter her og diskuterer, er langt over gjennomsnittet interessert i mobiltelefoner og har derfor et helt annet grunnlag for valg av hva man ønsker å kjøpe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...