Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Var deilig å se et nytt Mario spill som man blir hyped for. Maskinvaren har både sine fordeler og ulemper, men regner med at Nintendo vil fortelle mer om mulige lagringsenheter senere før lansering. Nå aner jeg ikke størrelsen på spillene, men blir kjipt med bare 32gb lagring :/ 

Lenke til kommentar

Var deilig å se et nytt Mario spill som man blir hyped for. Maskinvaren har både sine fordeler og ulemper, men regner med at Nintendo vil fortelle mer om mulige lagringsenheter senere før lansering. Nå aner jeg ikke størrelsen på spillene, men blir kjipt med bare 32gb lagring :/ 

 

Men man kan jo få mere lagring med minnekort, så ikkje så farlig like vel? Det er vel 32GB fordi flesteparten ikkje vil betale det det koster for f.eks 256GB...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

 

Var deilig å se et nytt Mario spill som man blir hyped for. Maskinvaren har både sine fordeler og ulemper, men regner med at Nintendo vil fortelle mer om mulige lagringsenheter senere før lansering. Nå aner jeg ikke størrelsen på spillene, men blir kjipt med bare 32gb lagring :/ 

 

Men man kan jo få mere lagring med minnekort, så ikkje så farlig like vel? Det er vel 32GB fordi flesteparten ikkje vil betale det det koster for f.eks 256GB...

 

Hvor mye utgjør faktisk produksjonskostnaden ved å putte i en lagringsenhet på f.eks. 256gb kontra 32gb? De 200kr mer som den kanskje ville ha kostet er isåfall verdt det i mine øyne. 

Lenke til kommentar

 

 

Var deilig å se et nytt Mario spill som man blir hyped for. Maskinvaren har både sine fordeler og ulemper, men regner med at Nintendo vil fortelle mer om mulige lagringsenheter senere før lansering. Nå aner jeg ikke størrelsen på spillene, men blir kjipt med bare 32gb lagring :/ 

 

Men man kan jo få mere lagring med minnekort, så ikkje så farlig like vel? Det er vel 32GB fordi flesteparten ikkje vil betale det det koster for f.eks 256GB...

 

Hvor mye utgjør faktisk produksjonskostnaden ved å putte i en lagringsenhet på f.eks. 256gb kontra 32gb? De 200kr mer som den kanskje ville ha kostet er isåfall verdt det i mine øyne. 

 

 

De som vil ha mere lagring kjøper minnekort. De sier Nintendo

 

 

Eller en USB harddisk/minnepinne for nedlasta spill.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

 

Var deilig å se et nytt Mario spill som man blir hyped for. Maskinvaren har både sine fordeler og ulemper, men regner med at Nintendo vil fortelle mer om mulige lagringsenheter senere før lansering. Nå aner jeg ikke størrelsen på spillene, men blir kjipt med bare 32gb lagring :/ 

 

Men man kan jo få mere lagring med minnekort, så ikkje så farlig like vel? Det er vel 32GB fordi flesteparten ikkje vil betale det det koster for f.eks 256GB...

 

Hvor mye utgjør faktisk produksjonskostnaden ved å putte i en lagringsenhet på f.eks. 256gb kontra 32gb? De 200kr mer som den kanskje ville ha kostet er isåfall verdt det i mine øyne. 

 

 

 

Prisforskjellen hadde nok vært endel større enn 200 kr om de gikk for 256GB kontra 32GB. Men de vet vel at de aller fleste vil kjøpe fysiske spill (catridges) så da blir det å investere i ekstra lagring bortkasta penger for Nintendo og det ville fått prisen på konsollen opp, eventuelt avansen ned. Den har støtte for Micro-SD så de av oss som ønsker å kjøre digitalt må nesten bare punge ut 500-1500 kr for raske minnekort på 64-256GB.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+130498

Nintendo sluttet vel å produsere Wii U for et par måneder siden, har ikke sett noen i butikk på lang tid. Men stikk innom din lokale gamestop, de pleier jo å ha et godt utvalg av bruktmaskiner.

Lenke til kommentar

Hmm, trenger mer plass på WiiU. Og den eksterne disken min detter ut hele tiden så den trekker nok for mye strøm. Vil en Y kabel rette opp i dette? Disken trekker opptil 0.65A på USB 2 når jeg tester med USB multimeteret mitt.

Jeg har en 2,5" eksern disk på min Wii U som kun hadde 1xUSB. Bestilte meg en Y-kabel på ebay og bruker begge USB-portene bak og dette fungerer uproblematisk hos meg.

Lenke til kommentar

 

Nintendo sluttet vel å produsere Wii U for et par måneder siden, har ikke sett noen i butikk på lang tid. Men stikk innom din lokale gamestop, de pleier jo å ha et godt utvalg av bruktmaskiner.

Så hvis min wiiU tar kvelden akkurat NÅ, så er jeg screwed?

 

 

Mest sannsynlig ikke. De har helt sikkert både reservedeler og swap-enheter liggende :) 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

 

Nintendo sluttet vel å produsere Wii U for et par måneder siden, har ikke sett noen i butikk på lang tid. Men stikk innom din lokale gamestop, de pleier jo å ha et godt utvalg av bruktmaskiner.

Så hvis min wiiU tar kvelden akkurat NÅ, så er jeg screwed?

 

De har vel noen liggende, men selve produksjonen har stoppet

Lenke til kommentar

Butikker selger fortsatt Wii U de har liggende på lager. De kommer ikke til å forsvinne plutselig bare fordi Nintendo ikke lager flere.

 

Finner den ikke hos noen nettbutikker.... Så det blir nok ikke så lett å få tak i en nå... (Expert har 1 butikk som har en på lager, ellers skrapet)

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...