Gå til innhold

Bil - en slags penisforlenger?


Anbefalte innlegg

Ikke ta deg nær av disse lavpannene som prøver å bryte deg ned med sin "livserfaring" og sitt banale språk, Intellektro. Du har et flott språk som burde kvalifisere til jobb som skribent i et eller annet tidsskrift. Det er en fryd å lese innlegg fra noen med et slikt ordforåd og vidd.

han er flink til å skrive, kan også innrømme, men skjønner ikke noe -.-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du er lysten på å lese pretensiøst tullball fra en NAV-klient, så vennligst si fra hvilket magasin som trykker sånt. På den måten har jeg mulighet til å unngå det.

Med din forutinntatthet er det kanskje best du ikke vet så mye om artikkelforfatternes "opphav".

 

Uavhengig av artikkelforfatterens opphav, så er det unødvendig å skrive vanskelig bare fordi man kan. En tekst blir ikke godt skrevet fordi den er stappet full av fremmedord og gjort så vanskelig at det er kun de med mastergrad i lingvistikk som forstår hva det står. Da blir det pretesiøst. Og er det noe jeg hater, så er det akkurat det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hmm, synes tråden her begynner å gå litt for langt off topic.

 

Som svar til trådsvarer, for noen er nok det og ha fin bil bare ego-boosting men flertallet med finere biler kjøper dem fordi de er glad i fine biler som oppfører seg skikkelig på veien osv.

 

Jeg kjører forøvrig liten riskoker med akkurat nok motor til og få meg fra a til b, likevel vasker/polerer jeg den mer en gjennomsnittet, bruker penger på senke-sett, felger osv. som jeg ikke må ha men koster på fordi jeg er glad i bilen og vil at den skal se og kjøre så bra som den kan. så kanskje kompisen din prioriter pengene sine annerledes en deg, kanskje han har mer penger enn deg, men og mene at det bare er fordi han har penis-komplekser høres ut som misunnelig vrøvl for meg.

 

Han er kanskje glad i og bruke tiden sin på bilen sin mens du er glad i og klage over han på internett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En bil i millionklassen er overhode ikke en penisforlenger.

 

den er en PENISFORKORTER! I det øyeblikket naboen, eller i dette tilfelelt TS, legger øyne på den nye doningen så skrumper hans penis inn og forsvinner.

 

Hvorfor man har anskaffet denne bilen, hvilke prioriteringer som er gjort, og hva den brukes til er irrelevant. Her må alt av jantelover dras frem fra skuffer og skap for å retferdigjøre den følelsen av nederlag og missunnelse man føler for andres suksess.

 

Gratulerer TS, du har nettop tatt fagprøve i ekte norsk. En gjeng smålige bygdeklovner som ikke tåler synet av annet en sølvgråe avensiser og passater.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Uavhengig av artikkelforfatterens opphav, så er det unødvendig å skrive vanskelig bare fordi man kan. En tekst blir ikke godt skrevet fordi den er stappet full av fremmedord og gjort så vanskelig at det er kun de med mastergrad i lingvistikk som forstår hva det står. Da blir det pretesiøst. Og er det noe jeg hater, så er det akkurat det.

 

Ettersom du hater det, betyr det at du er misunnelig ...?

 

Bazinga! :D

 

 

Til TS så vil jeg si at du har nok fått de svarene du kan forvente deg på denne delen av forumet, selv om du kanskje ville høre noe annet?

Lenke til kommentar

En bil i millionklassen er overhode ikke en penisforlenger.

 

den er en PENISFORKORTER! I det øyeblikket naboen, eller i dette tilfelelt TS, legger øyne på den nye doningen så skrumper hans penis inn og forsvinner.

 

Hvorfor man har anskaffet denne bilen, hvilke prioriteringer som er gjort, og hva den brukes til er irrelevant. Her må alt av jantelover dras frem fra skuffer og skap for å retferdigjøre den følelsen av nederlag og missunnelse man føler for andres suksess.

 

Gratulerer TS, du har nettop tatt fagprøve i ekte norsk. En gjeng smålige bygdeklovner som ikke tåler synet av annet en sølvgråe avensiser og passater.

 

Du har uvegerlig et lite poeng. Men jeg higer ikke etter å kjøre rundt i den slags type biler. Det ville vært imot mine bastante nøysomhetsprinsipper.

Og jeg skal - siden jeg merker den krasse tonen som torner rundt min hals - utlede mitt finurlige nøysomhetsprinsipp. Dette er noe jeg har kokt istand, med god drahjelp fra Walden og andre høyverdige filosofiske verk.

Nøysomhetsprinisippet (TM - Intellektro):

 

Vi lever i en overflødighetskultur der jaget etter det nyeste og beste er et uopphørlig kynisk rotterace. Vi drukner i valgmuligheter; Man kan lett gå inn på nettet og laste ned en serie eller film man ønsker å se, og man kan laste ned all verdens musikk på kort tid. På TV-en florerer det av diverse kanalerer, for det meste er det åndsnedsløvende underholdning over en lav terskel. Og biler; Flotte, skinnende, prangende, iøynefallende! Jo større, jo bedre. Det samme kan sies om hus. Det er umettelig mer-mer-mer-behov som herjer ustyrlig i dagens samfunn. Her påtreffes min lille tese; nemlig det at bilen impliseres i denne problematikken.

 

Er det på tide å sette øynene på hva man har istedenfor hva man ikke har? :hmm:

 

Selvsagt er innlegget mitt skrevet i et "øyeblikk av forargelse", og jeg medgir at det dunster svakt av misunnelse...

 

Men hvis man vil vekke mennesker. Må man ikke da opptre høylydt og (ved noen tilfeller) uvørent?!

Endret av Intellektro
Lenke til kommentar

Burde ikke vært bil som var utgangspunktet for denne tråden, men heller "alt som koster litt mer enn det jeg har råd til". Sier du det samme hvis en kompis har kjøpt seg dyrt fiskeutstyr? Kanskje en high-end gaming PC? Eller hva med en dyr ferie til Las Vegas?

 

Jo, jeg erkjenner at min krasse kritikk mot bil ikke gir et adekvat bilde av det jeg subtilt ønsker å formidle.

 

Over til ditt spørsmål: For meg koker ned ned til et spørsmål om overflod, eller om man unner seg en koselig gave i ny og ne.

 

Hvis min gode kamerat bestilte seg en lenge etterlengtet tur til Syden, hadde jeg ikke gryntet av misbilligelse, ei heller hadde jeg ristet på hodet av oppgitthet. Men når det kommer til min bekjente - han som har gått til anskaffelse av selvgod oppmerksomhetssyk bil - oversvømmer seg selv og sin prydelige eiendom med skryteverdig saker og ting. Han svinser rundt med sitt selvnytende glis og beundrer sin egen rikdom.

Det er dette jeg mener!

Lenke til kommentar

Hvis min gode kamerat bestilte seg en lenge etterlengtet tur til Syden, hadde jeg ikke gryntet av misbilligelse, ei heller hadde jeg ristet på hodet av oppgitthet. Men når det kommer til min bekjente - han som har gått til anskaffelse av selvgod oppmerksomhetssyk bil - oversvømmer seg selv og sin prydelige eiendom med skryteverdig saker og ting. Han svinser rundt med sitt selvnytende glis og beundrer sin egen rikdom.

Det er dette jeg mener!

Og igjen så enormt missunnelig.

 

Tror du virkelig han står der og beskuer en prislapp, eller tror du han står og beskuer en veldig fin bil?

 

Jeg forstår at du ser en prislapp, men skaff deg jobb så skal du se at det går over det og.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis min gode kamerat bestilte seg en lenge etterlengtet tur til Syden, hadde jeg ikke gryntet av misbilligelse, ei heller hadde jeg ristet på hodet av oppgitthet. Men når det kommer til min bekjente - han som har gått til anskaffelse av selvgod oppmerksomhetssyk bil - oversvømmer seg selv og sin prydelige eiendom med skryteverdig saker og ting. Han svinser rundt med sitt selvnytende glis og beundrer sin egen rikdom.

Det er dette jeg mener!

 

Nja, eller du kan jo tenke slik: han har en flott bil, så fint for ham, hans kjøp av den har gavnet mange mennesker på dens vei fra råvare til den står i oppkjørselen.

 

Flott bil, flotte klær og selvsikker fremtoning vil i svært mange tilfeller gi deg store fordeler i møte med fremmede, du kan selvsagt ha lånt bilen og dressen men det vet ikke de du møter ;)

 

Kjøper man bil kun for og gi seg selv høyere sosial status så er selvsagt bilen en penisforlenger :)

Røkke og Olav Thon kunne selvsagt ha kommet i en rusten Fiat Ritmo og steget ut i møkkete arbeidsklær og hatt intet og bevise via fremkomstmiddelet eller klærne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Burde ikke vært bil som var utgangspunktet for denne tråden, men heller "alt som koster litt mer enn det jeg har råd til". Sier du det samme hvis en kompis har kjøpt seg dyrt fiskeutstyr? Kanskje en high-end gaming PC? Eller hva med en dyr ferie til Las Vegas?

 

Jo, jeg erkjenner at min krasse kritikk mot bil ikke gir et adekvat bilde av det jeg subtilt ønsker å formidle.

 

Over til ditt spørsmål: For meg koker ned ned til et spørsmål om overflod, eller om man unner seg en koselig gave i ny og ne.

 

Hvis min gode kamerat bestilte seg en lenge etterlengtet tur til Syden, hadde jeg ikke gryntet av misbilligelse, ei heller hadde jeg ristet på hodet av oppgitthet. Men når det kommer til min bekjente - han som har gått til anskaffelse av selvgod oppmerksomhetssyk bil - oversvømmer seg selv og sin prydelige eiendom med skryteverdig saker og ting. Han svinser rundt med sitt selvnytende glis og beundrer sin egen rikdom.

Det er dette jeg mener!

 

Hva i all verden skal man bruke pengene på da?

Om han tjener bra, så må han jo bruke pengene på noe, ingen har glede av at de står å råtner på konto.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Olav Thon kunne selvsagt ha kommet i en rusten Fiat Ritmo og steget ut i møkkete arbeidsklær og hatt intet og bevise via fremkomstmiddelet eller klærne.

 

Det er ikke langt fra det Thon gjør. Eneste forskjell er at han kjører tilårskommen Subaru.

 

Hadde jeg hatt penger, så hadde jeg gått til anskaffelse av en skikkelig penisforlenger. Ikke nødvendigvis fordi jeg liker å vise meg frem, men fordi jeg er genuint interessert i bil.

Lenke til kommentar

Olav Thon kunne selvsagt ha kommet i en rusten Fiat Ritmo og steget ut i møkkete arbeidsklær og hatt intet og bevise via fremkomstmiddelet eller klærne.

 

Det er ikke langt fra det Thon gjør. Eneste forskjell er at han kjører tilårskommen Subaru.

 

Hadde jeg hatt penger, så hadde jeg gått til anskaffelse av en skikkelig penisforlenger. Ikke nødvendigvis fordi jeg liker å vise meg frem, men fordi jeg er genuint interessert i bil.

Penisen min hadde nok vært flere mil lang med alle de enormt fine bilene jeg hadde hatt om jeg var steinrik ja.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Jeg synes rett og slett det er tåpelig og bruke masse penger på en bil.

 

Definer masse penger. Dersom du hadde hatt 40 millioner i banken, hadde du likevel skydd å bruke 700 000 på bil?

Lenke til kommentar

Det spiller ingen rolle, er få som har så mye penger på bank uansett. 700.000 er grasalt mye å bruke på bil.

Med en årslønn på 1 million er det faktisk relativt sett ganske lite å bruke 700 000 på bil, sammenlignet med en som har en årslønn på 250k som kjøper en bil til 300k.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det spiller ingen rolle, er få som har så mye penger på bank uansett. 700.000 er grasalt mye å bruke på bil.

Hvorfor det? Jeg hadde mye heller brukt 2mill på bil, og 1,5 på leilighet forran 3 på hus...

 

Det er snakk om prioriteringer og interesse. Jeg gidder ikke bruke 20 000 på sydenferie, da blir jeg hjemme og bruker dem på bilen, PCn eller hjemmekinoen. Hvorfor skal bestandig "normalen" bestemme hva som er mye og lite?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...