Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hahaha, ja det var akkurat det jeg mente du....... :p

 

Nope, det var ikke det du snakket om, det er bare det jeg sier. Folk går inn med forventing om low fantasy, hadde ikke hatt samme appell hvis magi hadde dominert.

 

Formuleringa var kanskje weak.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Mange vil nok definere serien som "High Fantasy", da High og Low ofte blir definert ut i fra om historien foregår i en fiktiv verden eller vår egen. Low er gjerne satt i vår egen verden (i det minste en familiær en) med magiske innslag, mens High finner sted i en 100 % fiksjonell verden. Serien er definitivt High i mine øyne, uavhengig av hvor hverdagslig magi og andre overnaturlige elementer er.

 

 

Formuleringa var kanskje weak.

Minner meg om noe morsomt jeg leste i annen tråd.

 

Tror de er relate-a på en måte.

Det kan umulig være nødvendig å koste sammen en engelsk vri på ordet når man har fullverdige norske ord som "relatert" og "forbundet". :p

Endret av -Q-
Lenke til kommentar

Uten tvil en av favorittene mine på serien. Varys og Tyrion var noe av det jeg likte mest med Kings Landing-historiene denne sesongen.

 

Den jeg i grunn hater mest på serien er ikke Joffrey, men Littlefinger. Faen så slu og en jævla ål, Aidan Gillen gjør den rollen så bra. Om det er en karakter jeg vil se på en stake så er den han. Faktisk ikke Joff, selv om jeg vil også se han brenne en dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uten tvil en av favorittene mine på serien. Varys og Tyrion var noe av det jeg likte mest med Kings Landing-historiene denne sesongen.

 

Tyrion og Varys (i den rekkefølgen, høhøh) er det jeg liker absolutt best med serien. Og da snakker jeg ikke bare om karakterne selv, men både Dinklage og Conleth Hill er de to som virkelig står frem hva skuespillere angår, spør du meg. Alle andre blekner litt i forhold til dem, uten at det er negativt ment mot de andre. Men de er rett og slett en fryd å se på. Fenomenale!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, både Charles Dance og Masie Williams (eller hva hun heter, hun unge som spiller Arya) har vært flotte også denne sesongen. Liker Lena Headey godt som Cersei også, samme med Gillien som sagt og Jack Gleeson. Og Emilia Clarke i sesongfinalen, men hun har nok vært litt svak denne sesongen synes jeg. Michelle Farley spilte også bra tidligere denne sesongen som Catelyn, scenen med hodet til Ned Stark var et godt stykke skuespill.

 

Men vil nok si også at Dinklage og Hill har vært de beste ja denne sesongen. Men jeg er spesielt imponert over Masie Williams, og samtidig begynte å like Charles Dance enda mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi er ganske enige, ser jeg.

 

Her er forresten et innlegg jeg skrev etter episode 8:

 

Peter Dinklage som Tyrion er noe av det absolutt beste jeg har sett på TV, og Conleth Hill som Varys er ikke langt etter. Fantastisk! Maisie Williams som Arya er en annen favoritt.

 

Så ja, vi er nok ganske enige.

Lenke til kommentar

Har vel nevnt det før, men for min del er Stannis og Davos blant favorittene. Blant "slemmingene" er Littlefinger favoritten. Tror han kommer til å få en større rolle i sesong 3, siden han er tilbake i King's Landing. Forskjellen mellom Littlefinger og Varys, er at Littlefinger er mye mer ambisiøs. Håper vi får se mer av det i sesong 3!

 

tumblr_m2lm3h5h8x1qfc86g.gif

Lenke til kommentar

NETTOPP ferdig med å se siste episode av sesong 2, og jeg må si at selv om noe av det var forutsigbart (som 'three blows for white walkers' i siste episode, den kunne jeg se miiiileeeevis unna!) så var det fremdeles overraskende knall!

 

Tja, selv om jeg på en måte så den komme like før, så fikk jeg fortsatt frysninger når jeg hørte det tredje blåset og så reaksjonen på night watch folkene :)

 

Men var det bare jeg som forventet at det kom til å bli en skikkelig fight mellom Stark's og Greyjoy's ? Dog ser jeg ikke helt hva Greyjoy's har å tjene på å angripe Starks, i forhold til King's Landing(Lannisters).

Endret av vebbiii
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...