Gå til innhold

Er Android et døende OS?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange som er kritiske til google nå. At google vil beskytte seg med patenter er vel helt forståelig når man ser hvordan blant annet apple aggerer i markedet. At google kanskje har brutt noen patenter, ser jeg ikke bort ifra, men de er i godt selskap. Alle gjør det, men i andre tilfeller blir man enige om en kompromiss , men nå er apple ute etter å skvise android ut av markedet. Det er en stor forskjell, og man skal være rimelig applefanboy for ikke å klare å se det...

Endret av newnick
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vel, i 2010 gikk både Nokia og Android-produsenten Motorola til patentsøksmål mot Apple for å "skvise dem ut av markedet" - ser ikke veldig stor forskjell der.

 

Nå ser det også ut til at Motorola har planer om å reise patentsaker mot andre Android-produsenter, for å "skvise dem ut av markedet":

http://androidandme.com/2011/08/news/patent-wars-could-motorola-kill-android-from-the-inside-out/

 

Så ja, mer eller mindre "alle gjør det".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er jo bare tull det du skriver. Hverken nokia eller motorola var ute etter å skvise apple av banen, men ville ha betalt for reelle patenter som apple brøt. Så vidt jeg er bekjent, ble det ingen dom isaken, men det ble inngått et forlik. Hvorfor skal du på død og liv forsvare apple i deres forsøk på å skvise konkurrentene ut av markedet? Hadde jeg vært apple fanboy, hadde jeg sikkert ikke brydd meg så mye, men jeg hadde hatt vett nok til å iallefall holde kjeft, og iallefall ikke prøvd p forsvare de med nebb og klør...

Lenke til kommentar

Så vidt jeg er bekjent, ble det ingen dom isaken, men det ble inngått et forlik. Hvorfor skal du på død og liv forsvare apple i deres forsøk på å skvise konkurrentene ut av markedet?

Høyst sansynlig kommer denne saken også til å ende med forlik.

 

Hadde jeg vært apple fanboy, hadde jeg sikkert ikke brydd meg så mye, men jeg hadde hatt vett nok til å iallefall holde kjeft, og iallefall ikke prøvd p forsvare de med nebb og klør...

Forsvarer de ikke med nebb og klør, vi er vel bare litt oppgitt over at enkelte personer tror at dette kun er noe Apple driver med. Dette er en ganske vanlig ting blant store selskaper.

Lenke til kommentar

Nå ser det også ut til at Motorola har planer om å reise patentsaker mot andre Android-produsenter, for å "skvise dem ut av markedet":

http://androidandme.com/2011/08/news/patent-wars-could-motorola-kill-android-from-the-inside-out/

Om Motorola skulle bli noen trussel mot Google, så hva forhindrer Google i å kjøpe opp Motorola med sine 17000 patenter da :D ?

 

Google har penger nok i massevis til å kunne kjøpe opp Motorola.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Nå ser det også ut til at Motorola har planer om å reise patentsaker mot andre Android-produsenter, for å "skvise dem ut av markedet":

http://androidandme.com/2011/08/news/patent-wars-could-motorola-kill-android-from-the-inside-out/

Om Motorola skulle bli noen trussel mot Google, så hva forhindrer Google i å kjøpe opp Motorola med sine 17000 patenter da :D ?

 

Google har penger nok i massevis til å kunne kjøpe opp Motorola.

Google produserer ikke sine egene telefoner. Det artiklen sier er at Motorola kan vurdere å kreve royalties (saksøke) andre Android produsenter som Samsung og HTC.

 

Selvsagt kan Google kjøpe Motorola, men da må eierene også ønske å selge.

Lenke til kommentar

Det er kunn apple som saksøker andre store kjente produsenter med det formål å stenge de ute fra markedet. De har jo allerede klart å stenge et nettbrett fra samsung ute fra det australske og det europeiske markedet. Når gjorde f.eks nokia noe slikt? Eller samsung? Eller noen som helst andre av de store? Aldri, er svaret. Apple er i en helt egen klasse. På tide du/dere innser det...

Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1313161910' post='18157271']

Nå ser det også ut til at Motorola har planer om å reise patentsaker mot andre Android-produsenter, for å "skvise dem ut av markedet":

http://androidandme.com/2011/08/news/patent-wars-could-motorola-kill-android-from-the-inside-out/

Om Motorola skulle bli noen trussel mot Google, så hva forhindrer Google i å kjøpe opp Motorola med sine 17000 patenter da :D ?

 

Google har penger nok i massevis til å kunne kjøpe opp Motorola.

Google produserer ikke sine egene telefoner. Det artiklen sier er at Motorola kan vurdere å kreve royalties (saksøke) andre Android produsenter som Samsung og HTC.

 

Selvsagt kan Google kjøpe Motorola, men da må eierene også ønske å selge.

 

Hvis summen er stor nok, vil de sikkert selge :D

Lenke til kommentar

Det er kunn apple som saksøker andre store kjente produsenter med det formål å stenge de ute fra markedet. De har jo allerede klart å stenge et nettbrett fra samsung ute fra det australske og det europeiske markedet. Når gjorde f.eks nokia noe slikt? Eller samsung? Eller noen som helst andre av de store? Aldri, er svaret. Apple er i en helt egen klasse. På tide du/dere innser det...

Nei, det er det ikke...

 

I forbindelse med søksmål så har blant annet Nokia, Samsung og Kodak og flere bedt domstoler som å stoppe importen av Apple produkter.

 

Nokia is like a terrier with gritted teeth at the moment, refusing to leave it's lawsuit against Apple for copyright infringement just lie. It has now taken a second case against Apple, seeking an injunction from a federal judge to prevent Apple importing Apple's, iPods and iPhones that infringe it's patents.

http://www.thugvillage.com/media/general/technology/513-nokia-tries-to-stop-iphone-imports

 

The ITC has been urged to stop Apple shipping its popular iPods, iPhones and iPads into the US market from where they are manufactured, a Samsung spokesman said.

http://www.livemint.com/2011/06/30103822/Samsung-seeks-US-import-ban-on.html

 

The Kodak lawsuit is just the latest patent court battle for Apple. In December, cell phone giant Nokia told the ITC “virtually all” Apple products infringe its patents. That lawsuit seeks to block imports of Apple devices, including the iPhone, iPod and Mac. Apple responded by countersuing the Finnish company.

http://www.cultofmac.com/kodak-sues-apple-over-iphone-imaging-patent/26260

 

Som sagt velkommen vil business 101.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Apple bruker TEKNOLOGI som Nokia har utviklet. Apple driter i Nokia og pøser ut duppeditter med denne teknologien, og stikker fingrene i ørene og roper høyt når Nokia vil ha sine retmessige penger. Det er en vesentlig forskjell. Apple har tatt "patent" på en skisse av en rektagulær gjennstand med skjerm. Latterlig...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Apple bruker TEKNOLOGI som Nokia har utviklet. Apple driter i Nokia og pøser ut duppeditter med denne teknologien, og stikker fingrene i ørene og roper høyt når Nokia vil ha sine retmessige penger. Det er en vesentlig forskjell. Apple har tatt "patent" på en skisse av en rektagulær gjennstand med skjerm. Latterlig...

Helt enig, systemet er latterlig, men det er ikke Apple sin feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1313187665' post='18159243']

Apple bruker TEKNOLOGI som Nokia har utviklet. Apple driter i Nokia og pøser ut duppeditter med denne teknologien, og stikker fingrene i ørene og roper høyt når Nokia vil ha sine retmessige penger. Det er en vesentlig forskjell. Apple har tatt "patent" på en skisse av en rektagulær gjennstand med skjerm. Latterlig...

Helt enig, systemet er latterlig, men det er ikke Apple sin feil.

 

Det som derimot er "Apple sin feil" er at de benytter slik på en aggressiv måte.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...