Gå til innhold

Bil - en slags penisforlenger?


Anbefalte innlegg

En bil i millionklassen er overhode ikke en penisforlenger.

 

den er en PENISFORKORTER! I det øyeblikket naboen, eller i dette tilfelelt TS, legger øyne på den nye doningen så skrumper hans penis inn og forsvinner.

 

Hvorfor man har anskaffet denne bilen, hvilke prioriteringer som er gjort, og hva den brukes til er irrelevant. Her må alt av jantelover dras frem fra skuffer og skap for å retferdigjøre den følelsen av nederlag og missunnelse man føler for andres suksess.

 

Gratulerer TS, du har nettop tatt fagprøve i ekte norsk. En gjeng smålige bygdeklovner som ikke tåler synet av annet en sølvgråe avensiser og passater.

 

Du har uvegerlig et lite poeng. Men jeg higer ikke etter å kjøre rundt i den slags type biler. Det ville vært imot mine bastante nøysomhetsprinsipper.

Og jeg skal - siden jeg merker den krasse tonen som torner rundt min hals - utlede mitt finurlige nøysomhetsprinsipp. Dette er noe jeg har kokt istand, med god drahjelp fra Walden og andre høyverdige filosofiske verk.

Nøysomhetsprinisippet (TM - Intellektro):

 

Vi lever i en overflødighetskultur der jaget etter det nyeste og beste er et uopphørlig kynisk rotterace. Vi drukner i valgmuligheter; Man kan lett gå inn på nettet og laste ned en serie eller film man ønsker å se, og man kan laste ned all verdens musikk på kort tid. På TV-en florerer det av diverse kanalerer, for det meste er det åndsnedsløvende underholdning over en lav terskel. Og biler; Flotte, skinnende, prangende, iøynefallende! Jo større, jo bedre. Det samme kan sies om hus. Det er umettelig mer-mer-mer-behov som herjer ustyrlig i dagens samfunn. Her påtreffes min lille tese; nemlig det at bilen impliseres i denne problematikken.

 

Er det på tide å sette øynene på hva man har istedenfor hva man ikke har? :hmm:

 

Selvsagt er innlegget mitt skrevet i et "øyeblikk av forargelse", og jeg medgir at det dunster svakt av misunnelse...

 

Men hvis man vil vekke mennesker. Må man ikke da opptre høylydt og (ved noen tilfeller) uvørent?!

Hva om du setter øynene på hva du har (bil) fremfor det du ikke har (dyr bil)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

Det spiller ingen rolle, er få som har så mye penger på bank uansett. 700.000 er grasalt mye å bruke på bil.

Hvorfor det? Jeg hadde mye heller brukt 2mill på bil, og 1,5 på leilighet forran 3 på hus...

 

Det er snakk om prioriteringer og interesse. Jeg gidder ikke bruke 20 000 på sydenferie, da blir jeg hjemme og bruker dem på bilen, PCn eller hjemmekinoen. Hvorfor skal bestandig "normalen" bestemme hva som er mye og lite?

 

Nå gjør du deg vanskelig. Har ikke sakt at ikke folk må få bruke pengene sine på hva dem vil, værsegod, men jeg kommer alltid til å synes at det er idiotisk og bruke opp mot 1 mill på bil.

Lenke til kommentar

Herregud for noe tull! Så med mindre man bruker en hel formue på bil, så forstår man seg ikke på det? Dummeste jeg har hørt.

Du trenger ikke å bruke en formue på det, bare forstå hvordan det kan være verdt det.

 

Som jeg allerede påpekte, en person med 300 000 i inntekt i året bruker veldig mye mer på bil om han kjøper en nybil til 300 000, enn en person med 1 mill i intekt gjør om han kjøper en bil til 700 000 - eller en mill.

Lenke til kommentar

Herregud for noe tull! Så med mindre man bruker en hel formue på bil, så forstår man seg ikke på det? Dummeste jeg har hørt.

 

Nei nei, det er en manneting (med mindre en har høye testosteron verdier).. Akkurat som at jeg syns det er sykt å bruke tid og mye penger på en hest.

 

Må bare akseptere det :)

Endret av Hotel Papa Echo
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Er ikke snakk om de samme summene da, bruker noen 800.000 på hest så synes jeg det er like teit som å bruke det på bil f.eks.

 

Men aksepterer det da, har da ikke sakt noe annet. ;)

Lenke til kommentar

Er ikke snakk om de samme summene da, bruker noen 800.000 på hest så synes jeg det er like teit som å bruke det på bil f.eks.

 

Men aksepterer det da, har da ikke sakt noe annet. ;)

 

Du får jo kjøpt et esel eller et slitent øk til mye mindre enn 800.000 (uten at jeg har sjekket), hvorfor gjør man ikke det i stedet for å bruke 800 løk på et hestetryne?

 

Det blir samme problemstillingen; skal du ha noe nytt og som holder kvalitet koster det penger.

Endret av Kent Touch This
Lenke til kommentar

På samme måte som man får kjøpt en bil mye billigere også..

 

Joda, men igjen på samme måte så får du det du betaler for. Jeg ofrer gjerne en halv million på å kjøre en bil som er ny, trygg og gir meg kjøreglede i stedet for å kjøre en sliten bil fra tidlig 90-tall. Folk må bare innse at man prioriterer forskjellig og på bilsiden av dette forumet finner du veldig mange bilinteresserte mennesker som mer enn gjerne ville / har brukt en liten formue på å få seg en bil de liker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg smiler når jeg ser kraftig avgiftbelagte biler som tungt sponser samfunnet. Tenk hvor mange barnehageplasser som blir sponset av en AMG!?? Må jo være en hel barnehage!

 

- Nei forsett å kjør rundt i gamle biler og når du først skal anskaffe deg en ny en, så pass på at du kjøper en som ikke koster mer en 1500 korner å omregistrere!

Endret av Luske_Ludvig
Lenke til kommentar

Jeg smiler når jeg ser kraftig avgiftbelagte biler som tungt sponser samfunnet. Tenk hvor mange barnehageplasser som blir sponset av en AMG!?? Må jo være en hel barnehage!

 

- Nei forsett å kjør rundt i gamle biler og når du først skal anskaffe deg en ny en, så pass på at du kjøper en som ikke koster mer en 1500 korner å omregistrere!

 

Tenk deg hvor mye større smilet ditt hadde vært hver gang du satt deg bak rattet om du hadde hatt råd til å kjøpe en AMG.

 

Og ikke minst når du tråkket litt ekstra på gassen for å terge den misunnelige bekjente du hadde.

Endret av Kent Touch This
Lenke til kommentar

På samme måte som man får kjøpt en bil mye billigere også..

Og tenker man slik, så trenger man egentlig ikke å tjene mer enn 200 000kr i året. Men likevell, folk tjener mer, og Alle bruker pengene sine, og da synes jeg det blir helt ræva å si at noen bruker unødvendig mye på x.

 

Det som er tingen, er at de gjerne bruker mye mer på x, og mye mindre på y, mens noen andre bruker like mye på x og y. Det valget burde man få ta selv uten at folk skal moralisere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hver morgen når jeg står opp og kommer inn på kjøkkenet titter jeg ut vinduet for å se om min vakre lille Mini Cooper står der. (Som regel ser jeg den ikke, fordi den står inne i garasjen.) Det er en S, og den bokstaven kostet meg 75000 kroner ekstra (i øket motoravgift.) Kunne jeg klart meg med en billigere bil? Opplagt. De har jeg hatt mange av. Brukte Nissan, Sierra og en rusten boble. De fikk oss fra A til B de også, så lenge de varte.

 

Men denne gangen ønsket jeg mer en morsom bil. Ungene er voksne og bilen er ikke lenger et nødvendig onde for oss. Men nødvendig er den, så hvorfor ikke et nødvendig gode? Det er en bil jeg liker å kjøre (fruen også), som jeg liker å se på, og til og med liker å vaske og polere.

 

Om den er verd pengene kan diskuteres. Men selv om jeg er motstander av dagens bilavgifter, trøster jeg meg med at S'en egentlig bare koster 12000 mer, og at de resterende 60000 (pluss moms) er mitt bidrag til sosialdemokratiets utallige gode formål... :innocent:

 

Nå er jeg så heldig at jeg bor i et litt snobbete strøk der naboene skjønner godt hvorfor jeg har kjøpt den. Misunnelige er de nok, noen av dem, for de kunne tenkt seg en maken.

 

Bil som penisforlenger? Joda, jeg har sett flere slike. Og med all respekt for dagens unge damer, det synes å virke også, i de rette miljøer. Men jeg har nå klart å få barn med den jeg har, og ikke skal jeg ha flere, så det var nok ikke motivet, ikke engang i metaforisk forstand... :D

 

Geir :)

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Hvorfor en trydget NAV-mann absolutt skal tillegge seg et såpass pretensiøst språk skjønner jeg ikke. Det virker bare påtatt.

Hvorfor NAV-trygdestatus skal ha føringer for hva slags språk man velger å føre, skjønner jeg ikke. Det vil si, jeg aner at det har med dine stereotype forventninger å gjøre, og du må gjerne utdype hvorfor TS skal forholde seg til det.

 

Videre var kommentaren din et av de styggeste og nedrigste personangrepene jeg har sett, så da tillater moderator sikkert at jeg kaller deg en jævla drittsekk.

 

Når det gjelder ditt åpenbare hat mot folk som har finere ting enn deg, så kan heller ikke jeg se noen annen grunn enn misunnelse.

Jeg ser andre grunner også, f.eks generell negativitet og forakt for mennesker trigget av misnøye, spesielt dersom TS virkelig er NAV-klient, noe jeg skulle tro gjør noe med følelseslivet på samme måte som å bli dumpet av jenter 1 million ganger, latterliggjort i fellesundervisning, eller mobbet i gymtimene. Men kan ikke du heller fortelle hvorfor du skal avspore fra substansen i TS' sitt innlegg med å spekulere i motivasjon? Da kan vi jo dyppe litt i din egen syke personlighet.

Lenke til kommentar

Er ikke snakk om de samme summene da, bruker noen 800.000 på hest så synes jeg det er like teit som å bruke det på bil f.eks.

 

Men aksepterer det da, har da ikke sakt noe annet. ;)

En hest til 800.000, kanskje den kan bringe inn noen grunker? De fysiske kravene til å være rytter er en bagatell sammenliknet med f.eks det å være friidrettsløper, men det er en grunn til at eurosport viser rolex-reklame foran all sprangridning, samt at jentene dresser seg opp i finstas på møkkete dyr.

Lenke til kommentar

Hvorfor NAV-trygdestatus skal ha føringer for hva slags språk man velger å føre, skjønner jeg ikke. Det vil si, jeg aner at det har med dine stereotype forventninger å gjøre, og du må gjerne utdype hvorfor TS skal forholde seg til det.

 

Videre var kommentaren din et av de styggeste og nedrigste personangrepene jeg har sett, så da tillater moderator sikkert at jeg kaller deg en jævla drittsekk.

 

Det har nok med mine stereotypiske foventninger å gjøre, ja. Det skal jeg ikke stikke under en stol. Likevel: Arbeidsløse mennesker som sitter hjemme, som åpenbart ikke vil nedverdige seg til å ta en enkel jobb og som rakker ned på mennesker som har andre prioriteringer i livet fortjener ikke annet enn negative karakteristikker.

 

Jeg ser andre grunner også, f.eks generell negativitet og forakt for mennesker trigget av misnøye, spesielt dersom TS virkelig er NAV-klient, noe jeg skulle tro gjør noe med følelseslivet på samme måte som å bli dumpet av jenter 1 million ganger, latterliggjort i fellesundervisning, eller mobbet i gymtimene. Men kan ikke du heller fortelle hvorfor du skal avspore fra substansen i TS' sitt innlegg med å spekulere i motivasjon? Da kan vi jo dyppe litt i din egen syke personlighet.

 

TS er virkelig NAV-klient. Jeg har ikke for vane å slenge rundt meg med slike påstander uten at det er begrunnet. I dette tilfellet var informasjonen fra en tidligere tråd fra TS.

 

Hva det gjør med følelseslivet til vedkommende er meg revnende likegyldig. Å påpeke at TS' innlegg var gjennomsyret av misunnelse ser jeg ikke på som noen avsporing i det hele tatt. Det er tvert imot essensielt i en slik debatt å få frem grunnen til at personen har et så sterkt hat mot noen som har finere ting enn vedkommende selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...