Gå til innhold

Bil - en slags penisforlenger?


Anbefalte innlegg

Jeg for min del synes det er mye viktigere at bilen ergrer naboer og sosialister.

 

Så sant så sant :D

 

Det er jo helt opplagt at fyrn TS snakker om, setter pris på ren kjøreglede. Det er bare å gratulere han med en fantastisk kjøremaskin og heller ta deg en bolle, mens du furter over at du ikke har råd til en selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En av mine bekjente - jeg kan ikke akkurat kalle ham for kamerat, fordi jeg nærer en skarpslipt avsky til ham - har nettopp gått til anskaffelse av en flunkende ny bil, en BMW som glitrer pompøst og oppmerksomhetssykt i solskinnet. Han smiler hovent og kvalmt hver gang jeg ser ham. Noe som selvsagt bare nører ytterligere opp under hatet mitt til ham.

Misunnelig!

 

Misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig, misunnelig.

 

 

Jeg kjøper bil for min egen del, og om jeg har følsomme naboer - for å irritere dem. Nå går jeg rundt og drømmer om en 406 coupe, fordi den er så enormt pen. Med en dieselmotor som trekker under 0.5 per mil, slik at jeg har råd til å kjøre den også. Hva andre synes kommer i siste rekke, under hvor godt den egner seg som dopapir eller som blyant.

 

Jeg er ikke av den tungnemme sorten. Kanskje det later til det på bilde, men jeg forstår fint om du skriver "misunnelig" en gang. Du trenger ikke gjenta deg selv i det langtekkelige. Å komme bukserens med en lass av "misunnelig" blir like lettkjøpt og enkelt som popsangene om Botten Anna. Med andre ord; Det er substansløst. Enhver som råder over en liten beskjeden porsjon anstendighet, ville ha blitt tynget av en voldsom uformelig skjensel over denne lavpannede skrivestammingen...

 

For å være helt ærlig med deg, så provoserer det litt at du prøver å heve deg over meg på den nederdrektige måten - ved å henspille på min antatte enfoldighet.

 

Vi er ikke fjorten år lengre - i alle fall ikke jeg. Og vi er heller ikke dyr. Vi - og i "vi" mener jeg hele menneskeheten, noe som inkluderer deg, min gode diskusjonspartner (som åpenbart følte at jeg tråkket deg på tærne, noe som jeg hadde kalkulert når jeg vågalt bega meg ut på dette minefeltet) - har blitt bevilget en hjerne. Og hjernen er som en muskel, den kan trenes opp... Hodet er ikke en oksygentank. Det er noe på innsiden.

 

Sorry hvis jeg virker litt trumpete i dag. Jeg har fryktelig vondt i hodet etter en heftig fyllekule igår, og er i et krakilsk lune.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tja, kan du ikke forklare hva som er så forferdelig galt med at fyren har en pen og morsom bil da, hvis du ikke er misunnelig?

 

 

Det er jo vel og greit å kjøpe seg bil hvis man behøver et transportmiddel. Jeg har selv en enkel og skranglete bil. Den sviver kurrant nok, dog litt preget av alderdom.

Du er klar over at bil kan være mer enn et transportmiddel...?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, kan du ikke forklare hva som er så forferdelig galt med at fyren har en pen og morsom bil da, hvis du ikke er misunnelig?

 

 

Det er jo vel og greit å kjøpe seg bil hvis man behøver et transportmiddel. Jeg har selv en enkel og skranglete bil. Den sviver kurrant nok, dog litt preget av alderdom.

Du er klar over at bil kan være mer enn et transportmiddel...?

 

Har du lest "Walden" av Henry Thoreau? Han påpeker med en prektig penn hvordan denne overflødighetskulturen er en direkte vanskjøtsel av den rene ånden. Han hevder også at menneske ikke trenger å ikle seg et prangende ferniss av vellykkethet. Men at det naturvennlige, kloke og saktmodige menneske er nærmere en foredlet og gjennomsyret sannferdig lykke.

Den boka anbefales!

Jeg velger å bruke boka til mitt fullverdige forsvar!

Lenke til kommentar

Han er vel interessert i biler og er glad på grunn av kjøregleden. Hva er problemet? De fleste som polere og vaske bilen sin hele tiden, eie den på grunn av entusiasme og ikke for å tøffe seg. Det er derimot de som har pen bil men glemme alt av vedlikehold som kanskje bruke den bare som statussymbol. Det er noen som irritere meg, stakkars biler sad.gif

Endret av NoiSe_NOR
Lenke til kommentar

For å være helt ærlig med deg, så provoserer det litt at du prøver å heve deg over meg på den nederdrektige måten - ved å henspille på min antatte enfoldighet.

Jeg merker at det er mye som provoserer deg, spesielt det som gjør deg missunnelig, det provoserer deg nok til å lage en tråd på internet.

 

Å komme dragende med at et objekt som er penere/bedre ødelegger ånden er som talt fra en ekte nav-gåer uten fast inntekt (være det seg frivillig eller ikke). Bare innse at han har gjort et valg om å bruke mye mer penger på bil enn deg, og gå videre. Hvorfor i alle dager skulle dette irritere deg - om ikke du ble missunnelig? Det første innlnegget ditt skriker av missunnelse, det var derfor jeg så meg nødt til å parere med et passende antall missunnelig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Biler kan i noen tilfeller være penisforlengere?!

 

Hva blir det neste sjokket? Vann er våt?

 

Personlig kjører jeg skodan når jeg merker kølla blir for stor for damene og jaguaren når kølla ikke strekker til :thumbup:

Endret av trra
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Til trådstarter: Bruk heller tiden din på å få deg en jobb i stedet for å være misunnelig på naboene dine, kanskje du får råd til en fin bil en dag du også.

 

Få meg en jobb? :ohmy:

 

Det er neimen ikke lett når NAV er til de grader udugelige :mad: . Jeg har fått tildelt en rådgiver som ikke følger meg opp. Han ringer aldri :nei: og tilbyr meg noe jobb. Derfra er det tyst som graven.

 

Jeg traff ham - saksføreren min - for omtrent fem måneder siden. Vi håndhilste varmt og han anviste meg til kontoret sitt. Han hadde snille øyne og et vennlig og rolig vesen. Jeg fattet tillit til ham og fortalte ham om min livssituasjon, at jeg var lysten på å arbeide osv. (selvsagt har jeg visse krav som å oppfylles for at jeg skal vurdere en jobb. Gidder ikke sitte i kassa på KIWI f.eks...), og han skrev flittig ned på et skjema. Da vi var ferdige sa han at han skulle kontakte meg hvis det dukket noe opp, ledsaget av et jeg-skal-fikse-noe-for-deg :thumbup: smil og tillitsvekkende glimt i de store, blå øynene.

 

Men jeg har ikke hørt noe siden. Og jeg sitter her utålmodig og venter! Ja, jeg nærmest tripper av rastløshet og det klør i fingrene. Jeg vil gjerne ut og gjøre noe. Men den skjebnesvangre telefonen uteblir... :cry:

Lenke til kommentar

Ikke ta deg nær av disse lavpannene som prøver å bryte deg ned med sin "livserfaring" og sitt banale språk, Intellektro. Du har et flott språk som burde kvalifisere til jobb som skribent i et eller annet tidsskrift. Det er en fryd å lese innlegg fra noen med et slikt ordforåd og vidd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke ta deg nær av disse lavpannene som prøver å bryte deg ned med sin "livserfaring" og sitt banale språk, Intellektro. Du har et flott språk som burde kvalifisere til jobb som skribent i et eller annet tidsskrift. Det er en fryd å lese innlegg fra noen med et slikt ordforåd og vidd.

 

takk for det:)! veldig hyggelig å høre!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke ta deg nær av disse lavpannene som prøver å bryte deg ned med sin "livserfaring" og sitt banale språk, Intellektro. Du har et flott språk som burde kvalifisere til jobb som skribent i et eller annet tidsskrift. Det er en fryd å lese innlegg fra noen med et slikt ordforåd og vidd.

 

Lavpannet eller ikke, jeg har i hvert fall en fin jobb. Jo, og jeg har en blank BMW også, gitt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...