Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1) Hvorfor er Tyrion blitt utsatt for et "komplott".. altså, hvorfor fikk ikke han mer heder og ære? Pga at Cersei er sint pga med yngste dattera og giftemålet? Trodde Tyrion skulle få rød løper og hele pakka jeg..

 

Cercei er tidenes mest paranoide dame. Hun har jo aldri likt Tyrion, så når han sendte vekk datteren og skulle sende Joffery til kamp, så tenkte jo hun først av alt at Tyrion prøvde drepe kongen og skaffe tronen selv. Hun ser på han som en trussel og vil eliminere han, fordi tross alt er han ganske god til å spille dette "spillet". Og når Cercei ikke vil at han skal få noe heder og ære, tror jeg det ikke er spesielt vanskelig for henne å forhindre, så lenge ikke noen andre personer (Tywin(Joda, deres forhold er nok anspent, men jeg tror Tywin hadde satt mer pris på Tyrion hvis han hadde hørt hva han gjorde)) hadde sett det.

 

Jeg likte dagens episode veldig godt! : ) Selv om kanskje den første halvtimen var litt lite action, så synes jeg slutten var full av frysningsscener. Jeg likte ikke helt at Robb giftet seg med denne damen.. Talen til Theon var episk, White Walkers var episk, Daenerys er episk, spesielt med drager som spruter ild. Margaery er snasen. Drar litt mye oppmerksomhet til tider, merker jeg... Ellers merker jeg at jeg gleder meg til neste sesong. Aaaaaaaalt for lenge til.

 

Hva synes egentlig folket om sesong to i sin helhet? Tror jeg må ta en dag og pløye meg igjennom alle episodene, men alt i alt syntes jeg sesongen levde opp til mine forventninger. Jeg vet ikke helt om jeg skal si noe mer spesifikt før jeg får sett hele greia på nytt igjen. Sesong to hadde nok ikke en like stor twist som sesong en (Ned's død), men for å være ærlig hadde ikke boka det heller. Men jeg gleder meg til de neste par sesongene som følger 8)

Endret av Rampage
Kommentar om bøkene forsvant
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

1) Hvorfor er Tyrion blitt utsatt for et "komplott".. altså, hvorfor fikk ikke han mer heder og ære? Pga at Cersei er sint pga med yngste dattera og giftemålet? Trodde Tyrion skulle få rød løper og hele pakka jeg..

 

2) Er det bare jeg som fikk inntrykket t de White Walkers som vi så på slutten, er resten av den store Nights Watchmen -gjengen.. Trodde han på hesten var tidligere sjef til Jon Snow og Nights Watchmen..?!

 

3) Og hvorfor sendte ho egentlig den prostiuterte som zaro var i seng med inn i hulen sammen med han?Var det liksom forræderi å ha sex med Zaro?

 

1) Fordi Tyrion er dverg i en stor familie. All respekt og kjærlighet han har, har han måtte jobbet mye hardere enn andre for å få. I denne verdenen finnes nesten ikke dverger, de blir kasta i elva. De er sett på med avsky, og historiebøkene hørtes vel mye bedre ut med den almektige, sterke og rike Tywin Lannister som ble savior of the city istedet for den stygge dvergen? Som itilegg drepte den godt likte moren under fødselen. Tyrion har aldri hatt ett enkelt liv, det er derfor han har en forkjærlighet for "outcasts"

Uansett, grunnen til at han ikke får så mye creds er jo fordi det er dronninga og kongen som styrer showet. De hater Tyrion. Tyrion har slappa til Joffrey flere ganger, og trosset han mer enn en gang.

Cersei orker jeg ikke engang å skrive, de hater hverandre, det vet du.

 

2) Det må isåfall være en teori. Klarer på ingen måte å se noe som skal tilsi det. De løper jo mot "fjellet" hvor fist of the first men er, er det ikke der campen er? Men man vet jo aldri!

 

3) Xaro betraya jo Dany, han tok henne inn som gjest, for at Pyat Pree kunne stjele dragene fra ham. Hvem vet, kanskje Doretha hjalp til, siden hun ikke var tilstede under angrepet? Ond og selvopptatt, jeg tolka det mer som i slutten av denne episoden ble hun bestemt og viljesterk. Konger og dronninger må ta harde valg, og du sitter ikke på Iron Throne hvis du har for mye mercy.

 

Apropos tronerommet, leste engang at forfatteren av bøkene har avslørt slutten, og veien mot den til skaperne av serien. Snakker vi en mega flashforward? Jeg mener, hardcore winter is coming, krig, ingen konge? Could be happening! Hva tror dere?

Lenke til kommentar

Dany rundet vel ganske fint opp sin "Qarth" historie. Likte historien overall, ga henne mye personutvikling, og vi fikk se litt drageawesomness. Snø på Iron Throne er helt sikkert en metafor for something to come. Jeg tolka det personlig som død og fordervelse, ingen vinner, Iron Throne er bare dritt, men det kan jo sikkert bety mye. Enten for Robb, Wildings eller Walkers. Dunno! Vi får se.

 

Hmm... hva hvis du sier det på engelsk?

 

"Snow on the Iron Throne."

 

:ohmy:

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hehe, har hørt den og. Veit ikke helt om jeg liker den :p trives bedre med teorien om ett Kings Landing i nesten ruiner etter krig og walkers, og en tung vinter som snør på en tom trone. Alle hovedkarakterene er døde, og serien sier slutt! Perfekt ending :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dany rundet vel ganske fint opp sin "Qarth" historie. Likte historien overall, ga henne mye personutvikling, og vi fikk se litt drageawesomness. Snø på Iron Throne er helt sikkert en metafor for something to come. Jeg tolka det personlig som død og fordervelse, ingen vinner, Iron Throne er bare dritt, men det kan jo sikkert bety mye. Enten for Robb, Wildings eller Walkers. Dunno! Vi får se.

 

Hmm... hva hvis du sier det på engelsk?

 

"Snow on the Iron Throne."

 

:ohmy:

 

Hehe, det blir å spekulere, men artig at du skulle ta det opp faktisk.

Lenke til kommentar

lol, så jævlig hyggelig moderatore vi har her da. Beklager jeg overså det, takk for at dere klarerte det. Mer akseptabelt at hun ble drept da.

Var ikke ment utrivelig, beklager om du forsto det slik :).

 

Null stress. Litt unødvendig kommentar fra meg egentlig.

 

Apropos tronerommet, leste engang at forfatteren av bøkene har avslørt slutten, og veien mot den til skaperne av serien. Snakker vi en mega flashforward? Jeg mener, hardcore winter is coming, krig, ingen konge? Could be happening! Hva tror dere?

 

Vanskelig å si når vi bare er ute i 2 sesonger og det er så lenge igjen. Er jo interessant å se om det blir noen ny "King of the seven kingdoms" til slutt, jeg tror i vertfall at man kommer til å bli veldig overrasket over hvem ender opp på tronen etterhvert. Når man tenker sånn heeelt på slutten, så er jo det jo ikke å se bort i fra at, sånn som du sier, at det hele ender i krig og fordervelse når vinteren kommer. Mat mangel, White Walkers osv. Tenker litt på den scenen hvor Tywin er i den borgen som har blitt til fange leir og nevner historien om dragene, hvordan de forandret alt og snudde hele "spillet" på hodet. Er vel ikke å se bort i fra at det blir en sånn twist, noen som drar frem et ess. Kanskje daenerys og dragene hennes må redde verden fra zombiene i fra nord? :D

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...