Gå til innhold

Er Android et døende OS?


Anbefalte innlegg

Android er absolutt ikke et døende OS, tvert imot.

 

En smartmobil med et valgt OS idag består av rundt 250.000 patenter! Og nå krangler de om 5-10 patenter som skal gjøres opp for. Apple vet idag at de ikke kan konkurrere med Android, og derfor skal de finne andre måter å slå de på.

 

en av to solgte smartmobiler kommer idag med android OS. Og pilen stiger til værs. Det er klart at konkurrentene frykter stor konkurranse. Det hadde jammen meg jeg og gjort. Så hvis android skal være døende, da må det skje noe mer enn bare å krangle om noen få patenter.

 

Her er resultatet om hva brukere her på forumet tror så langt

post-227811-0-97632200-1312899710_thumb.png

 

Stem du også?

Endret av Open-Source
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og i superbrukermiljøet, er iphone nesten blitt et skjellsord.

Det er fordi (dere) enkelte gjør alt de kan for å, unnskyld uttrykket, slenge dritt og rakke ned på oss som bevisst velger å bruke iOS. ;)

Duverden, paranoid er de også...

Nei det er fordi iphone 4 er kliss lik iphone 3 som var kliss lik iphone 2 som var kliss lik iphone 1.

Okej, så den som selger mest er best og mest spennende? Ergo er toyota en mye mer spennende og bedre bil enn ferrari....

Lenke til kommentar

Android er absolutt ikke et døende OS, tvert imot.

 

En smartmobil med et valgt OS idag består av rundt 250.000 patenter! Og nå krangler de om 5-10 patenter som skal gjøres opp for. Apple vet idag at de ikke kan konkurrere med Android, og derfor skal de finne andre måter å slå de på.

 

en av to solgte smartmobiler kommer idag med android OS. Og pilen stiger til værs. Det er klart at konkurrentene frykter stor konkurranse. Det hadde jammen meg jeg og gjort. Så hvis android skal være døende, da må det skje noe mer enn bare å krangle om noen få patenter.

 

Her er resultatet om hva brukere her på forumet tror så langt

post-227811-0-97632200-1312899710_thumb.png

 

Stem du også?

Hva mener du om googles helt beviste misbruk av oracles java patenter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei det er fordi iphone 4 er kliss lik iphone 3 som var kliss lik iphone 2 som var kliss lik iphone 1.

Har du prøvd noen av telefonene du ramser opp eller bare gjetter du og dømmer utifra utseende og det du leser på Internettet? iPhone 4 er like «kliss lik» iPhone (den første) som Toyota Prius er «kliss lik» en ny Toyota Land Cruiser.

Lenke til kommentar

Android er absolutt ikke et døende OS, tvert imot.

 

En smartmobil med et valgt OS idag består av rundt 250.000 patenter! Og nå krangler de om 5-10 patenter som skal gjøres opp for. Apple vet idag at de ikke kan konkurrere med Android, og derfor skal de finne andre måter å slå de på.

 

en av to solgte smartmobiler kommer idag med android OS. Og pilen stiger til værs. Det er klart at konkurrentene frykter stor konkurranse. Det hadde jammen meg jeg og gjort. Så hvis android skal være døende, da må det skje noe mer enn bare å krangle om noen få patenter.

 

Her er resultatet om hva brukere her på forumet tror så langt

post-227811-0-97632200-1312899710_thumb.png

 

Stem du også?

Hva mener du om googles helt beviste misbruk av oracles java patenter?

 

Oracle har ikke samme mål som Apple, nemlig å stoppe salg av androidtelefoner. Derfor er ikke Oracle på langt når så stor trussel som f.eks Apple.

Lenke til kommentar

Vel, for å si det ganske enkelt: http://www.infosyncw...part/12167.html

 

Ingenting som sier at Apple kommer til å vinne noe som helst mot HTC.

 

EDIT: Og dem som tror at Android er noe i fare bare på grunn av 2 tullete patenter er virkelig på bærtur.

Her er en artikkel fra en litt mer nøytral nettside.

 

Hvorfor går alle som prøver å fremstille Apple negativt, etter Steve Jobs personlig? Apple-vennlige nettsider går vel ikke etter skaperne av Google og/eller Android?

 

fordi han er det svakeste leddet til apple:P

men det er vel ikke det vi skal diskutere i denne tråden er det vell?

Lenke til kommentar

Det som mange ikke liker med Steve Jobs, det er måten han fremtrer på. Han kan stå på scenen å bruke overdramatiske ord og presentere nye funksjoner som om Apple skulle ha funnet opp de selv. For mange og inkl. meg selv, så er dette kvalmende å høre på. Det føles på mange måter som om det er et amerikansk kristenshow som blir sendt direkte fra en stor hall der alle jubler, rister og skriker uansett hva som blir representert. "Magical, unbelieveble, amazing osv." brukes alt for flittig. Det blir bare dumt å bruke sånne ord på alt, uansett om det er små filleting. Det kan minne om psykologisk hjernevasking på en mindre nivå.

 

Nå prøver han jo desperat å snakke ned på andre konkurrenter, Steve bruker mye energi på dette selv på apples egne keynotes. Det er ikke snakk om en ironisk fremstilling, men derimot en skarp småsur tone. Det føles ut som han er en skikkelig dårlig taper med et utrolig temperament.

 

For å si det enkelt. Steve Jobs kunne presentert en klokke som kjører iOS. Uansett om den hadde vært dårlig, så hadde han klart å fått det til å blitt en revulosjon, hype, og en salgssuksess. Ingen andre i verden klarer det samme. Når du får en hel sal til å juble å hyle for å endelig ha implementert copy and paste, da kan jo folk begynne å lure??

 

Kan dette være grunnen til at det er så mange som missliker Apple og Steve? Jeg kan ikke se noen andre som blir misslikt så sterkt. Selv når nokia var på topp, var ytterst få som viste sitt missnøye med de. Så hvorfor hatet mot Apple? Jeg tror Steve må ta mye av skylden, men uten han så hadde heller ikke Apple blitt så bra. Ironisk:)

 

http://www.youtube.com/watch?v=Nx7v815bYUw

Denne psykologiske "ordføringen" er godt planlagt på forhånd. Det blir som å sminke opp ei middels bra jente til å bli fantastisk. Noen lar seg rive med, mens andre ser rett igjennom.

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Android er absolutt ikke et døende OS, tvert imot.

 

En smartmobil med et valgt OS idag består av rundt 250.000 patenter! Og nå krangler de om 5-10 patenter som skal gjøres opp for. Apple vet idag at de ikke kan konkurrere med Android, og derfor skal de finne andre måter å slå de på.

 

en av to solgte smartmobiler kommer idag med android OS. Og pilen stiger til værs. Det er klart at konkurrentene frykter stor konkurranse. Det hadde jammen meg jeg og gjort. Så hvis android skal være døende, da må det skje noe mer enn bare å krangle om noen få patenter.

 

Her er resultatet om hva brukere her på forumet tror så langt

post-227811-0-97632200-1312899710_thumb.png

 

Stem du også?

Hva mener du om googles helt beviste misbruk av oracles java patenter?

 

Har du noe konkret informasjon om denne saken, informasjonen jeg har sett foreløpig er litt ullen, hvilke konkrete patenter er det google har misbrukt?

 

AtW

Lenke til kommentar

Du har rett i mye. Men du må også forstå at ord som "Amazing, Incredible, Magical" osv, brukes mye mer i dagligtalen i statene enn det gjør i Norge, det er ikke like "store" ord som det hadde vært på norsk. Og hvilken sjef er det som ikke prøver å skryte opp sine egne produkter mest mulig? - "Den nye iPhone er sånn halvgod, finnes bedre, prøv den hvis du ikke finner noe bedre".

 

..og at du gidder å bruke så mye tid og energi på å irritere deg over han, når du tydeligvis ikke synes noe særlig om Apple i det hele tatt, er meg et mysterium. Men for all del, folk må få ha egne meninger :)

Endret av laserlars
Lenke til kommentar

Du har rett i mye. Men du må også forstå at ord som "Amazing, Incredible, Magical" osv, brukes mye mer i dagligtalen i statene enn det gjør i Norge, det er ikke like "store" ord som det hadde vært på norsk. Og hvilken sjef er det som ikke prøver å skryte opp sine egne produkter mest mulig? - "Den nye iPhone er sånn halvgod, finnes bedre, prøv den hvis du ikke finner noe bedre".

 

..og at du gidder å bruke så mye tid og energi på å irritere deg over han, når du tydeligvis ikke synes noe særlig om Apple i det hele tatt, er meg et mysterium. Men for all del, folk må få ha egne meninger :)

 

Jeg bruker ikke mye tid å irritere meg:) Men jeg forklarte bare synspunktet til andre og meg. Jeg er interessert og får med meg det meste innen mobilindustrien f,eks nesten samtlige keynotes. Nettopp for å holde meg oppdatert.

 

Ordene har stor psykologisk effekt når du legger vekt på de ofte, og repeterer de hele tiden. Ingen andre produsenter snakker på samme måte. De skryter men er mer målrettet på det som er skikkelig bra, og ikke noe overbruk.

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Så de er gode til å selge produktene sine ?

At de andre ikke har peiling på hvordan de skal få mediaomtale på samme måte, er vel bare deres egen skyld. Apple har knekt koden, enten man liker det eller ikke.

 

Ser du prøver å kjøre på hjernevasking-kortet også, men jeg tror det ligger litt mer bak, at mange faktisk liker epleprodukter og kjøper det uten at de blir hypnotisert av Jobs under keynotes. Presse og anmeldere på diverse teknologisider som er tilstedet på keynotes, og privatpersoner med mobilinteresse litt over gjennomsnittet, både vet om og har prøvd alternativene som finnes. Det er hvertfall de produktene jeg har hatt minst kluss med noensinne.

 

Man skal være forsiktig med å stole for mye på noen store selskap, inkl Google.

eks: http://www.idg.no/pcworld/article215483.ece

Endret av laserlars
Lenke til kommentar

Keynotene betyr jo lite for folk flest. Hvor mange % av apple eller android brukerene tror du følger med på disse keynotene?

 

 

 

 

ATW: Lesestoff. Google villig til å forhandle med Oracle

 

Oracle sues google

 

Judge orders Oracle to lower lawsuit to around 100 million USD.

 

Prosentandelen er fryktelig lav. Keynoten er hovedsaklig for media og investorer. Så de fleste får med seg disse nyhetene indirekte i form av tv, artikler og små videoklipp.

 

Klarer du å svare på hvordan Oracle kan bremse opp androidsalget?

Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden skal jeg svare på det?

 

Men om man skal se for seg scenarioer så kan dette jo ende med en lisensiering av java for bruk i Android, noe som kan ende med at google må begynne å ta betalt for android, noe som kan ende med mindre salg. Men hvem vet?

 

 

 

 

Og ellers så synes jeg en del må slutte å være så sjalu på Steve jobs. Ja, han har mer penger enn alle vi tilsammen, ja han er mest sannsynlig dyktigere i jobben sin enn vi noen gang vil være.

 

 

 

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden skal jeg svare på det?

 

Men om man skal se for seg scenarioer så kan dette jo ende med en lisensiering av java for bruk i Android, noe som kan ende med at google må begynne å ta betalt for android, noe som kan ende med mindre salg. Men hvem vet?

 

Siden du spurte meg om dette spørsmålet som svar på #121:

"Hva mener du om googles helt beviste misbruk av oracles java patenter?"

 

Jeg er rimelig sikker på at saken med Oracle ikke vil ha den minste betydning for salget av androidenheter, nettopp fordi Oracle ikke er ute etter å hindre salg, men få penger.

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden skal jeg svare på det?

 

Men om man skal se for seg scenarioer så kan dette jo ende med en lisensiering av java for bruk i Android, noe som kan ende med at google må begynne å ta betalt for android, noe som kan ende med mindre salg. Men hvem vet?

 

Siden du spurte meg om dette spørsmålet som svar på #121:

"Hva mener du om googles helt beviste misbruk av oracles java patenter?"

 

Jeg er rimelig sikker på at saken med Oracle ikke vil ha den minste betydning for salget av androidenheter, nettopp fordi Oracle ikke er ute etter å hindre salg, men få penger.

 

Jeg ønsket bare å få en kommentar fra deg på hvordan du ser på det som har skjedd mellom Google og Oracle(sun). Her har google, som er bevist gjennom eposter lagt frem i retten, med vilje unngått å lisensiere java, og heller prøve å lure seg unna. Du har jo vist mye avsky for slik oppførsel i mobilbransjen, så regner med du vurderer å hoppe over til microsoft eller symbian nå. Om det er noe bedre i de leierene.

 

 

 

 

Ja, som du sier Oracle er ute etter penger. Men du mener altså at om Google må betale Oracle 5 USD per androidenhet så vil dette ikke påvirke salget?

Du tror ikke at HTC kanskje vil satse noe mer på WIndows 7 Mobile, siden de nå må betale MS dyrt for å bruke android?

 

 

 

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden skal jeg svare på det?

 

Men om man skal se for seg scenarioer så kan dette jo ende med en lisensiering av java for bruk i Android, noe som kan ende med at google må begynne å ta betalt for android, noe som kan ende med mindre salg. Men hvem vet?

 

Siden du spurte meg om dette spørsmålet som svar på #121:

"Hva mener du om googles helt beviste misbruk av oracles java patenter?"

 

Jeg er rimelig sikker på at saken med Oracle ikke vil ha den minste betydning for salget av androidenheter, nettopp fordi Oracle ikke er ute etter å hindre salg, men få penger.

 

Jeg ønsket bare å få en kommentar fra deg på hvordan du ser på det som har skjedd mellom Google og Oracle(sun). Her har google, som er bevist gjennom eposter lagt frem i retten, med vilje unngått å lisensiere java, og heller prøve å lure seg unna. Du har jo vist mye avsky for slik oppførsel i mobilbransjen, så regner med du vurderer å hoppe over til microsoft eller symbian nå. Om det er noe bedre i de leierene.

 

Ja, som du sier Oracle er ute etter penger. Men du mener altså at om Google må betale Oracle 5 USD per androidenhet så vil dette ikke påvirke salget?

Du tror ikke at HTC kanskje vil satse noe mer på WIndows 7 Mobile, siden de nå må betale MS dyrt for å bruke android?

 

"Du har jo vist mye avsky for slik oppførsel i mobilbransjen" Har du blandet meg med en annen? Tror aldri jeg kan huske å kommentert noe negativt om andre som har brutt patenter tidligere, eller å ha unngått lisensiering? Men om jeg mener folk bør straffes for slike brudd? Ja. Folk må følge regler.

 

Det er ikke google som måtte ha betalt pr. enghet til Oracle. Google selger ikke Androidmobiler, produsentene gjør. Dermed måtte Oracle ha saksøkt produsentene for å ordnet en slik avtale. Tror det var engadget som nevnte at Oracle mest sannsynlig bare er ute etter å saksøke Google med et stort samlet beløp. Så hvis det er tilfelle(noe det sannsynlig er) at Google kun trenger å utbetale èn samlet sum, så vil ikke dette ha noe påvirkning for androidsalget.

 

Alle produsentene som selger androidenheter må betale til MS, mao. Google betaler ikke en krone faktisk. Det mest ironiske er faktisk at MS tjener mer penger på androidsalget enn salget av egne smartmobiler.

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...