Gå til innhold

Er Android et døende OS?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje jeg har misforstått, men var det ikke slik at de har stoppa salget i hele eu untatt nederland?

Opprinnelig, ja, men noen «fant ut» at den lokale domstolen i Tyskland ikke hadde myndighet til å forby produktet i hele EU, så forbudet ble opphevet.

Endret av Runar waits for alice
Lenke til kommentar

Det er jo viktig å merke seg at Apple ikke har vunnet frem med annet enn kravet om å midlertidig stanse salg i tyskland. Det betyr ikke annet enn at domstolen mener det ikke er bare tull i kravene. Om de holder i en rettssak gjenstår å se. Skulle de ikke vinne der vil de få et ganske astronomisk søksmål fra Samsung mot seg.

Vi får håpe dom og erstatning er i en form og størrelse som avskrekker slike idiotsøksmål.

Lenke til kommentar

Det er jo viktig å merke seg at Apple ikke har vunnet frem med annet enn kravet om å midlertidig stanse salg i tyskland. Det betyr ikke annet enn at domstolen mener det ikke er bare tull i kravene. Om de holder i en rettssak gjenstår å se. Skulle de ikke vinne der vil de få et ganske astronomisk søksmål fra Samsung mot seg.

Vi får håpe dom og erstatning er i en form og størrelse som avskrekker slike idiotsøksmål.

 

Ja. Hadde Apple blitt dømt til å betale Samsung et betydelig erstatningsbeløp så hadde nok dette forhindret flere slike idiotiske søksmål i fremtiden.

Og så får vi håpe at Google nå sitter på patenter som de kan kneble Apple med. Kanskje vi går mot normale tilstander i mobilmarkedet igjen...?

Lenke til kommentar

Spørsmålet er ikke om Android-plattformen er i ferd med å ta kvelden – slike argumenter blir åpenbart motbevist av salgsfigurene. Et langt mer relevant spørsmål er om Android er relevant som plattform på lik linje med det vi er vant til å tenke. Er det snakk om en komplett løsning eller et rammeverk, nøkkelferdig hus eller en skisse?

 

Med slike spørsmål i bakhodet begynner Googles Motorola-oppkjøp å bli en interessant affære.

Lenke til kommentar

Tråden er ryddet for en rekke ulumskheter. I denne omgang valgte jeg å ikke dele ut advarsler, men det kommer ikke til å skje igjen. Denne tråden handler om Androids fremtid, og spesifikt om Android er et døende OS. Fra nå av holdes denne tråden til dette emnet, og dette emnet alene. Følgende oppførsel i tråden vil fra nå av medføre advarsel og muligens midlertidig utestengelse:

-Bevist dra tråden bort fra topic
-Prate om hvor fantastisk Apple er, og hvordan Jobs er guds gave til folket
-Prate om hvor ond Apple er, og hvordan Jobs er satans straff til folket
-Etthvert prat om Apple som ikke er direkte relatert til Androids fremtid
-Diskusjonen rundt rettsaken i Tyskland er ferdigdiskutert, med mindre det kommer noe nytt om den saken
-Prat om hvor fantastisk/utrolig dårlig en hvilken som helst telefon, eller et hvilket som helst telefon-OS er
-Diskusjoner rundt skjermstørrelser, utseende, etc.


En hver for for personangrep, inkludert å kalle andre «fanbois», «religiøse», etc. vil automatisk medføre 3 dagers utestengelse.


PS! Verbatim kopiering av artikler er brudd på opphavsretten og slettes uten videre. For at sitatretten skal kunne brukes kan man i utgangspunktet bare kopiere mindre deler av teksten (med mindre teksten er svært kort), og derivatverket må ha selvstendig verkshøyde.

Kjør debatt! :)

Endret av cyclo
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Man kan synes hva man vil om Android, om kina versjoner, mobilprodusentenes skall som ofte ødelegger mer enn de gjør godt, men så lenge det ikker ser ut til å være noen arvtager så vil android bestå. Slik det er i dag så ser jeg ingen os'er med det potensialle eller ønsket fra utviklerene.

 

Du har kanskje rett, men etter å ha sett HTC Titan, ble jeg straks mer nysgjerrig på Windows Phone. Mulig jeg er litt for forutinntatt når jeg har dømt WP nedenom og hjem. Tror faktisk WP7 har en reell mulighet til å bli en konkurrent til Android. Men Android vil selvfølgelig bestå, men ikke uten konkurranse, og WP7 blir nok den største konkurrenten...

Endret av newnick
Lenke til kommentar

Android sin fremtid er ikke skrevet i stein, men sålenge nærmest samtlige store mobilprodusenter bruker det i sine flaggskip er det stadig voksende. Men såsnart flere av flaggskipene får wp7 eller noe annet vil android måtte fornye seg i mye større grad enn nå for å ikke miste marked. Derimot kan android nesten ha monopol på billigtelefonene. Mao; android forsvinner ikke med det første akkurat.

Lenke til kommentar

Android sin fremtid er ikke skrevet i stein, men sålenge nærmest samtlige store mobilprodusenter bruker det i sine flaggskip er det stadig voksende. Men såsnart flere av flaggskipene får wp7 eller noe annet vil android måtte fornye seg i mye større grad enn nå for å ikke miste marked. Derimot kan android nesten ha monopol på billigtelefonene. Mao; android forsvinner ikke med det første akkurat.

 

Hvorfor tror du produsentene vil droppe android i sine toppmodeller? Det er ingenting som taler for det nå. Jeg tror samsung, htc, lg, SE, og selvfølgelig Motorola vil fortsette med android i sine high end telefoner. Htc vil derimot levere WP7 i noen av sine topp telefoner, men de vil selvfølgelig også levere android flaggskip.

Nokia, eller muligens Microsoft, vil muligens kun tilby high end telefoner med WP7...

Ja jeg tror WP7 blir en reell konkurrent til android. Men Android vil nok leve på toppen i uoverskuelig fremtid. iOs tror jeg blir taperen på sikt....

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke de vil det. Ikke med det første uansett. Men mye faller på hvorvidt de vil fortsette å gjøre det. Wp7 har stort potensiale, imo, til å havne på mange toppmodeller framover. Mye av grunnen til at folk kjøper androidtelefoner er jo tross alt fordi det er android på den telefonen de kjøper. Misforstå meg rett, men suksessen til google kan fort snu seg med det i tankene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...