Gå til innhold

L.A. Noire - Mens vi venter..


Bone

Anbefalte innlegg

Kjøpte det i dag på Elkjøp i Tromsø (PS3). De hadde en god del igjen for 360, men var lite til Playstation. Går det ikke bare å installere på 360en så slipper dere å swappe disc?

 

Har spilt igjennom det første oppdraget og blitt etterforsker. Må si spillet ligner litt på GTA/RDR, men samtidig er det ganske forskjellig. Byen virker flat og dau i forhold til i GTA, men igjen er jo ikke dette freeroam på samme måte i det hele tatt. Må si meg imponert over alle detaljene i spillet.

 

Og som mange av dere nevner, må jeg også si at den intervju delen var litt vanskelig å komme inn i. Håper det bedrer seg etter hvert.

 

Sikkert ikke noe dårlig spill det her, så ser frem til å spille etter dette eksamenstullet er over. :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som Bebeluv sier er det et minus med tanke på vis du vil ha alt innstalert, for å unngå støy. Hadde jeg hatt både ps3 og 360 hadde jeg nok kjøpt det til ps3.

Men alvorlig talt. Man bytter ikke disk "hele tiden". Langt i fra. Jeg har spilt spillet mangen timer og har fremdeles ikke gjort noe mer en og kun sette inn dvd nr 1. Den dagen jeg sitter å griner over slike ting, vet jeg at livet mitt begynner og bli mer eller mindre feilfritt. ;)

 

 

Men jeg liker spillet veldig godt. Virkelig spennende å følge politisaker på dette nivået. Som andre sier er avhør langt fra så lett som jeg hadde sett for meg. Ganske sikker på at jeg har måttet tatt store omveier pga at jeg er litt for rask på "LIE" avtrekkeren min.. :p

Lenke til kommentar

Har ikke slitt så mye med noen av sakene så langt, kom meg helt til Vice før jeg virkelig kløna til en sak.

 

Ansiktsanimasjonene er gode, og det er stort sett lett å skjønne når det er noe muffens på gang. Men jeg sliter med å ta folk på løgn, det hender innimellom at jeg ikke aner hva for bevis jeg har og enkelte ganger så ser jeg fortsatt ikke koblingen mellom beviset og løgn selv etter å ha gamblet på riktig bevis. Det mangler litt detektivarbeid egentlig, jeg trenger litt tid på labben og ei tavle med streker imellom forskjellige koblinger.

 

Det er et godt spill og jeg koser meg med det, selv om det er litt "enkelt" til tider. Håper det kommer en oppfølger også, ønsker meg noe satt i nåtidens New York med en touch av CSI.

Lenke til kommentar
det hender innimellom at jeg ikke aner hva for bevis jeg har og enkelte ganger så ser jeg fortsatt ikke koblingen mellom beviset og løgn selv etter å ha gamblet på riktig bevis.

 

Du vet du kan se bevisene dine mens du er i interrogation ikke sant?

 

Forøvrig ser jeg problemet ditt.

I den første Vice-saken fikk jeg tak i alle bevisene og følte meg litt småkry som følge av det, men saken endte opp katastrofalt.

Hvorfor?

Fordi jeg ikke skjønte hvilke bevis skulle gå til hvilke anklager (den ene bommet jeg grovt på ved egen maskin, men de resterende jeg bommet på var ganske unødvendige med tanke på at saken egentlig var oppklart).

 

Mitt råd er; Vær helt 110% sikker på at bevisene stemmer til riktig "spørsmål", selv om du har bombesikre beviser så er de null verdt om du ikke bruker de til helt korrekt tid (hvilket er litt dumt siden man i virkeligheten da ville ha konfrontert de med bevisene uansett).

 

Kanskje det er gunstig at man i stedet for å ha kun et "riktig" spørsmål i en evt. oppfølger, at man legger litt ekstra vekt på at man faktisk har funnet bevis og løpt rundt halve byen etter noen.

Lenke til kommentar

Presset flere timer med spillet nå og begynner å skjønne hvorfor endel anmelder har trukket spillet endel. Er mye logiske brister og om du ikke velger fks under løgn det som spillet mener er korrekt selv om det du velger er logiskt så blir det feil.

 

Godt mulig jeg er veldig dårlig til å lese folk eller koble saker men jeg får veldig mye feil og det å velge løgn går alltid til helvete..da du velger "feil". Kritikken for side oppdragene begynner jeg også å skjønne at spillet har fått trekk for...da dem er jo helt like alle samens.

 

Selv om spillet ikke er i nærheten av perfekt og irritasjons momentene begynner å øke så koser jeg meg.

Lenke til kommentar

Du vet du kan se bevisene dine mens du er i interrogation ikke sant?

 

Forøvrig ser jeg problemet ditt.

I den første Vice-saken fikk jeg tak i alle bevisene og følte meg litt småkry som følge av det, men saken endte opp katastrofalt.

Hvorfor?

Fordi jeg ikke skjønte hvilke bevis skulle gå til hvilke anklager (den ene bommet jeg grovt på ved egen maskin, men de resterende jeg bommet på var ganske unødvendige med tanke på at saken egentlig var oppklart).

 

Joda, vet jeg kan se bevisene i boka under forhøret, men som du sier problemet ligger i å knytte beviset opp mot en løgn. Jeg kan se personen lyve, men greier ikke å koble et bevis opp mot en løgn, så kjører tvil og får feil. Mulig jeg er litt rask på avtrekkeren til tider også, men enkelte ganger så ser jeg rett og slett ikke linken mellom beviset og løgnen selv om jeg har brukt intuition og sitter omtrent med fasiten i hånda.

Lenke til kommentar

Må helt ærlig si, etter å ha sett mange forskjellige serier opp igjennom som går ut på politiarbeid som dette (Setter Castle av nye serier her) Så er jo dette spillet nærmest perfekt hvis du er intressert i å drive fremover å finne bevis, også finne ut hva som får folk til å tikke og igjen drepe.

 

Satt på spillet igår å klarte ikke legge det ned før det var godt fint 5 timer å jeg måtte bytte disk på xboxen. Ja det gir ikke så mye på action fronten, skytinga er ikke gjennombrytende, det er ikke kamp systemet heller, men det finnes en viss glede i å jage en kjeltring å vite at du ikke trenger å skyte han for å få noe utav spillet, tvert imot og ta dem levende er alltid bedre og mye mer utfordrende.

 

Føler egentlig at det er opp å ned hvor lett det er å lese ansiktsutrykk, jeg bruker heller mye mer tid på å finne bevis til hvert spørsmål jeg kan stille, mye lettere å holde dem i sjakk sånn, men er man usikker er det jo alltid doubt knappen. Alt i alt er jeg sykt fornøyd, å føler det er et must hvis du liker krim på den her måten, måten det er bygd opp på, å løses på.

 

Hatten av til mannen som har skrevet det her også, hver sak i L.A Noire kunne lett vært fra en tv serie eller for den saks skyld fra virkeligheten, oppfinnsomt, artig og drivende hele veien.

Lenke til kommentar

Begynt i dag selv, løst tre-fire saker og jeg elsker det! Nesten rart å spille et så lite actiontynget spill i disse dager, behagelig rolig tempo og veldig mye småplukk. Digg!

 

Litt synd skytinga er så forferdelig lite inspirert og tafatt, men bilkjøringa er behagelig enkel så det veier vel litt opp. Skal kose meg med dette i lang tid fremover!

Lenke til kommentar
eller for den saks skyld fra virkeligheten

 

Arrester meg gjerne, men jeg mener å huske at Team Bondi har fått inspirasjon fra virkelige saker.

 

Vet at du sakene du gjør mens du er i Homicide er basert på en virkelig seriemorder. Vet ikke med de andre. Å jeg arrersterer deg ikke før jeg har søkt etter håndfaste bevis og sett om du lyver:o

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...